Do sada smo imali samo jednu trku u sezoni, a situacija u Ferrariju je daleko od idealne.
Prema pisanju italijanskih medija, po odlasku Davida Sancheza bi još neki inženjeri mogli da napuste tim iz Maranela.
Interno u Ferariju vlada veliki nemir. Sanchez je navodno sam dao otkaz i čini se da prelazi u Meklaren nakon što ga je pozvao šef britanskog tima Andrea Stela. Štaviše, Gazetta prenosi da su Sanchez, kao i neki drugiinženjeri već zimus poslali svoju radnu biografiju rivalskim timovima.

Inaki Rueda, prošlogodišnji šef strategije, kog je Vasseur već degradirao u sklopu reformi, takođe razmatra svoje opcije, mada je malo verovatno da će ijednom navijaču Ferrarija biti žao ako on ode. Od ostalih su Gino Rosato i Jonathan Giacobazzi su već napustili Ferari na mala vrata.
Koliko je danas Ferrari stvarno fokusiran na Formulu 1?
Vozač tima Charles Leclerc je navodno izrazio nezadovoljstvo načinom kojim se stvari odvijaju u Ferarijevom upravnom odboru. I to zaista ne bi trebalo nikoga da iznenadi. Ferrari je u poslednjih desetak godina potpuno fokusiran na poslovanje svoje divizije putnih automobila, a rezultati su i više nego vidljivi. Ovaj prestižni brend automobila je 2016. i zvanično okončao svoje partnerstvo sa Fiatom i postao samostalan. Pored toga, Ferrari je 2016. izašao na Njujoršku berzu kada je investitorima ponuđeno oko 10% akcija kompanije. Danas je vrednost ovih akcija čak osam puta veća nego što je bila na početku, Ferrarijeva ponuda putničkih automobila je nikad veća i raznovrsnija, dok prodaja ide odlično pošto kompanija jako dobro odoleva svim krizama koje zahvataju svet.

Ferrari je sredinom prošle godine dobio novog izvršnog direktora Benedetta Vignu, ali je on pre svega poslovni čovek i svima je bilo jasno da je doveden da održava već dobru poslovnu situaciju u kojoj se kompanija nalazi.
Formula 1 je sa druge strane pala u drugi plan. U vreme Luce di Montezemola se jasno znalo da za Ferrari sve kreće od Formule 1. Prosto su vremena bila takva, stvoren je “Tim snova” i uspesi su se samo nizali. Klima je sada drugačija i potpuno je razumljivo da Leclerc potencijalno zahteva veće učešće i uticaj upravnog odbora.

Takođe će biti interesantno videti kako će se Ferrari snaći i u Svetskom šampionatu izdržljivosti, gde će se od ove godini ponovo takmičiti u najjačoj kategoriji i to nakon 50 godina. Možda je upravo to projekat kojem upravni odbor želi da posveti pažnju i stavi ga u prvi plan ispred Formule 1, ali to tek ostaje da se vidi.

List La Gazeta delo Sport piše u svom štampanom izdanju od subote da je Leclerc očigledno zabrinut i zbog toga što je dolazak Frederika Vasseura umesto Mattie Binotta trebalo da donese smanjenje zaostatka za Red Bullom. Međutim, SF23 je trenutno u manje konkurentnoj poziciji nego što je bio F1-75 pre godinu dana.
Za Monačanina je ovo peta sezona u Ferariju i za to vreme nikada nije uspeo da se bori za titulu svetskog prvaka. 25-godišnji vozač polako postaje nestrpljiv i to će nesumnjivo izazvati dodatnu nervozu u italijanskom timu. Leklerkov ugovor ističe na kraju 2024. i ako nga e produži, biće slobodan da ide gde god želi. Mercedes je već ove godine pominjan kao njegova moguća buduća destinacija.
Ipak Gazetta navodi da Leclercov odlazak za sada ne dolazi u obzir, jer je osvajanje titule sa Ferarijem njegov dečački san. Međutim, ako je tako, onda bi u skorije vreme nešto trebalo da počne da se menja u pogledu degradacije guma i pouzdanosti motora. I ove i prošle godine su ovo bili faktori koji su sprečavali ozbiljniju borbu sa Verstappenom i Red Bullom.
Binottov odlazak nije bio od koristi
Kada je Binoto otišao posle VN Abu Dabija prošle godine, nastao je vakuum moći i dizajn bolida za 2023. je ovde znatno pretrpeo. U timu prosto vlada strah kod inženjera i to je još jedan razlog zašto možda neki istaknuti strani inženjeri ne žele da dođu u Ferrari. Niko se ne usuđuje da preuzme odgovornost i povuče neki rizičan potez. Razvoj SF23 je navodno okončan rano, bez testiranja nekih ideja koje su bile u planu. Tako barem pišu italijanski mediji.

Vasseur je očigledno počeo da gradi novi tim. U ovakvoj situaciji je realno očekivati još odlazaka, ali sve te ljude neko mora i da zameni. Dugo se pominjalo da bi Ferrari mogao da vrati Simonea Restu iz Haasa u svoje redove, a videćemo na koji način bi Vasseur mogao da namami i neka druga imena u tim.
Verujemo da bi svi navijači Ferrarija voleli da vide Adriana Neweya u redovima ekipe iz Maranela. I Adrian Newey je rekao da bi voleo da radi u Ferrariju, ali problem je to što je baza italijanskog tima u Italiji. I o tome sada možemo da pišemo ceo esej, ali to je ipak tema za neku drugu priliku.
Od sada nas možete pratiti i na INSTAGRAMU. Vesti kao i ostale novosti možete pratiti i preko našeg Viber Public Chata klikom OVDE kao i našem forumu. Takođe zapratite našu Facebook stranicu i Twitter nalog.
Drug moj,koje greške ponavlja Leclerc,(to sto pretera pa nekad blokira točak pre krivine?)kome se to ne dešava?Pokusava da izvuče maksimum iz tog krša od bolida,ne znam odakle vam to da je ferari najmoćniji bolid na stazi(po čemu najmoćniji?)samo floskula zadnje dve godine.Kvari se Non stop,ni blizu red bula,ni blizu.On se mučenik prvih 10 krugova drži red bula i onda gume čine svoje,posle 10 og kruga se samo uvećava prednost Maxa.A porediti Leclerc i Sainza,mislim da je bas smesno po vozačkim kvalitetima,kada god taj mučni ferari izdrži trku Sainz je iza od 15 do 30 sekundi
Tajna dobrog vozaca je da ne preteruje sa krsem od auta vec da spase sta se spasiti moze sto je Sainc ucinio po cenu gubljenja pozicije od Alonsa. Za Leklera se odavno prica da preteruje i da ima mnogo los fidbek inzenjerima mozda se sa Vaserom nekako konacno i sporazume.
Lekler je dobar vozac ali ni blizu sampionskog materiala. Njegov pokojni kum Bjanki je za njega izmislio voznju i da nije bilo sta je bilo Zil Bjanki bi danas verovatno bio na podijumu a Lekler test vozac u Haasu gde mu he realno i mesto.
Pa gde će da ode Lekler a da mogu da mu garantuju pobednički bolid,jedini takav dana je Red Bull i tako će biti još 3 godine . Realno od ostalih i ne očekujem ništa više . Ferari od Belgije prošle godine kad su im podigli bolid ne može da sredi potrošnju guma prosto nerealno,prodje zimska sezona kod njih ništa. Mercedes najgori bolid naprave prošle godine i ove godine počnu sezonu sa potpuno istim promašajem. Realno jedini tim koji je u zimskoj pauzi napravio nešto je Aston Martin od onog krša prošle godine dana jedan od najupravljijih bolida
Jedno pitanje .
Kad pričate kako je Ferrari nezavistan od Fiata
Zašto onda prvi čovek Fiata i dalje glavni i postavlja glavnog u Ferrariju.Kako to moža ako su kobajagi nezavisni.
Misli se pre svega na vlasničku strukturu. Fiat je držao 90% do 2014. Sada je jedina veza ostao Elkann, tj kompanija Exor koja drži 23% a gde je Elkann predsednik upravnog odbora.
Dok nije podpao pod Stellantis FIAT je bio u vlasnistvu Exor grupe a Elkan je nazalost jedini vecinski vlasnik iste. Kada se Ferari odvojio udeo Exora je ostao vecinski i Elkan kao glavni. Zato je trio Elkan Pjero Ferrari i Vinja najodgovorniji za katastrofu sportskog odeljenja Ferarija. Evo i u WECu su sporiji dve sekunde od Tojote i Kadilaka.
Ja tipujem na to da ce Lekler napustiti ferari, odnosno od 2024 precice u Mercedes a takodze ce Luis preci u ferari. Jer obojica su nezadovoljni statusom u svoje timove. Osim ako se nesto drasticno ne promeni u njihove timove. Iako po meni I Sajnc bi trebao da napusti Ferari jer ocigledno je da nije dorastao da vozi tako mocan bolid. Njega bi na primer mogao zameniti Lando Noris ili sto ne bi to bio i Mik Sumaher . Iako ga gotovo svi kritikuju I Haas ga je nepravedno otpisao, ja vam garantujem, svakako kad bi se to ostvarilo, da ce Mik bolje voziti od Sajnca koji se na trci nacisti izgubio tako da nezna gde mu je glava a gde bolid I njega bukvalno svako na stazi sa priblizno konkurentnim bolidom kao ferari ga moze vrlo lako zbrisati , kao sto je to ucinio Alonso I pored toga sto objektivno svi znamo da je Aston Martin daleko slabiji bolid od Ferarija, odnosno momentalno Ferari ima najmocniji bolid na gridu, Ali I slabe vozace, pogotovo Sajnc, dok Lekler je brz Ali kao I prosle godine ponavlja iste, rekao bi pocetnicke greske sto jedan pretendent za titulu nesme da radi.
R.B vam ubacio Virus medju redove ,kao i Mercedesu.
Ferarijev motor je mozda najjaci ami šasija i aeridinamika su najgori. Aston Martin je po tim parametrima daleko trenutno bolji od Ferarija tako da bi u tom Ferariju svako bio preteknut pa makar za volanom bio Sumaher ili Raikonen.