Evroazijski vikend u prestonici Azerbejdžana označiće ulazak u poslednju četvrtinu šampionata i isto tako uvod u trke u kojima ćemo videti značajna unapređenja. Ejdrien Njui je ,,ukrao šou” i sada je u centru pažnje svih medija, a danas smo konačno dobili zvaničnu potvrdu saradnje sa Aston Martinom. Monca je ostavila brojne nedoumice vezane za Meklaren pa sada svaki dan čitamo o mogućim rešenjima i budućim koracima za najbržu ekipu na gridu. U Ferariju priželjkuju novi sjajan vikend, dok će u Mercedesu želeti da prizovu onu formu iz Belgije. Red Bul koji je najuspešnija ekipa u istoriji ove staze (koja doduše ima samo šest pobednika), od tog podatka čini se ovoga puta neće imati puno koristi.
Šta očekivati na ulicama Bakua?
Najduži pravac u čitavom šampionatu i veliki broj krivina od 90 stepeni, prošle godine doneli su 23 preticanja. Treba napomenuti da se trka održava u kasnijem periodu godine nego što je to ranije bio slučaj, te da je septembar u ovom delu sveta znatno topliji. Pireli je za ovaj vikend izabrao C3, C4 i C5 što znači da će se voziti najmekše komponente i predviđa taktiku sa jednim stajanjem. Podsećanja radi prošlogodišnja trka donela je takođe jednu promenu, a većina vozača je trku započela na srednje tvrdim gumama, da bi potom prešli na tvrde pneumatike. Očekuje se da se tokom vikenda staza drastično ubrza, s obizrom na to da je reč o uličnoj stazi.
Može li ekipa da prekine slobodan pad?
Za Red Bul ovo bi mogao da bude novi loš vikend i nastavak agonije. Problemi se konstantno nagomilavaju, a lošim vestima kao da nema kraja. Unapređenja će formalno biti, ali razlozi za preveliki optimizam ne postoje. Eventualni napredak i bolje ponašanje bolida u krivinima (negativni uzgon sa kojim se dugo muče), opet bi mogao da s druge strane kompromituje brzinu na pravcima koji će u Bakuu imati ekstremno bitnu ulogu, pa situacija zaista deluje bezizlazno za austrijski tim. Rivali su trenutno mnogo bolji i eventualno bi samo vanserijski rezultati u kvalifikacijama ekipi dali neku nadu za dobre rezultate u nedelju. Sjajna istorija na stazi verovatno je jedini tračak optimizma za navijače pred ovaj trkački vikend.
Ko je broj jedan a ko broj dva?
Meklaren je u fokusu najvećeg broja debata vezanih za Formulu 1. Svi imaju svoje viđenje unutrašnje hijerarhije i ciljeva tima, a po svoj prilici pritisak će rasti ako nastave da oklevaju sa postavljanjem prioriteta u ovoj sezoni. Monca je novi ,,čudan” vikend u aktuelnoj sezoni Meklarena, Lando ponovo nije iskoristio pol poziciju, dok je Oskar bio nešto agresivniji prema timskom kolegi sledeći famozna Papaja pravila. Bilo kako bilo, Meklaren bi na ovoj stazi morao da bude apsolutni favorit i sve osim pobede bi se smatralo neuspehom. Drastično su bolji od konkurencije i ne bi bilo iznenađenje ukoliko bi nakon vikenda u Azerbejdžanu konačno poveli u šampionatu konstruktora.
Sve je tu za nastavak dobre forme
Monca je još uvek u glavi svih koji Ferari vole. Naredna trka bi trebala da bude još jedan dobar vikend za ekipu iz Maranela. Ruku na srce, male su šanse da mogu da pariraju Meklarenu u borbi za pobedu, ali je plasman na podijum vrlo realan. Lekler voli ovu stazu i to nije tajna, a prošle godine je uzeo pol na ovom mestu. Kao glavna stvar od koje u mnogome zavisi kako će ova trka izgledati za Ferari nameće se 2,2 kilometara dugačak pravac i to će biti ,,bojno polje” ovoga vikenda. U krivinima Ferari uopšte nije loš, a u Monci je na pravcima bio i više nego dobar, što sigurno raduje sve u taboru italijanske ekipe. No ipak treba sve to uzeti sa dozom rezerve jer bi bilo neumesno potpuno otpisati Mercedes iz borbe za podijum.
Misterija zvana Mercedes
Najnezahvalniji posao ovoga vikenda je prognozirati ili barem naslutiti rezultat nemačke ekipe. Sezona prepuna oscilacija gde je Mercedes dao puno značenje onoj frazi ,,od sjaja do očaja” i obrnuto. U grubim projekcijama Mercedes bi na Velikoj nagradi Azerbejdžana trebalo da bude ispred Red Bula, ali iza Meklarena, dok bi eventualno mogao da ugrozi Ferari u potencijalnoj borbi za podijum. Kada smo ih najmanje očekivali oni su se pojavljivali i pobeđivali. Da li mogu nešto slično da urade i ovoga vikenda?
Borba za poene
Što se tiče ekipa koje se nalaze na pragu poena treba gledati u pravcu Vilijamsa. Britanska ekipa zaista napreduje i Albona vrlo verovatno na ovoj stazi čekaju poeni. Novajlija Franko Kolapinto će želeti ulazak u poene, a prva trka u bojama Vilijamsa mu daje za pravo da se tome nada. Od ostalih ekipa i vozača u priči su još i Aston Martin i RB, mada je scenario sa jednim od četvorice vozača ove dve ekipe u poenima verovatno maksimum na ulicama Bakua.
Akcija u Bakuu počinje u petak u 11:30 kada se vozi prvi trening.
Od sada nas možete pratiti i na INSTAGRAMU. Vesti kao i ostale novosti možete pratiti i preko našeg Viber Public Chata klikom OVDE kao i našem forumu. Zapratite našu Facebook stranicu i X nalog i pridružite se diskusijama na našem novom DISCORD serveru.
Super teks sve pohvale
Svaka trka je bila super sem zadnje kad su skratili drs zonu Noris sa novim gumama nije mogao da pretekne Hulka skoro 20 krugova baš zbog skraćene drs zone