Daske ispod poda bolida na Mercedesu i Ferrariju nisu bile u skladu sa propisima prilikom tehničkih kontrola nakon trke.
Lewis Hamilton i Charles Leclerc diskvalifikovani su sa VN SAD nakon što je otkriveno da su daske ispod njihovih bolida bile pohabane više nego što je u skladu sa tehničkim propisima Formule 1.
Naknadne kontrole, koje je sproveo tehnički delegat FIA-e, otkrile su prekršaje nakon 56 krugova na inače neravnoj stazi Americas.
Hamilton se približio na 19 bodova do Sergija Pereza zauzimanjem drugog mesta, nakon što je vodio borbu sa Maxom Verstappenom sve do samog kraja trke.
S druge strane, Leclerc je skliznuo sa pol-pozicije na šesto mesto na kraju trke jer je Ferrari odlučio da mu je tim samo jednom menjao gume.
Nakon istrage, tehnički izveštaj u vezi Hamiltonovog bolida navodi sledeće: “Tokom saslušanja, tim je priznao da je merenje koje je izvršio tehnički tim FIA-e bilo ispravno i izjavio da je preveliko habanje daske verovatno rezultat kombinacije neravne staze i rasporeda sesija tokom sprint vikenda, koji je smanjio vreme za podešavanje i proveru automobila pre trke.”
“Sudije napominju da je na timu odgovornost da se pobrine da je automobil u skladu sa tehničkim propisima tokom celog vikenda. U ovom slučaju, zadnji kraj daske u oblasti definisanoj u izveštaju tehničkog delegata bio je izvan granica navedenih u članu 3.5.9 e) tehničkih pravila, koji uključuje toleranciju habanja ovog dela.
Ista odluka važi i za Leclerca, a oba tima imaju pravo na žalbu.
Ova odluka sudija znači da Norris nasleđuje drugo mesto od Hamiltona, do kse na podijum penje Carlos Sainz. Pomeranja zbog dvostruke diskvalifikacije takođe znače da su oba vozača Williamsa promovisana u prvih deset, pa je tako Sargeant došao do svog prvog poena u karijeri.
Od sada nas možete pratiti i na INSTAGRAMU. Vesti kao i ostale novosti možete pratiti i preko našeg Viber Public Chata klikom OVDE kao i našem forumu. Takođe zapratite našu Facebook stranicu i Twitter nalog.
Mi ne znamo kako su Lekler i Hamilton podesavali auto po visini i moguce je da su podesili svoje automobile malo prenisko a daska je uvedena od 1994. i toleranicija na nju je mikro minimalna jer podesen prenisko, bolid postaje vrlo nestabilan na neravninama i udes pri velikim brzinama znaci momentalnu smrt i pored HANS-a i HALO-a. Druga stvar, dodatna podesavanja bi znacila krsenje policijskog casa i Hamilton i Lekler bi morali da startuju trku iz boksa a evo i detaljnog objanjsenja (ko ne zna engleski, google translate)
https://www.motorsport.com/f1/news/how-mercedes-and-ferrari-fell-foul-of-f1s-plank-rules/10536935/
Licno sam misljenja da bolidi u top 3 ekipe nisu isti , a mislim na relaciji Max – Ceko , Luis -Rasel i Lekler -Sainc .
Ok. Ako su stvarno uradili nesto sto je suprotno pravilniku onda je kazna zasluzena, a kako pisu medii I sam Toto je priznao gresku. Sa druge strane meni nije jasno sta je sa Raselom , pa ako sa Hamiltonom voze isti bolidi onda zasto I on nije diskvalifikovan, a isto to pitanje se namece I kod tandema Lekler Sajnc. Malo je cudna ova situacija zar ne.
Kao i sve ostalo staza u americi losa i neravna.
Logicno je , Raselov bolid je u propisima i zavrsio je tamo gde i treba da bude .
Ferrari kad gubi gubi u stilu. Za njih je ovo ocekivano jer koja sezona je prosla bez njihovog lova u mutnom. Za Mercedes mi je malo cudnije ali nisu ni oni cvecke. I za sledecu trku ih treba postaviti na zacelje.
A narednih 10- titula dati holanđaninu?
E moj Mercedes , stvarno ste napredovali .
Ok, ako je to suprotno pravilniku kako kaze FIJA, a priznaje I Toto onda je odluka o diskvalifikaciji pravilna. Ali meni se tu namece jedno pitanje, ako je pod bolida Hamiltona nelegalan , sta je onda sa Raselom, pa valjda voze isti bolidi. A isto I sa Leklerom I Sajncom , samo po jedan od vozaca je diskvalifikovan. Malo cudno , osim ako su im bolidi razlicni.