Please assign a menu to the primary menu location under menu

Trke i testiranja

Norisu pripala pol pozicija na izazovnim kvalifikacijama u Brazilu

Lando Noris, McLaren, VN Sao Paula 2024. / foto: x.com/McLarenF1

Na ovoj sesiji imali smo čak pet crvenih zastava.

Kako se na prvi mah činilo, vremenski uslovi tokom ranog jutra u Sao Paulu bili su mnogo bolji nego sinoć, ali za kratko. Staza nije bila toliko mokra, ali je na sat vremena pred početak kvalifikacija stigao novi kišni oblak. Tako su se padavine pojačale a direkcija trke je već tada poslala sigurnosni auto u prvu proveru stanja.

Kiša je malo stala, uslovi u drugom sekotru bili su bolji, tako da je sve bilo spremno za početak kvalifikacija a vozači su bili u bolidima. Temperatura staze iznosila je 22 a vazduha 19 stepeni a pre puštanja zelenih svetala vozači su već bili poređani u pitlejnu sa gumama za mokre uslove.

Svi oni su odmah izašli na stazu i započeli svoja vremena, dok je prvo okretanje doživeo Liam Loson. Kiša je nastavila da pada a nekim vozačima bilo je teško za upišu dobro vreme, jer smo imali nekoliko lokalnih žutih zastava zbog izletanja pojedinih vozača. Nakon pet minuta najbolji učinak imao je Esteban Okon – 1m30.096s ispred Fernanda Alonsa i Jukija Cunode a Valerti Botas je bio prvi koji je danas stavio intermidijat pneumatike.

Na 10 minuta do kraja Q1 Juki Cunoda je došao do prvog mesta sa krugom od 1m29.172s a iza njega našao je Šarl Leklerk sa 6 desetinki zaostatka. Baš tada u ogradi je završio Franko Kolapinto a sudije su odmah izbacile crvenu zastavu. Argentinac je izašao iz bolida a baš tada u zoni spadanja našli su se Aleksandar Albon, Gvanju Žo, Džordž Rasel, Valteri Botas i Luis Hamilton.

Prekid je trajao veoma kratko, tako da su kvalifikacija nastavljene a na satu je ostalo još 8m50s. Oliver Berman je za ovu priliku u pitlejnu izašao sa intermidijat gumama, ali pošto je kiša postala sve jača, Britanac je morao da napusti mesto u redu, gde su ga mehaničari odvukli do garaže na zamenu pneumatika. Luis Hamilton uspeo je da se odmah izvuče iz zone ispadanja dođe do 15. mesta dok je Džordž Rasel bio mnogo bolji i uspeo je da se popne do druge pozicije. Prava drama vodila se do samog kraja, gde je Maks Verstapen uspeo da izbije na vodeću poziciju sa vremenom od 1m28.522s dok se velika borba vodila i za pozicije u opasnoj zoni. Luis Hamilton i Lando Noris imali su veliki duel na štopricu, ali je vozač Meklarena uspeo da bude brži i zauzme 15. mesto dok je sedmostruki šampion bio prvi ispod crte. Pored njega nastavak u Q2 nisu izborili Oliver Berman, Franko Kolapinto, Niko Nulkenberg i Gvaju Žo.

Vozači su nastavili da koriste kišne gume i u drugom delum dok je Oskar Pjastri jedini bio koji je imao intermidijat komponentu. Vozači Ferarija bili su prvi koji su upisali vreme, pa je Šarl Leklerk izbio na sam vrh – 1m29.332s. nakon prve runde krugova. U nastavku Maks Verstapen imao je najbolji učinak od 1m27.771s ispred Sergia Pereza dok se na 4. poziciji našao Oskar Pjastri sa intermdijat gumama. To je dalo alarm ostalim timova i vozačima da mogu da pređu na ovu komponentu, što se na polovini Q2 i desilo a Australijanac u Meklarenu je za to vreme došao na prvo mesto – 1m27.141s. Džordžu Raselu trebalo je više vremena da se navikne na ove gume, jer je doživeo okretanje ali je nastavio da vozi.

Na 5 minuta i 50 sekundi pre kraja izbačena je nova crvena zastava jer je u ogradi na drugoj krivini ostao Karlos Sajnc, koji je izgubio kontrolu nad bolidom. Pre ovog incidenta Oskar Pijastri je poboljšao svoj učinak na 1m25.179s a u zoni ispadanja našli su se Lando Noris, Pjer Gasli, Aleksandar Albon, Juki Cunoda i Esteban Okon.

Svi vozači su u nastavku koristili intermdeijat pneumatik, uslovi na stazi bili su malo bolji zbog čega su i vremena krugova značajno padala. Ni ovaj period nije trajao nešto puno, jer je izbačena još jedna crvena zastava zbog udesa Lansa Strola na trećoj krivini. Nešto pre toga, Lando Noris upisao je najbrži krug od 1m24.844s ispred Fernada Alonsa. Zbog toga sudije su rešile da ponovo izbace crvenu zastavu, što je oba vozača Red Bula zateklo u brzom krugu kojeg nisu završili a FIA je donela odluku da se sesija neće nastaviti. Tako prolaz u Q3 nisu obezbedili Valteri Botas, Maks Verstapen (koji ima i kaznu pomeranjem za pet mesta zbog zamene motora), Sergio Perez, Karlos Sajnc i Pjer Gasli.

Zbog popravke ograde sudije su odličile da malo odlože početak završnog dela, ali to ipak nije sprečilo ostale da se pre toga poređaju u pitlejnu. Svi su nastavili da koriste intermidijat gume. Nakon prvih krugova Esteban Okon imao je najbolje vreme od 1m25.085s ali ga je ubrzo pretekao Lando Noris sa učinkom – 1m24.158s. Zatim je ponovo izbačena crvena zastava jer je u ogradi na 11. krivini ostao Fernando Alonso. Španac je jednostavno izgubio kontrolu nad zadnjim krajem, što je odbacilo njegov Aston Martin van staze.

Zbog popravke ograde ovaj prekid trajao je oko desetak minuta nakon čega je izbačena znak za nastavak sesije. Osam vozača se pojavilo u Q3 a onda je veliki udes imao Aleksander Albon. Tajlađanin je odmah pokazao da je dobro, ali je njgov Vilijams izgubio kontrolu na prvoj krivini i odmah su sudije izbacile crvenu zastavu.

I ovaj prekid nije uzeo puno vremena a na satu do kraja Q3 stajalo je 3m31s a nakon novog znaka za početak samo su pet vozača napustila pitlejn. Finiš kavlifikacija je takođe bio dosta uzbudljiv, ali je Lando Noris bio veoma ubedljiv jer je upisao vreme od 1m23.405s i tako bio ispred Džordža Rasela i iznenađujućeg Jukija Tsunode. Četvrto mesto pripalo je Estebanu Okonu, peti je bio Liam Loson, šesti Šarl Leklerk, sedmi Aleksander Albon, osmi Oskar Pjastri a poslednji u Q3 bili su Fernando Alonso i Lans Strol.-

Rezultati kvalifikacija za VN Sao Paula:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Od sada nas možete pratiti i na INSTAGRAMU. Vesti kao i ostale novosti možete pratiti i preko našeg Viber Public Chata klikom OVDE kao i našem forumu. Zapratite našu Facebook stranicu i X nalog i pridružite se diskusijama na našem novom DISCORD serveru.

Leave a Reply