Please assign a menu to the primary menu location under menu

Vesti

FIA potvrdila status Red Bull Forda kao novog proizvođača ali sa ograničenim mogućnostima

Dosta polemike u poslednjih meseci vodilo oko tima iz Milton Kinsa.

Pošto 2026. na snagu stupaju nova pravila u vezi sa pogonskim jednicama, bilo je potrebno da sve zaninteresovane strane potpišu ovaj dokument kako bi mogle da učestvuju u šampionatu i krenu sa radom na razvoju ovih agregata. Sa ciljem da privuče što više interesenata, FIA je rešila da da novim proizvođačima da više vremena i sredstava kako bi se što bolje spremili a to je upravo bio slučaj sa Audijem. Tako dobavljači koji će doći u šampionat dobiti dodatnih 10 miliona dolara u 2023. i 2024. i 5 miliona u 2025. godini kao i da će imati na raspolaganju da utroše 15 miliona dolara na konto svojih kapitalnih izdataka tokom ovog perioda.

Što se tiče Audija, to je jasna stvar ali Ferrari je prvi podigao ruku sa pitanjem zbog čega i Red Bullovo odelenje za proizvodnju agregata ima isti status. Zbog toga tim iz Maranela dugo nije želeo da stavi potpis na ovaj dogovor i uložio protest jer su verovali da tim iz Milton Kinsa nije u istoj poziciji kao Audi, jer su oni nasledili intelektu svojinu Honde i tako imaju uvid u razvoj pogonskih jedinica. Sa druge strane Christian Horner branio sa stavom da su njihovi projekti potpuno razdvojeni, pa tako da od japanske kompanije dobijaju gotove agregate koji nema povezane tačke sa razvojem pogonske jednice za 2026. sa Fordom.

Sada, FIA je rešila da uzme stvar u svoje ruke i posle pregleda dokumentacije utvrdila da Red Bullovo odelenje za proizvodnju agregata ne treba da ima status novog dovaljača već imati status dobavljača sa ograničenjim mogućnostima. Zbog toga oni neće moći da koriste sve benefite koji imaju nove kompanije koje dolaze.

Naime, FIA je status novog dobavljača podelila prema finansijskim pravilima i to na 40% učešća za infrastrukturu, 50% za jedinicu za sagorevanje i 10% za ERS sistem. Pošto je vladajuće telo utvrdilo da je Red Bull učestvovao u sklapanju baterija sa Hondom oni će ovih 10% sa svog statusa izgubiti. To će koštati tim iz Milton Kinsa za po 1 miliona dolara dodatka za 2023. i 2024. i 500 000 dolara za 2025. godinu, kao i da će im biti “otkinut” 1.5 milion na ime kapitalnih investicija.

Što se tiče sportskog pravilnika, tu FIA status novog dovaljača računa po sledećem odnosu: 20% po osnovu učešća za infrastrukturu, 50% za jedinicu za sagorevanje i 30% za ERS. Pošto Red Bullu neće biti uračunato osnov za ERS, tim iz Milton Kinsa sakupiće 70% a da bi neki tim dobio status novog dobavljča potrebno je da ima više od 50%, to znači da će Red Bull imati status novog dobavljača sa ograničenim mogućnostima.

Od sada nas možete pratiti i na INSTAGRAMU. Vesti kao i ostale novosti možete pratiti i preko našeg Viber Public Chata klikom OVDE kao i našem forumu. Takođe zapratite našu Facebook stranicu i Twitter nalog.

Leave a Reply