Please assign a menu to the primary menu location under menu

Trke i testiranja

Vasseur: Znali smo da smo u problemima i pre početka testova

Frederic Vasseur, Ferrari, VN Velike Britanije 2023. / Ferrari Media Centre

Šef ekipe Ferrarija je rekao da je tim shvatio da neće biti u poziciji da se bori za titulu čak i pre testiranja u Bahreinu.

Italijanski tim je imao relativno ohrabrujuću sezonu prošle godine u kojoj se vratio na pobednički put u prvoj godini novih aerodinamičkih pravila.

Međutim, ove godine je Ferarijeva konkurentnost je od samog početka ove sezone bila loša zahvaljujući problematičnom SF-23 – evolucijom F1-75 koji je zauzeo drugo mesto u šampionatu konstruktora u 2022.

Ferrari Media Centre/Scuderia Ferrari Press Office

Tim je letnju pauzu dočekao kao četvrti na tabeli, ali su uspeli da se pregrupišu i ostvare pobedu u Singapuru, što je ujedno bio jedini trijumf ove sezone koji nije ostvario neki od vozača Red Bulla. U šampionatu konstruktora su se domogli trećeg mesta, a na kraju im je falilo samo tri poena do drugoplasiranog Mercedesa.
Šef ekipe frederic Vasseur je otkrio da je Ferrari bio svestan da će ući u sezonu sa zaostatkom nakon što su uočeni problemi sa SF-23 nakon testova u simulatoru.

Carlos Sainz, Ferrari, Testiranje Bahrein 2023. / Scuderia Ferrari Press Office

„Mislim da je nivo očekivanja bio previsok na početku sezone i brzo smo shvatili situaciju“, objasnio je Vasseur. „Znali smo da postoje problemi već posle nekoliko krugova u Bahreinu i čak nakon probnih krugova u simulatoru pre testova. Ali ono što bih istakao ove sezone je reakcija tima. Imali smo teške trenutke posle Džede, Majamija, Španije i Zandvorta. Zandvoort nije bio tako davno a zaostali smo skoro ceo krug. Mislim da smo u poređenju sa Zandvoortom, kolektivno napravili ogroman korak napred i to je dobro za budućnost”, rekao je Vasseur.

Carlos Sainz, Ferrari, VN Italije 2023. / Scuderia Ferrari Press Office

Uprkos redizajnu bokova bolida sredinom godine koji su sada sličniji Red Bullovim, ograničenje budžeta je značilo da je Ferrari bio ograničen arhitekturom svog koncepta sa kojim je započeo sezonu.

Dodavanje redizajniranog poda u Japanu, što je bila i poslednja Ferarijeva nadogradnja, je pomoglo da se proširi operativni prozor SF-23, što je omogućilo Charlesu Leclercu da pronađe odličnu formu u finišu sezone.

„Više sam nego zadovoljan jer od Zandvoorta do danas nismo mnogo menjali bolid“, istakao je Vasseur. “Imali smo nadogradnju u Japanu, ali u osnovi smo zadržali isti automobil i bili smo u mogućnosti da uradimo mnogo bolji posao sa boljim razumevanjem automobila, boljim podešavanjima i boljim pristupom vozača. Svuda imamo prostora za napredak, ali ovaj osećaj sada je dobar i uliva nam samopouzdanje da razvijemo nešto dobro za sledeću godinu.”

Sergio Perez, Max Verstappen, Red Bull, Charles Leclerc, Ferrari, VN Azerbejdžana 2023. / Rudy Carezzevoli/Getty Images/Red Bull Content Pool

Pošto se Ferrari opredelio za novu filozofiju automobila za sledeću sezonu, Vasseur je naglasio potrebu da ekipa postigne poboljšanja u svakoj oblasti kako bi bio konkurentniji Red Bulu.

To podrazumeva poboljšanje operacija unutar tima i pouzdanosti, za šta Francuz ističe da je tim iz Maranela koštalo mnogo bodova tokom cele godine.

Charles Leclerc

„Mislim da bi greška bila zamisliti da Red Bull ima magični metak koji vredi pet desetinki ili da mi odjednom napravimo veliki korak na nečemu“, podvukao je on. “Učinak dolazi iz svih delova kompanije. Sada smo u mogućnosti da proizvodimo delove bržei imamo bolju pouzdanost. Ove sezone smo ostali bez previše bodova iz različitih razloga: zbog pouzdanosti, zbog diskvalifikacije u Ostinu, zbog ometanja u kvalifikacijama i očigledno je da imamo na čemu radimo. Ali moramo da sadimo i na tome da poboljšamo aerodinamiku, motor i svaku stvar pojedinačno. Nije da imamo nešto loše i nešto dobro, pa da sad nešto popravimo i napravimo korak od četiri-pet desetinki. Najvažnije je da je hiljadu ljudi koje imamo u timu uvereno da svi oni doprinose i pokušavaju da malo pomere granicu, čak i ako je reč o hiljaditinkama koje su u tom trenutku dovoljne da bi se kasnije napravio ogroman korak”, izjavio je Vasseur.

Od sada nas možete pratiti i na INSTAGRAMU. Vesti kao i ostale novosti možete pratiti i preko našeg Viber Public Chata klikom OVDE kao i našem forumu. Takođe zapratite našu Facebook stranicu i Twitter nalog.

3 Comments

  • Vi ste takva sramota da nije normalno. Pa zar je moguće da niste mogli sa nekom boljom strategijom da dovedete Sainca do bodova na zadnjoj trci,još ste izgubili poziciju od Mercedesa

  • Ohrabrujuće je da su ove sezone do kraja napredovali za razliku od prošlih gde su obično u startu i bili konkurentni a do kraja sezone sve više zaostajali.

Leave a Reply