Please assign a menu to the primary menu location under menu

Trke i testiranja

Hamilton napadačkom vožnjom pobedio u Portimau

Britanac je ostvario drugu pobedu u sezoni, dok su Verstappen i Bottas kompletirali podijum.

Prva trojica su na startu zadržala svoje pozicije, dok je Perez izgubio mesto od Sainza. Iza njih Ocon je samo do polovine prvog kruga uspeo da odbrani mesto od Norrisa, ali je na kraju popustio, i prepustio šesto mesto Britancu. Leclerc je uspeo da ostane osmi iako je startovao na srednje-tvrdim gumama, dok su iza njega Gasly, Vettel, Russell i Giovinazzi.

Na početku drugog kruga je na stazu moralo vozilo bezbednosti, pošto se Raikkonenu dezintegrisalo prednje krilo i to nakon kontakta sa Giovinazzijem, kog je pokušavao da pretekne.

Na pravcu je ostalo mnogo krhotina, pa su vozači prolazili kroz pit-lane dok se staza nije očistila.

Trka je konačno nastavljena u 7. krugu a Bottas je maksimalno usporio sve pre nego što je dao gas na pravcu. To je najviše pogodovalo Verstappenu, koji je napao i prošao Hamiltona, dok je iza njih Sainz pao na šesto mesto iza Norrisa i Pereza.

Odlučno je na restartu krenuo i Ricciardo, koji se probio do 11. mesta, dok je jedan od najvećih gubitnika bio Russell.

Prva trojica su nakon samo par krugova stvorila ogromnu prednost ispred Norrisa, a razlike između njih su bile manje oko sekunde.

Verstappen bio veoma agresivan u početnim krugovima nakon restarta i imao je DRS, ali je na kraju 10. kruga proklizao u poslednjoj krivini, izgubio priključak za Bottasom i to je omogućilo Hamiltona da ga prestigne na prilasku prvoj krivini i vrati drugo mesto. Holanđanin je pokušao odmah da izvrši kontra-napad, ali je Hamilton odlično odbranio poziciju i naterao ga da se povuče.

Nakon te greške i duela sa Hamiltonom, Verstappen kao da je pregrejao gume i do kraja sledećeg kruga je izgubio priključak za Mercedesima. Ono što mu je išlo u prilog je da se Bottas dosta mučio na čelu, pa je održavao zaostatak od dve sekunde.

Iza njih, Norris je sigurno držao četvrto mesto ispred Pereza sve do 15. kruga, a u stopu su ih pratili Sainz i Leclerc. Problem za Meksikanca je bilo to što je do tog trenutka zaostajao čak sedam sekundi za timskim kolegom.

U 18. krugu smo videli duel Ricciarda i Vettela za deseto mesto, a Australijanac je to rešio lako u svoju korist i napredovao u prvih deset.

Dva kruga kasnije, Hamilton je nakon nekoliko neuspešnih pokušaja da održi priključak za Bottasom na izlasku na glavni pravac, uspeo da uhvati zavetrinu, iskoristi DRS i prođe ga sa spoljne strane u prvoj krivini.

Međutim, i nakon tog manevra Hamilton nije uspeo da pobegne i požalio se preko radija da su mu gume u lošem stanju.

Ta njegova kriza ipak nije trajala dugo, pa je počeo da otvara prednost, a u 22. krugu je Sainz prvi menjao gume i vratio se očekivano na stazu sa srednje-tvrdim gumama.

Norris je odreagovao u sledećem krugu i na ruku mu je išlo što je Sainz bio zaglavljen iza Russella u izlaznom krugu, pa ga i sporiji rad mehaničara nije mnogo koštao. Problem koji je imao je što je njegov bivši timski kolega imao zagrejane gume, ali je ipak uspeo da se odbrani.

Leclerc je za razliku od timskog kolege prešao na tvrde gume u 26. krugu i vratio se iza Norrisa i Sainza. Sličnu strategiju je nešto ranije primenio Ocon, dok ga je Gasly preskočio u plasmanu nakon svoje promene guma.

Prva četvorica nisu reagovala, ali je Verstappen bio potpuno zaglavljen iza Bottasa, Perezov zaostatak je ostao stabilan, dok iza njih gume nisu menjali još Ricciardo, Alonso i Stroll. Posebno je dobar posao radio Ricciardo, koji je na starim guma a bio brži od vozača koji su menjali gume, a za finalnu fazu su ga čekale brže meke gume.

Trka je u tim trenucima bila potpuno mirna pošto je retko ko imao priliku da napadne. Izuzetak je bio Ocon, koji je sustigao i prestigao Gaslyja u 35. krugu i potvrdio da Alpine ima izuzetan tempo ovog vikenda.

Max Verstappen je prvi od vodećih menjao gume u 36. krugu i prešao je na tvrdu komponentu i vratio se na četvrto mesto.

Bottas je odmah u sledećem krugu reagovao i primenio istu strategiju kao Verstappen, i zadržao je poziciju pri povratku na stazu. Međutim, Bottasove gume su bile hladne, nije mogao da iskontroliše zadnji kraj što je otvorilo prostor Verstappenu za napad. Holanđanin je to iskoristio i vratio se ispred Finca, a Hamilton je odmah posle toga promenio gume i sigurno se vratio ispred Verstappena.

Trku je u tim trenucima poveo Perez, dok je Ferrari rotirao pozicije svojih vozača u 38. krugu i dao priliku Leclercu da pojuri Norrisa, koji je bio tri sekunde ispred.

Bottas je za to vreme izgubio čak tri sekunde u odnosu na Verstappena, koji je sa druge strane imao isti toliki zaostatak za Hamiltonom.

Alonso je sa šestog mesta otišao na prvu promenu guma u 41. krugu i vratio se na 11. mesto, dok je njegov timski kolega Ocon uspeo da sustigne i Sainza i izvrši pritisak.

Ricciardo je promenio svoje gume u 42. krugu, ali je imao sporo stajanje, ali se ipak nekako vratio tik ispred Alonsa.

Sainz je u borbi za šesto mesto jako teško uspevao da ukroti zadnji kraj svog bolida. Ocon je konstantno imao DRS i uvek mu je malo falilo da ga prođe na kraju glavnog pravca.

U 44. krugu, Francuz konačno uspeva da prođe i daje se u poteru za Leclercom, koji je bio tri ipo sekunde ispred.

Ricciardo nakon svoje promene guma nije imao Bog zna kakav tempo, ali je u 48. krugu uspeo da prođe Gaslyja na izlasku iz krivine 6, a potom je krug kasnije prošao i Alonso i izbacio vozača AlphaTaurija iz bodova.

Hamilton se u 51. Krigu vratio na prvo mesto nakon što je sustigao i prestigao Pereza, koji i dalje nije menjao gume. U istom krugu iza njih je i Alonso napao Ricciarda i prošao ga za deveto mesto.

Perez je konačno promenio gume u 52. krugu i očekivano je prešao na meku komponentu  kako bi pokušao da preotme Hamiltonu najbrži krug trke.

Bottas je na vrhu u jednom trenutku uspeo da spusti Verstappenovu prednost na 1.2 sekunde, ali je onda desetak krugova pre kraja počeo da gubi snagu, a ekipa mu je javila da ima problem sa temperaturnim senzorom na izduvnim sistemu. On je izgubio nekoliko sekundi, ali je uspeo da se stabilizuje na oko pet sekundi iza Verstappena.

Sainz ovi problemi sa gumama su se nastavili i u finišu trke. Njega je sustigao i Alonso i dvostruki šampion je prošao na osmo mesto u 59. krugu.

Bottas je odlučio da još jednom promeni gume u 64. krugu i pokuša na mekoj komponenti da preotme najbrži krug, koji je u tom trenutku držao Perez.

U istom krugu je Ricciardo obišao Sanza za deveto mesto, a potom je gume promenio i Verstappen.

Par krugova pre toga je sjajan mali duel za 17. mesto Schumacher rešio u svoju korist protiv Latifija i to nakon što je pritiskao vozača Williamsa tokom većeg dela poslednje trećine trke.

Sainz ove gume su se potpuno raspale u pretposlednjem krugu kada je izgubio i deseto mesto, dok su Verstappen i Bottas vodili veliku borbu za najbolji krug trke.

Hamilton je mirno priveo trku kaju, ispred Verstappena, koji je u poslednjem krugu preuzeo najbrži krug od trećeplasiranog Bottasa. Ipak, ispostavilo se da je sišao sa staze u finišu kruga, pa mu je vreme obrisano, tako da je Mercedes ipak zaradio dodatni bod.

Perez je bio usamljen na četvrtom mestu ispred Norrisa i Leclerca, koji na kraju nisu ni imali duel za peto mesto.

Ocon je bio odličan sedmi za Alpine ispred timskog kolege Alonsa, Ricciarda i Gaslyja, koji su pokupili preostale bodove.

Formula 1 se sada seli u susednu Španiju, gde se trka vozi za svega nedelju dana na Katalunji.

Od sada možete nas pratiti i na INSTAGRAMU. Vesti kao i ostale novosti možete pratiti i preko našeg Viber Public Chata klikom OVDE kao i našem forumu. Takođe zapratite i našu Facebook stranicu i Twitter nalog kao i da svoj komentar o ovoj temi sada možete ostaviti na dnu ove stranice.

Zapratite nas

Leave a Reply