Od ponedeljka 26. februara kreće prvi predsezinski test sa novim bolidima na stazi Katalunja.
Pre samo 89 dana završen je poslednji poslesezonski test u Abu Dabiju, na kome je Kimi Raikkonen zabeležio najbrže vreme i tako označio početak zimske pauze što se tiče trkačkih operacija. Sa druge strane timovi su svu svoju snagu usredsredili na razvoj bolida, koji će sutra po prvi put zagristi stazi u Barseloni. Kao što je svima poznato tehnički parvilnik se za ovu godinu nije puno menjao, pa se tako očekuje evolucija bolida ali sa druge strane imaćemo i određene promene.
Kao prvo na bolidima nećemo imati više popularnih ajkulinih peraja i T krila koje je bilo na njenom vrhu. Jedna od najvećih promena svakako jeste Halo sigurnosna žaštita za kabinu vozača, čija težina iznosi 15kg i prema određenim procenama ona bi spasila život Julesu Bianchiu i zaustavila povredu Felipe Masse u Mađarskoj.
Još jedna stvar koja je prošle godine digla prašinu jeste količina sagorevanja ulja. Naime, u toku 2017. FIA je rešila da smanji potrošnju ulja u agregatima pa je pre letnje pauze definisla da će timovi u ovoj sezoni moći da troše samo 0.6 litara na 100km. Prošle godine ova granica kretala se od 1.2 do 0.9 litara ulja, a ovo pravilo najviše je korišćeno za izvalčenje dodatnih performansi u kvalifikacijama, čak je dobilo i ime magičan mod. Sve u svemu, za sada po izjavama sve najviše “boli” činjenica da će vozači imati samo 3 agregata po sezoni a ista brojka važi i za turbopunjač i MGU-H, dok će svi imati na raspolaganju po dve MGU-K komponente i baterije. Ako se izvuče prosta matematika, to znači da će svaki motor u proseku morati da traje po sedam trka. Takođe, ostajemo i bez nekih aerodnimačkih delova, kao što je “majmunsko sedište” na zadnjem delu bolida.
Sa druge strane potpuno novu inovaciju spremio nam je i Pirelli, koji je u svom miljeu dodao još dve komponente guma. U pitanju je nova super tvrda i hiper meka guma koja dosta brzo degradira ali je zato za sekundu po krugu brža od ultra meke gume. Italijanski proizvođač izjavio je da su meke komponente pneumatika (meka, super meka, ultra meka i hiper meka) ustavri pomerene za jednu komponentu niže (ono što je prošle godine bila ultra meka guma sada te karakteristike ima super meka), tako da se očekuje dosta zanimljive strategije od strane timova.
Ima i dosta malih izmena u vezi sa sportskim pravilnikom, pa je tako malo promenjen sistem penalizacije vozača po zameni elemenata. Kada neki vozač bude kažnjen kaznom koja prevazilazi broj stratnih mesta na gridu (primer: startuje sa 7. mesta a očekuje ga kazna pomeranjem za 15 pozicija) onda on neće startovati sa začelja već iz pitlejna.
Prvi tim koji je probio led u 2018. bio je Haas, koji je preko društvenih mreža objavila fotografije novog automobila. Novi VF-18 je jasno kao i kod ostalih pokazao da je u pitanju evolucija svog prethodnika, kao i da je ovog puta kolor šema slična onoj koju je tim imao tokom svoje debitanske sezone u šampionatu. Haas je u 2017. imao velikih problema pre svega sa kočnicama, zbog čega je bio primoran da tokom sezone promeni čak i nekoliko proizvođača. Gene Haas je postavio jasan cilj a to je da njihove performanse bolida budu u oko 0.5 sekundi zaostatka za njihovim strateškim partnerom Ferrarijem. Ali, po padoku se priča da bi sada ovaj tim mogao niti onaj sa najmanjim budžetom na gridu, pošto je Ferrari tokom zime znatno “uložio” u Sauber, gde je pored svog vozača doveo i nekoliko sponzora.
Odmah za Haasom i Williams je preko društvenih mreža pokazao svoj novi FW41. Ovo je prvi bolid koji je od početka razvijao novi tehnički direktor tima Paddy Lowe u saradnji sa Dirkom de Beerom. Nije tajna da je britanski tim još tokom sezone ranije krenuo sa radom na bolidu, pošto ih je ubedljivo savladala Force Indija u borbi za 4. mesto. Bolid koji će napajati Mercedesova pogonska jedinica na prvi pogled više liči na prošlogodišnji bolid Ferrarija. Tokom zimske pauze Williams je dosta dugo vagao oko zamene za odlazećeg Felipe Massu, pa je tako na kraju Sergey Sirotkin dobio prenost u odnosu na Roberta Kubicu.
Kao i svake godine tako i ove svi mi dosta očekujemo od Red Bulla. Tim iz Milton Kinsa je na Silverstonu prikazao novi RB14 za koga se očekuje da će biti uspešniji od svog prethodnika koji je ostavrio tri pobede. Red Bull se kao i 2015. odličio da na testu izađe sa drugačijim bojama a sada je novi auto kamufliran u tamo plavoj-crno-beloj kombinaciji. Već na testu u Barseloni očekuje da se RB14 pojavi u standardnoj kombinaciji. Ono što je primetno jeste veća zastupljenost novog glavnog sponzora Aston Martina. Christian Horner dodao je da je ovo samo presek razvoja novog auta i da je tim spremio određene elemente koje želi da testira a koji su još u zavrnom delu izrade. Naime, tokom test vožnje na Silverstonu Daniel Ricciardo je imao manji incidet sa bolidom, pošto je udario u zaštitnu ogradu.
Naredni na redu bio je Sauber, koji bi prema prvim procenama trebalo da napravi veliki korak napred. Švajcarskom timu to ne bi trebalo da bude dosta teško, jer je tim iz Hivila krajem prošle godine skopio partnerstvo sa Ferrarijem što će mu doneti benefite na više polja. Kao prvo, Sergio Marchionne se potrudio da sa Sauberom varti duh Alfa Romea u šampionat, pa će se tako u novom C37 sada vrteti i najnovija verzija Ferrarijevog agregata. Takođe, trkačko mesto dobio je i talentovani Modagašanin Charles Leclerc koji je u 2017. dominantno osvojio titulu u Formuli 2 a na novom bolidu pojavili su se i novi sponzori što samo nagoveštava bolje dane. Novi auto na prvi pogled svakako izgleda dosta unapređeno u odnosu na prošlogodišnji. Ipak, gledajući tehničku specifikaciju C37, Sauberovi inženjeri su se trudili da preuzmu sve šta se može od Ferrarija, pa osim šasije i elektronike sve ostalo je manje-više već ne neki način iz baze u Maranelu.
Jedna svakao od najvećih trenutnih misterija jeste svakako novi Renaultov RS18. Tim je na prezentaciji bolida prikazao svoju novu kolor šemu, ali prema izjavi šefa tima Cyrila Abiteboula izloženi auto i nije sasvim novi bolid. Francuski tim rešio je da čuva tajne sve do poslednjeg momenta, pa je tako ovim putem želeo javnosti da prezentuje tim i zbanične boje. Jasno je da će Renault u 2018. godini biti onaj koji se svakako treba pratiti, jer pored odlične vozačke postave u sastavu Nico Hulkenberg i Carlos Sainz tim iz Enstona nastavlja da povećava svoju imperiju. Od aprila se očekuje i zvaničan dolazak bivšeg FIA-a tehničkog delegata Marcina Budkowskog a takođe pod burnim oko biće i performanse pogonske jedinice za koju šef odelenja za motore Remi Taffin tvrdi da sada može da proizvede 950 konjskih snaga.
Skoro sva javnost Formule 1 željno je iščekivala četvrtak 22.02.2018. kada su u na rasporedu bili najveći konkurenti iz prošle godine Mercedes i Ferrari. Nemački tim je malo poranio pa je tako prvi prikazao svoj bolid na stazi u Silverstonu. Valtteri Bottas i Lewis Hamilton nisu dugo čekali pa su već odmah kasnije tokom dana odradili filmski dan. Prvi utisak o W09 jeste da je evolucija svog prethodnika, ali je aktuelni šampion odmah dodao da je puno rađeno da se isprave sve greške sa W08, koji je imao veoma uzak prostor za njegovo podešavanje. Što se tiče agregata, šef odelenja za razvoj agregata iz Briksforta Andy Cowell, kazao je da je novi agregat rađen po potpuno novom dizajnu kako bi zadovoljio sve potrebe na polju performansi i pouzdanosti.
Ferrari je zatim na svečanosti u Maranelu prezentovao SF71H, koji ovoga puta nosi skroz crvenu boju, kao i da prvi put od 2009. više nema logotipa španske osiguravajuće kuće Santander. Tehnički direktor Mattia Binotto dodao je da je SF71H takođe evolucija SF70H ali ovoga puta sa većim međuosovinskim rastojanjem po ugledu na Mercedes. Vidi se napredak u razvoju bočnih usisnika za vazduh kao i specijalni dizajn ogledala. Novi motor je koji će pored Ferrarija koristiti Haas i Sauber je takođe evolucija svog prethodnika, sa posebnim akcentom na samu pouzdanost.
Takođe, jedna od dugoišekivanih prezentacija bila je McLarenova, koja umalo nije pokvario vetar koji je dan ranije razotkrio novi bolid prlikom njgovog transporta na stazi Navara na severu Španije. Novi McL33 idalje nosi papaja narandžstu boju sa lepim nijanasma plave na prednjem i zadnjem krilu. Sve u svemu neke podseća na dizajn Alonsovog IndyCar automobila sa kojim je nastupao na prošlogodišnjoj trci u Indijanapolisu. Ipak, najveća promena jeste što će se umesto Hondinog agregata sada vrteti Renaultov a vido je prisiustvo i novh sponzora u kao što su brazilski naftni gigant Petrobras i Kimoa. Tim iz Vokinga je u Navari odradio filmski dan a odmah se dalo primetiti da je Fernando Alonso bio nestpljiv da isproba novu mašinu pa je tako veoma brzo napustio garažu i izašao na stazu. McLaren je uspeo da tokom zime nadoknadi gubitak u razvijanu bolida zbog prelaska na Renaultove agregate, kao i da će u toku ove sezone poštovati sve predloge koje će stići iz Viša Šatijona u vezi sa hlađenjem novog paketa.
I za kraj ostaju dva tim koji još zvanično se nisu prikazala za novu sezonu. Toro Rosso je za sada objavio samo jednu sliku svog bolida sa filmskog dana koji je odrađen po kišnom Mizanu. Tim iz Faence svakako privalči dosta pažnje pošto će on biti jedini Hondim tim u ovoj godini, a obe strane imale su teške razlaze sa Renaultom odnosno McLarenom. Toro Rosso je potvrdio da je iz prvog puta uspeo da upali novi agregat koji je bez ikakvih problema završio svoj filsmki dan a jedno od velikih pitanja pred kraj prošle godine jeste bilo to ko će za ovaj tim izrađivati menjač. Odgovor je dao tehnički direktor James Key, koji je potvrdio da će to logično učiniti menjačko odelenje Red Bulla koje sada radi na dva paralelna projketa sa Reanultom i Hodnom.
Force Indija je tim od koga tokom zime skoro nismo videli ni traga ni glasa. U fokusu je bila eventualana prodaja tima i dolazak novih vlasnika što je na kraju demantovano. Tim je naravno zadržao odličnu vozačku postavu u sastavu Sergio Perez i Esteban Ocon a za sada moraćemo da sačekamo ponedeljak pre testa kako bi videli novo lice ovoga tima.
Testovi će se kao i prethodnih godina održati na stazi Katalunja kraj Barselonam na stazi koja je izeuzetno dobro poznata svima. Ipak, ona je tokom zime pretrpela određene promene jer je po drugi put u svojoj istoriji presvučena novim asfaltom, što se nikako nije svidelo Pirelliju. Naime, zvanični dobaljač guma zabrinut je zbog nivoa abrazivnsoti novog sloja, koji može dosta brzo potrošti određene komponente pneumatika. Sličan slučaj bio je 2015. kada se odustalo od testiranja u Herezu jer je takođe ova španska staza imala dosta abrazivan asfat.