Za dve godine na snagu stupaju ne samo promene u dizajnu motora, već i na polju šasije.
FIA je danas nakon dosta iščekivanja objavila kako će izgledati tehnička pravila od 2026. Potpuno novi motori i šasije su dizajnirani tako da obezbede konkurentnije i bezbednije trkanje, ali i obezbede budućnost Formule 1 na polju održivosti.
Tehnički pravilnik su zajedno definisali Formula 1 i FIA, a svih 10 timova je dalo svoj doprinos prilikom donošenja odluka.
Sada je potrebno da se novi pravilnik usvoji, a to bi moglo da se dogodi na sledećem veću FIA-e koje će biti održano 28. juna.
Pored objave da su nova pravila konačno formirana, FIA je podelila i prve slike onoga kako bi novi bolidi trebalo da izgledaju.
Prva stvar koja upada u oči znatno uže, prednje krilo koje dosta podseća na ona sa početka 2000-ih.
Nosevi bolida će verovatno biti nešto krupniji, dok će zadnje krilo biti slično sadašnjim rešenjima. Međutim, i ono je pretrpelo jednu veliku promenu – nema više DRS-a!
O ukidanju ovog sistema koji je uveden kako bi se olakšala preticanja se pričalo još na početku trenutne ere bolida, a sada i definitivno znamo da rešenje sa umanjenjem aerodinamičkog otpora odlazi u penziju.
Na mesto DRS-a dolazi potpuno novi sistem MOM, odnosno skraćeno od Manual Override Mode, a njegovu funkciju ćemo objasniti nešto kasnije u tekstu kada se budemo dotakli novih motora.
Što se same šasije tiče bolidi će biti oko 200mm kraći, 100mm uži i oko 30kg lakši što će im omogućiti da budu znatno agilniji, ali i efikasniji od trenutnih mašina.
Takođe nas očekuje uvođenje aktivne aerodinamike koja će odgovarati zahtevima upravljanja električnom energijom koja će sada igrati mnogo veću ulogu u isporučivanju ukupne snage motora. Ona bi takođe trebalo da pomogne u praćenju bolida ispred i preticanju.
Novi motori sa unutrašnjim sagorevanjem će koristiti 100% održivo gorivo, a raspodela snage između ove jedinice i elektromotora će sada biti 50-50%.
Vozači će tokom trka imati priliku da umesto DRS-a koriste ranije pomenuti MOM sistem kako bi lakše napali i pretekli rivala ispred. Bolidi će u standardnom režimu koristiti konkretno određenu maksimalnu snagu elektromotora, a aktivacija MOM sistema od strane vozača će dodatno pojačati njegovu izlaznu snagu i na taj način će pružiti pojačane performanse na pravcima.
Još uvek nije jasno kako i kada će tokom trke ovaj sistem moći da se koristi, a očekujemo da bude regulisan slično kao sadašnji DRS.
Pomak se biti napravljen i na polju bezbednosti, pa će sada novi bolidi morati da izdrže znatno rigoroznije testove udara.
Konkretnije detalje o novim pravilima ćemo svakako dobiti nakon što FIA i zvanično usvoji novi pravilnik, pa ćemo tokom narednih godinu ipo dana moći da steknemo jasniju sliku o tome šta nas tačno čeka od 2026.
Od sada nas možete pratiti i na INSTAGRAMU. Vesti kao i ostale novosti možete pratiti i preko našeg Viber Public Chata klikom OVDE kao i našem forumu. Zapratite našu Facebook stranicu i X nalog i pridružite se diskusijama na našem novom DISCORD serveru.
Ej, samo što sam pročitao naslov i pogledao video, pomislio sam: Pa, to je bolid kao i u Indycar-u. Kad, vidoh komentare, gde ljudi isto misle.
Amerikanizacija F1!!
Bolid sve više liči na bolid iz indy car serije. A ovo za preticanje i tamo postoji opcija push and pass imaju u toku trke određen broj sekundi koji mogu da koriste za preticanje