Please assign a menu to the primary menu location under menu

Trke i testiranja

Verstappen ostvario petu pobedu u karijeri na VN Meksika

Holanđanin i Red Bull nastavljaju fantastičan niz pobeda na stazi kojom vladaju od kad se vratila u kalendar.

Vremenske prilike u Meksiku su bule idealne kao i juče na kvalifikacijama, a vozači su se uglavnom odlučili za srednje-tvrde gume. Izuzetak su bili Norris na mekim i Albon i Ocon na tvrdim.

Vozači Red Bulla su imali sjajan start i zavetrinu iza dva Ferrarija. Na prilasku prvoj krivini smo imali Pereza, Leclerca i Verstappena u liniji. Verstappen je bio sa unutrašnje strane, Leclerc odmah do njega, dok je Perez pritisnuo Leclerca sa spoljne strane. Na kočenju prosto nije bilo dovoljno mesta između Monačanina i domaćeg vozača, došlo je do kontakta koji se kasnije ispostavilo bio kritičan za Meksikanca pošto je morao da odustane.

Verstappen je poveo trku ispred Leclerca, koji je imao oštećenje prednjeg krila, dok je Sainz bio treći ispred Ricciarda i Hamiltona.

U petom krugu smo imali virtualno vozilo bezbednosti zbog dela prednjeg krila koji je otpao sa Leclercovog bolida u prvoj krivini, a trka je vrlo brzo nastavljena.

Hamilton je nakon restarta bio veoma agresivan i pokušavao je da napadne Ricciarda, koji nikako nije mogao da se otrgne iz DRS-a, a njih dvojicu su iz pozadine pratili Piastri i Russell.

Hamilton i Norris su već u desetom krugu počeli da se žale da im se bolidi zagrevaju i oni su konstantno morali da izlaze iz zavetrine vozača ispred sebe kako bi se ohladili.

Hamilton je konačno u 11. krugu uspeo da napravi manevar i prođe Ricciarda na kočenju za krivinu 1.

Norris je logično prvi išao u boks nakon starta na mekim gumama i vratio se na stazu na 18. mesto na tvrdoj komponenti.

Nakon 15. krugova je Verstappen na čelu imao prednost od 4s ispred Leclerca, koji je bio 3s ispred Sainza, dok je Hamilton polako sustizao Španca.

U tim trenucima je bilo i dosta čuvanja guma pošto je postojala realna mogućnost za samo jedan pit-stop.

Iza Russella se vodio interesantan duel između Hulkenberga i Gaslyja za osmo mesto, dok je iza Albon branio deseto mesto od Zhoua i Bottasa

Verstappen je bio prvi od lidera u boksu u 20. krugu i vratio se na stazu u prazan prostor između Russella i Hulkenberga.

On je u 22. krugu prošao ispred Russella, koji se gotovo nije ni branio, dok ništa bolje nije prošao ni Piastri krug kasnije.

Hamilton je u boks otišao u 25. krugu nakon neuspelog pritiska na Sainza, do je Verstappen u tim trenucima prošao i Ricciarda.

U tim trenucima je bilo potpuno jasno su vozači Ferrarija sigurno na strategiji sa jednom promenom guma, dok je malo iza njih Piastri promenio gume u 26. krugu i vratio se na stazu ispred Norrisa.

Russell je bio sledeći u boksu u 27. krugu, ali se on vratio u gužvu između dva McLarena.

Ricciardo sa druge strane nije imao takvih problema izašao je na stazu na šesto mesto u posle svoje promene guma, pa su se nakon toga čekali još samo vozači Ferrarija.

Verstappen je u 29. krugu sustigao i prošao Sainza za drugu poziciju i dao se u poteru za Leclercov koji je bio osam sekundi ispred.

Pozadi se vodila dobra bitaka za poslednje bodove pošto je Norris prošao Bottasa za deveto mesto, dok je iza njih Tsunoda sustizao Finca nakon obilaženja Strolla.

Sainz je promenio gume u 31. krugu i on je očekivano po povratku na stazu izgubio poziciju od Hamiltona, koji je ranije bio u boksu.

Leclerc je prešao na tvrde gume krug kasnije i ključno se vratio na drugo mesto ispred Hamiltona i oko 17s iza Verstappena.

U 33. krugu smo imali veliku dramu kada se Magnussen slupao u brzoj krivini 8 nakon što mu je otkazalo zadnje levo vešanje. Zbog toga je na stazu moralo vozilo bezbednosti i to je itekako odgovaralo Verstappenu koji je obavio besplatnu promenu guma i vratio se na stazu ispred Leclerca.

Pored njega su gume menjali još i Albon i Norris. To je potpuno oživelo Norrisovu trku koji se našao na desetom mestu, a trka je uskoro i prekinuta pošto je pored uništenog Haasa bilo i oštećenih barijera pored staze.

Prekid je potrajao dvadesetak minuta, a direkcija trke je odlučila da ćemo imati start iz mesta.

Verstappen je uspeo da povede trku na restartu, dok je Leclerc na vreme isekao Hamiltona, koji je prešao na srednje-tvrde gume i zaštiti drugo mesto.

Sainz je ostao četvrti, dok je Russell isto na srednje-tvrdim pneumaticima uspeo da prođe Ricciarda za često mesto.

Najgori start je definitivno imao Norris, koji je imao jako loše ubrzanje pa je odmah izgubio nekoliko pozicija.

Hamilton je bio jako agresivan u početnim krugovima nakon restartu i želeo je da što pre iskoristi mekše gume u odnosu na Leclerca i krene u poteru za Verstappenom.

On je konačno uspeo da napravi manevar u 40. krugu i prođe na drugo mesto, a Verstappen je u tom trenutku pojačao ritam znajući da ima potencijalnu pretnju iza sebe.

Norris je do 47. kruga uspeo da se vrati u prvih deset, Ana stazi su se ispred njega vodila dva velika duela: Sainz – Russell za četvrto mesto i Piastri – Tsunoda za sedmo.

Russell nikako nije uspevao da se dovoljno približi Sainzu za napad, dok su Tsunoda i Piastri dva puta imali kontakt. Kod drugog je Japanac bio preagresivan nakon čega se okrenuo, ispao iz bodova i upropastio sve dobro što je napravio nakon starta iz pit-lejna.

Piastri je potom u 56. krugu pustio Norrisa, koji je imao bolji tempo, na sedmo mesto kako bi pojurio Ricciarda, koji je bio oko tri sekunde ispred.

Na čelu Hamilton nije imao nikakav odgovor na Verstappenov tempo, dok je Leclerc bio na oko pet sekundi iza i pratio je tempo sedmostrukog šampiona.

Srednje-tvrde gume kod Norrisa su za razliku kod nekih drugih vozača sjajno funkcionisale i on je u 61. krugu stigao i prestigao Ricciarda u drugoj DRS zoni.

Iza njih se praktično od samog restartu vodila velika borba za poslednji bod između Hulkenberga i dve Alpine. Nemac je samo zahvaljujući fantastičnoj brzini na pravcima uspeo da se brani od Oconovih naleta, a konačno je popustio pet krugova pre kraja kada je Francuz uspeo da prođe u DRS zoni na glavnom pravcu.

Krug kasnije je manevar napravio i Norris, koji je u kompleksu sporih krivina na početku drugog sektora uspeo da obiđe Russella i izbije na peto mesto.

Do kraja trke nije bilo velikih promena. Verstappen je došao do pete pobede u Meksiku, četrnaest sekundi ispred Hamiltona, dok je Leclerc nakon pol-pozicije morao da se zadovolji poslednjim mestom na podijumu.

Sainz je upotpunio dobar rezultat za Ferrari na stazi na kojoj nisu očekivali ništa ispred fenomenalnog Norrisa, koji je vozio neverovatno nakon restarta.

Russell je jedva uspeo da odbrani šesto mesto od Ricciarda u poslednjem krugu, dok je Piastri završio sekundu ipo iza njih na osmom mestu.

Albon je iskoristio dobru strategiju nakon restarta da donese Williamsu nove bodove finišom na devetom mestu, dok je poslednji poen pokupio Ocon.

Od sada nas možete pratiti i na INSTAGRAMU. Vesti kao i ostale novosti možete pratiti i preko našeg Viber Public Chata klikom OVDE kao i našem forumu. Takođe zapratite našu Facebook stranicu i Twitter nalog.

Leave a Reply