Holanđanin je još jednom bio nezaustavljiv ispred odličnog Norrisa i ponovo neubedljivog Pereza, koji je ipak doneo još jedan podijum Red Bullu.
Vreme nske prilike su se za trku ponovo promenile i bilo je oblačno uz 10% šanse za padavine, a neki vozači su čak pre kruga za zagrevanje prijavili kapi kiše. Ipak, na kraju je ostalo samo na tome, pa smo imali trku po suvom.
Većina vozača se odlučila da startuje na srednje-tvrdim gumama, za meke su se odlučili Stroll, Hamilton, Tsunoda i Sargeant, dok je Magnussen bio na tvrdim.
Alonso je na samom startu u uspeo da preskoči Pereza i prođe na drugo mesto, dok su iza Russell i Hulkenberg su uspeli da iskoriste gužvu u krivini 1 i prođu oba Ferrarija za 6 i 7 mesto, ali su Leclerc i Sainz uspeli do kraja prvog kriga da preskoče vozača Haasa.
Nakon toga se formirao DRS voz iza Alonsa koji nikako nije mogao da prati Verstappenov tempo, dok je njegov timski kolega Steoll na mekim gumama uspeo da prođe Hulkenberga za deveto mesto.
U 5. krugu je Perez konačno imao bolji prolaz kroz prvu sekciju krivina što mu je omogućilo da napadne Alonsa u ukosnici u krivini 6 i prođe na drugo mesto. Verstappen je međutim već do tog trenutka imao preko 5 sekundi prednosti, što je značilo da je pred Perezom bio gotovo nemoguć posao.
Norris je zatim počeo da pritiska Alonsa za treće mesto i nakon nekoliko krugova je obišao dvostrukog šampiona u DRS zoni na zadnjem pravcu. Dodatno dobra stvar za Norrisa je bila to što je Piastri iza njega usporavao Russella, Leclerca i Sainza iza.
Monačanin je međutim na kraju 8. i početku 9. kruga krenuo u napad i na kraju je prošao vozača Mercedesa sa spoljne strane u krivini 1.
U 12. krugu je Leclerc prošao i Piastrija, a u boks su otišli Alonso i Russell čije gume su se potpuno raspale.
Verstappen i Perez su prešli na tvrde gume u 14. krugu i vratili su se na 4. i 6. mesto, dok se između njih našao Sainz.
Verstappen je vrlo brzo obišao Piastrija i Leclerca koji nisu menjali gume za drugo i treće mesto.
Piastri je svoje gume promenio u 17. krugu, dok je krug kasnije isto uradio i Sainz, dok se Verstappen vratio na vodeću poziciju nakon obilaženja Norrisa, koji kao i Leclerc jedini iz prvih deset nije menjao gume.
U 21. krugu smo imali prvo odustajanje kada je Bottasu otkazao motor. On je parkirao bolid pored staze u krivini 11 zbog čega je na stazi bilo virtualno vozilo bezbednosti. To je iskoristio Leclerc i vratio se tik iza Alonsa na peto mesto.
LAP 20/56
We have a yellow flag
Bottas reports his "engine has gone" and is out of the race ❌#F1 #ChineseGP pic.twitter.com/hf5l0w0VPk
— Formula 1 (@F1) April 21, 2024
Taj period su iskoristili Stroll i Hamilton, a u narednom krugu i Norris, koji je zamalo prerano prošao prošao pored ulaska u pit-lejn neposredno nakon što je Bottas stao.
U 23. krugu je na stazu izašlo vozilo bezbednost pošto redari nisu mogli da pomere bolid, a Red Bull je morao odmah da reaguje i ponovo promeni gume. Zbog toga je Perez izgubio poziciju od Norrisa i Leclerca
Isto je uradio i Alonso, ali je on prešao na meke gume, a po povratku na stazu se našao iza Piastrija i Sainza. McLaren je promenio svoju odluku u vezi Piastrijeve strategije, pa je u 25. krugu i on zamenio gume i vratio se na osmo mesto iza Alonsa i Russella.
Trka je nastavljena u 27. krugu a pre samog restarta je došlo do kontakta između Ricciarda i Strolla u ukosnici, zbog čega je Stroll morao u boks. Sve je krenulo od Alonsovog blokiranja točkova zbog čega su svi morali naglo da uspore, a Stroll prosto nije mogao dovoljno da uspori zbog čega je pokupio Ricciardov bolid.
Rewind to the restart ⏪
Stroll 💥 Ricciardo
😮#F1 #ChineseGP pic.twitter.com/C0nn5PdiQL
— Formula 1 (@F1) April 21, 2024
Na samom restartu je Alonso iskoristio meke gume i prošao je Sainza, ali je bilo još uzbuđenja pošto je Tsunoda odustao nakon kontakta sa Magnussenom u krivini 6.
Zbog svega toga je na stazu ponovo izašlo vozilo bezbednosti, pa smo imali novi prekid koji je potrajao 5 krugova, pa smo nastavili u 32.
Ovoga puta nije bilo drame, a Verstappen je odmah počeo da gradi prednost pošto je mnogo bolje zagrejao gume.
Hulkenberg i Hamilton su već u prvom krugu nakon restarta prošli Ricciarda, koji je definitivno imao oštećenja poda nakon kontakta sa Strollom i vrlo brzo je pao izvan prvih 10.
Australijanac je ubrzo otišao u boks i odustao sa trke i to je ujedno bio i kraj VN Kine za drugi tim Red Bulla.
Verstappen je na čelu polako povećavao prednost ispred Norrisa, dok Leclerc nije uspevao da drži tempo za McLarenom, ali se i solidno držao ispred Pereza. Alonso je nakon početne prednosti na mekim gumama počeo da gubi tempo.
Perez se je u 39. krugu konačno dovoljno približio, bacio se na kočenju za krivinu 6 i prošao ispred Ferrarija na treće mesto.
Pod pritiskom se nalazio i Sainz protiv Russella pošto Ferrari u hladnijim uslovima nikako nije mogao da iskoristi tvrde gume, a velike probleme iza je imao Piastri, čiji pod je bio pošteđen kod prvog restarta, pošto je njega zakačio Ricciardo, kog je unapred pogurao Stroll.
Hamilton se nakon gosta muka tokom trke, što sa balansom, što sa gumama probio na deveto mesto ispred Hulkenberga, a Piastri nije bio daleko ispred.
Alonso je u 44. krugu morao da ode u boks i zameni svoje meke gume za srednje tvrde, a po povratku na stazu se našao tek na 12. mestu.
Španac je u poslednjih 10 krugova počeo da nadoknađuje pozicije i ubrzo je ponovo našao u prvih 10 nakon obilaženja Albona i Ocona.
Njegova sledeća meta je bio Hulkenberg, koji nije pružio preveliki otpor, a onda su se na keti našli Piastri i Hamilton na sedmom i osmom mestu.
U jurnjavi za Hamiltonom je Alonso umalo izgubio bolid kada je zakačio šljunak na izlasku iz poslednje krivine, ali nije izgubio previše vremena pa je par krivina kasnije i prošao Britanca u krivini 6.
LAP 49/56
Alonso's on a charge and almost loses it on the gravel at the final turn 😮
But Fernando being Fernando somehow holds on 🤩#F1 #ChineseGP pic.twitter.com/YcRENcrkWM
— Formula 1 (@F1) April 21, 2024
Do kraja istog kruga je obišao i Piastrija u DRS zoni na zadnjem pravcu, nakon čega je imao 11 sekundi do Russella, 7 krugova pre kraja.
Na čelu je Verstappen mirno priveo trku kraju i došao je do svoje 58. pobede u karijeri. Norris je nakon sjajne trke završio kao drugi, pet sekundi ispred Pereza koji je kompletirao podijum. Leclerc je na četvrtom mestu bio četiri sekunde iza Meksikanca, dok je Sainz bio peti, deset sekundi iza timskog kolege.
Russell je završio na šestom mestu ispred Alonsa, koji ipak nije imao dovoljno tempa u finišu da ugrozi Mercedesa. Piastri je sa oštećenim bolidom došao osmog mesta, Hamilton je bio deveti, dok je Hulkenberg pokupio još jedan poen za Halas.
RACE CLASSIFICATION (LAP 56/56)
Win #58 for Verstappen, podium #15 for Norris 👏👏#F1 #ChineseGP pic.twitter.com/5O5kKf8DA2
— Formula 1 (@F1) April 21, 2024
Od sada nas možete pratiti i na INSTAGRAMU. Vesti kao i ostale novosti možete pratiti i preko našeg Viber Public Chata klikom OVDE kao i našem forumu. Zapratite našu Facebook stranicu i X nalog i pridružite se diskusijama na našem novom DISCORD serveru.