Please assign a menu to the primary menu location under menu

Trke i testiranja

Verstapen za trunku ispred Rasela na sprint kvalifikacijama

Max VerstappenMax Verstappen, Red Bull, VN SAD 2024. / foto: x.com/redbullracing

Svetski šampion se vratio na vrh u kvalifikacionoj sesiji posle dugo vremena.

Vozači su prema pravilima sprint kvalifikacija u SQ1 morali da koriste isključivo srednje-tvrde gume koje praktično niko nije upotrebio na treningu. U tim uslovima je Lekler bio najbrži sa 1m33.647s, dve desetinke ispred Hamiltona, dok su Verstapen i Noris bili blizu iza sedmostrukog šampiona.

U finišu kvalifikacija smo videli veliku borbu za pozicije koje vode u SQ2,a li i jedno veliko iznenađenje. Albon se okrenuo u pretposlednjoj krivini što je njega izbacilo iz konkurencije za prvih 15, potom je Pjastri na istom mestu otišao preširoko zbog čega mu je obrisano vreme pa je i on ostao ispod crte, a pridružili su im se još Okon, Botas i Žou.

U drugom delu smo još jednom gledali srednje-tvrde gume u akciji, a na vrhu je ponovo bio Ferarijev vozač, ali ovoga puta je to bio Sajnc sa 1m33.274s, dok su u desetinki iza njega završili Verstapen i Hamilton.

SQ2 je doneo eliminaciju i jednog Red Bulovog vozača pošto je Perez završio na 11. mestu ispred Losona, Gaslyja, Strolla i Alonsa kojem je obrisan poslednji krug, ali koji svakako nije bio dovoljan za prolaz dalje.

Veliki posao je obavila ekipa Hasa koja je sa oba vozača ušla u prvih 10, dok je još jedno fenomenalan bio Kolapinto koji je doveo Vilijams do poslednje faze kvalifikacija.

U SQ3 su vozači konačno mogli da koriste meke gume, a strategije timova su bile različite.

Tako su vozači Mercedesa i Kolapinto odmah izašli na stazu, dok su ostali čekali u garažama i odlučili se za samo jedan pokušaj.

Rasel je na početku diktirao tempo sa 1m32.845s, dok su i Hamilton i Kolapinto napravili greške, a bilo je primetno da Mercedes nije imao tako dobar balans kao na srednje-tvrdoj komponenti.

Ali onda se desilo nešto neočekivano. Vozači prosto nisu mogli da pronađu brzinu na mekim gumama i niko nije mogao da nadmaši Raselovo vreme. Leklera, Norisa i Sajnca je razdvajalo samo pola desetinke, ali su oni ostali po dve desetinke iza Rasela.

Ipak, u samom finišu je Verstapen uspeo da izvuče za 0.012s bolji krug i domogne se pol-pozicije za sprint.

Hulkenberg je bio prvi iza Sajnca na šestom mestu, dok je Hamilton bio tek sedmi.

Magnussen je bio osmi, Cunoda deveti, dok je Kolapinto ostao na desetom mestu.

Od sada nas možete pratiti i na INSTAGRAMU. Vesti kao i ostale novosti možete pratiti i preko našeg Viber Public Chata klikom OVDE kao i našem forumu. Zapratite našu Facebook stranicu i X nalog i pridružite se diskusijama na našem novom DISCORD serveru.

Leave a Reply