Please assign a menu to the primary menu location under menu

Trke i testiranja

Verstappen i Perez doneli još jednu dvostruku pobedu Red Bullu u 2024.

Max VerstappenMax Verstappen, Red Bull, VN Japana 2024. / foto: twitter.com/redbullracing

Red Bull je ponovo pobedio u Suzuki, Ferrari nastavio sjajan niz konstantnih rezultata.

Timove su na trci dočekali potpuno drugačiji uslovi nego u protekla dva dana. Kiša je padala preko noći i sprala većinu gume sa staze, a pored toga su i temperature bile znatno veće.

Što se guma tiče, većina u prvih deset se odlučila za srednje-tvrdu komponentu. Alonso je bio jedini izuzetak na mekim gumama, koja je bila prvi izbor vozača koji su startovali van prvih deset.

Na početku u vrhu nije bilo većih promena pozicija, ali smo već na početku imali crvene zastave pošto su Ricciardo i Albon imali kontakt u krivini 3 i obojica su završili u zaštitnom zidu. Srećom, po njih dvojicu nije bilo posledica, ali su gume u zaštitnom zidu bile potpuno pretumbane tako da su redari pored uklanjanja dva bolida imali dosta posla i oko popravki pored staze.

Vozači su se vratili u pit-lejn nakon toga, a poredak u prvih deset je ostao nepromenjen osim na desetoj poziciji gde se našao Hulkenberg, koji je iskoristio loš start Tsunode.

Prekid je potrajao nešto manje od pola sata, a direkcija trke je potvrdila da će restart biti iz mesta.

Hamilton i Russell su na restartu odlučili da pređu na tvrde gume, dok su Sainz i Leclerc montirali novi set srednje-tvrdih.

Restart je bio gotovo preslikana verzija prvog na samom čelu poretka. Jedini koji je napredovao je bio Leclerc koji je preskočio Hamiltona na startu. Tsunoda je zahvaljujući mekim gumama uspeo da se vrati u prvih deset, dok je Russell pao na deseto mesto, ali to nije potrajalo, pošto je Britanac već u sledećem krugu iskoristio DRS i vratio poziciju.

Verstappen je na čelu u prvih desetak krugova uspeo da se odvoji na oko 3 sekunde od Pereza, Norris je iza zaostajao isto toliko za Meksikance, dok je Sainz pratio.

Norris je bio prvi od lidera koji je otišao u boks u 12. krugu nakon čega se vratio na deseto mesto i čistu stazu ispred sebe, a u sledećem krugu je i Piastri otišao na promenu guma.

Oba McLarena su prešla na tvrde gume i ranijim pit-stopom su pokušali da odbrane pozicije od vozača Ferrarija koji su ih konstantno pritiskali.

Alonso je na tvrde gume prešao u 14. krugu i vratio se ispred Piastrija, koji se našao u gužvi u svom povratku na stazu.

Sainz i Perez su u boks otišli u 16. krugu i obojica su ostali na srednje-tvrdim gumama. Norris je profitirao ranijim odlaskom u boks, pa se našao 3 sekunde ispred Pereza nakon što se Meksikanac vratio na stazu.

Verstappen je krug kasnije isto montirao srednje-tvrde gume, a Norris mu je o povratku staze prišao na 2 sekunde.

Perez je u 17. i 18. krugu izveo dva odlična manevra u brzoj 130R protiv vozača Mercedesa koji su se našli ispred njega na stazi zbog ranije promene guma i probio se do četvrtog mesta iza Norrisa.

U tim trenucima je Leclerc vodio trku, pošto je odlučio da maksimalno produži svoj ostanak na stazi i njegov tempo na starim gumama je bio prilično dobar, posebno u poređenju sa Norrisom.

Mercedesi su nastavili da gube pozicije sredinom trke na tvrdim gumama koje su počele da gube tempo.

Verstappen je obišao Leclerca u 20. krugu i vratio se na prvo mesto, dok je Perez prošao Norrisa u 23.

U tim trenucima je Russell montirao još jedan set tvrdih guma, dok je Hamilton učinio isto krug kasnije.

Perez je u 24. krugu sustigao Leclerca na drugim mestu, ali je imao problema da ga prođe pošto je Monačanin i dalje imao dobar tempo na starim gumama. Međutim, Ferrarijev vozač je u 27. krugu napravio grešku i izgubio poziciju od Pereza, ali je zadržao Norrisa iza.

Odmah na kraju kruga su i Norris i Leclerc otišli po nove tvrde gume, Leclerc je zadržao poziciju, a ključno je uspeo da se vrati na stazu ispred Russella na čistu stazu, dok je Norris ostao zaglavljen iza.

Norris je maksimalno rizikovao krug kasnije i uspeo je da obiđe Russella sa spoljne strane u krivini 1 nakon čega je mogao da se fokusira na praćenje Leclerca.

Verstappen je zahvaljujući Leclercovom usporavanju Pereza uspeo da stvori prednost od 10s ispred timskog kolege kada su se pozicije normalizovale. Sainz je u tim trenucima bio 5 sekundi. iza Meksikanca, dok je Alonso bio još 8 iza Španca

Piastri je na petom mestu napravio jednu grešku u 30. krugu koja je omogućila Leclercu da brzo smanji zaostatak, a Australijanac je u 33. krugu otišao u boks, baš u trenucima kada ga  Monačanin sustigao.

Perez je na svoj drugi pit-stop otišao u 34. krugu i vratio se na stazu malo iza Norrisa. Odmah iza njega je u pit-lejn ušao i Alonso, koji se našao na osmom mestu iza dva Mercedesa.

Verstappen je u 35. krugu odradio poslednji pit-stop, a Perez je odmah iza u prvoj krivini obišao Norrisa.

Perez je nastavio da maksimalno koristi nove gume i u 36. krugu je prošao i Leclerca i u tom trenutku je bio u sekundi iza Verstappena.

Sainz je sa liderske pozicije otišao u boks u 37. krugu i vratio se na sedmo mesto, ponovo iza oba Mercedesa.

Ipak, Sainz nije imao previše težak posao protiv njih, pošto je Russell u 38. krugu otišao u boks, dok je Hamiltona lako sam obišao na stazi u istom krugu.

Sedmostruki šampion je otišao na svoj poslednji pit-stop u 40. krugu i očekivano se vratio iza Russella.

U finišu trke se povela borba za podijum pošto je Sainz imao sjajnu brzinu na novom setu tvrdih guma. On se približio Norrisu koji je počeo da pravi i greške.

Jedno blokiranje točkova u ukosnica u krivini 11 je omogućilo Sainzu da mu se bukvalno zalepi u rep do šikane pred izlazak na zadnji pravac, pa su se Ferrariju našli na 3. i 4. mestu u poslednjih deset krugova trke.

Leclerc na starijim gumama nije mnogo usporavao Sainza i pustio ga je na 3. mesto na početku 46. kruga. Ferrari je ranije preko radija poručio Monačaninu da je njihova borba ona sa Norrisom, s obzirom da su njih dvojica imali gume identične starosti.

Alonso i Piastri su se takođe našli u duelu u finišu trke, a blizu iza njih je bio i Russell na novijim i mekšim gumama.

Russell je u 50 krugu pokušao da iznenadi Piastrija napadom u šikani. Australijanac je otišao šire pošto ga je Russell gotovo isterao sa staze. Zbog toga je morao da preseče krivinu, ali je i zadržao poziciju. To je pomoglo Alonsu ispred da malo lakše diše, ali se duel iza njega nastavio.

Piastri je na kraju pretposlednjeg kruga napravio grešku u šikani, što je omogućilo Russellu da uhvati zavetrinu i DRS i prođe na sedmo mesto.

Verstappen je mirno priveo trku kraju i pobedio sa 13 sekundi prednosti ispred Pereza, dok je Sainz bio treći za Ferrari ispred Leclerca.

Norris nije mogao sa ugrozi Ferrari nakon poslednjeg pit-stopa, dok je Alonso do kraja trke ostao siguran na šestom mestu ispred Russella i Piastrija.

Hamilton je došao do devete pozicije, dok je poslednji poen na opšte oduševljenje domaće publike pokupio Tsunoda.

Od sada nas možete pratiti i na INSTAGRAMU. Vesti kao i ostale novosti možete pratiti i preko našeg Viber Public Chata klikom OVDE kao i našem forumu. Zapratite našu Facebook stranicu i X nalog i pridružite se diskusijama na našem novom DISCORD serveru.

Leave a Reply