Please assign a menu to the primary menu location under menu

Trke i testiranja

Bottas domintano pobedio ispred Verstappena na VN Turske

VN Turske

Vozač Mercedesa je celu trku proveo na prvom mestu i ostavrio prvu pobedu posle godinu dana pauze.

Na oko pola sata pre početka trke kiša nije padala jakim intenzitetom, ali je staza bila natopljena vodom pa su tako vozači u krugu za izlazak na grid koristili intermidijat pneumatike. Po proceduri timovi su već podigli šatore na startnom-ciljnom pravcu a u ovim uslovima se pojačao i vetar a temperature su bile dosta niske, pa je tako temperatura staze pred sam početak bila 18 a vazduha 15 stepeni. Pošto je trka proglašena mokrom, vozači nisu morali da koriste gume sa kvalifikacija, pa su tako imali slobodan odabir prema odgovarajućim vremenskim uslovima, pa su svi rešili da krenu sa intermdijat pneumaticima.

Bottas je odmah poveo kolonu na startu, ali je Alonso doživeo okretanje na prvoj krivini. Treće mesto držao je leclerc ispred Pereza, Gaslya i Norrisa dok je Hamilton bio an 10. pozicji. Hamilton je uspeo da posle prvog kruga obiđe Vettela i zauzme deveto mesto a ispred njega imao je Tsunodu. Sa druge strane na drugom kraju grida Sainz je sa začelja došao do 16. mesta a Ricciardo je držao 17. poziciju. Bottas je odmah krenuo da postavlja najbrže krugove pa je imao 1.6 sekunde prednosti ispred Verstappena posle 3 kruga dok je isto toliko Leclerc kasnio za vozačem Red Bulla dok su sudije rešile da ispitaju incident između Alonsa i Gaslya na prvoj krivini.

Verstappen je do 5. kruga prijavljivao problem sa menjačem ali je uspevao da drži priključak za Bottasom na 1.6 sekundi dok je Leclerc kasnio za njim oko 3.5 sekunde. Sainz se upustio u bitku sa Rassellom pa mu je u poslednjoj krivini oteo 14. poziciju a vozači su tim momentima tražili mokre delove staze kako bi uspeli da ohlade već sada vruće pneumatike. Sainz je nastavio u dobrom ritmu pa je uspeo da u 7. krugu obiđe Raikkonena i dođe do 13. mesta. U tim trenucima Hamilton se približio Tsunodi koji se mučio sa bolidom pa je tako uspeo da ga obiđe na 4. krivini i preuzme mu 8. mesto dok je Sainz prešao i Giovinazzija i došao do 12. pozicije. Zbog incidenta sa Alonsom, Gasly je dobio kazanu od dodavanjem pet sekundi na završno vreme, dok je Alonso zbog sudara sa Schumacherom takođe dobio istu kaznu.

Hamilton je posle Tsunode brzo nastavio da napreduje, pa je u 9. krugu obišao Strolla a Sainz je bio ispred Ocona. U 11. krugu Hamilton prolazi Norrisa i dolazi do 6. mesta a u tom momentu postavio je i najbrži krug. U tim trenucima Bottas je podigao razliku u odnosu na Verstappena na 2.5 sekundi, dok je Leclerc imao zaostatak od oko 4.7 sekundi. Hamilton je koristio prazan prostor ispred sebe i nastavio je da ređa najbrže krugove. U 14. krugu Sainz je na prilazu za 12. krivinu pokušao da obiđe Vettela, ali je Španac uz kontakt uspeo da obiđe Nemca i dođe do 10. mesta. Sa druge strane Hamilton je leteo po stazi i veoma lako je obišao Gaslya i došao do 5. pozicije. Sainz je imao odličan tempo što mu je omogućilo da brzo dođe do pozicije da napadne Tsunodu pa ga je tako obišao u 18. krugu na kočenju za 12. krivinu.

Red Bull je preko radija obavestio Verstappena da može da podigne svoj tempo, pa je tako zabeležio najbrži krug i tako smanjio zaostatak za Bottasom na ispod 3 sekunde. Mercedes je odmah obavestio Bottasa pa je i Finac odlučio da ubrza i onda je i on uspeo da postavi trenutni najbrži krug na trci. Oko 20. kruga intermdijat pneumatici su već počeli da popuštaju, jer su na pojedinim bolidima potpuno izgubili svoju šaru ali se niko od vozača još nije odlučivao da ode na promenu. Ipak, prvi na servis se odlučio da ode Ricciardo koji je u 22. krugu stavio novi set intermidjat guma. U tim trenucima Tsunoda je imao jedno okretanje na stazi, ali je Japanac uspeo da nastavi trku gde je pao na 13. mesto.

Skoro na polovini trke pojdini vozači prijavljivali su da se kiša pojačava ali razlika između prve dvojce već neko vreme stagnira na oko 2.5 sekunde. Do tada Hamilton je uspeo da se približi Perezu na oko 2 sekunde a posle toga vremenski uslovi su se stabilizovali. Do tada intermedijat gume na ostalih 19. vozača su ostale totalno bez šare ali staza se nije dovoljno brzo sušila kako bi se prešlo na slik pneumatike.

U 32. krugu Alonso je otišao do boksa kako bi stavio nove intermeijdat gume i odslužio kaznu od pet sekundi a Hamilton je tada spremao napad na Pereza. Ovaj dvojac uspustio se u veliku brobu koja je trajala skoro polovinu kruga od 12. krivine pa sve do 4. kada su vozili točak uz točak ali je na kraju Meksikanac uspeo da odbarni pozicju od Britanaca a tada je i Sainz uspeo da obiđe Norrisa i popne se na 8. poziciju. U 27. krugu Verstappen se odlučio da ode na zamenu guma gde je stavio nove inetrmeidjat gume a na stazu se vratio odmah ispred Pereza i Hamiltona. Sledeći je bio Sainz koji je učinio istu stvar, odmah za njima je bio Bottas a Vettel se odlučio da stavi medijum pneumatik. Perez je u sledećem krugu stavio takođe intermedijat gume a Vettel sa medijum pneumaticima nije imao kontrolu nad bolidom. Vozač Aston Martina je odmah otišao na servis i stavio je intermidjat gume i tako se vratio na stazu na samom začelju a Gasly je prilikom stavljanje novih guma odradio kaznu od pet sekundi.

Leclerc je vodio trku ali tada još uvek nije otišao na zamenu pneumatika, pa je tako Bottas uspevao da smanji razliku za njim. Hamilton takođe nije želeo da ode na zamenu guma a njegov zaostatak za Verstappenom porasao je na više od 4 sekunde. Verstappen je na 13. krugova do kraja prijavljivao problem sa volanom, pa je tako razlika između njega i Hamiltona pala na samo 3.5 sekunde. Bottas je u tim momentima potpuno pritisnuo Leclerca koji nije išao na zamenu pneumatika pa je tako već u narednom krugu u prvoj krivini izgubio vodeću poziciju. Na 10. krgova do kraja Leclerc je otišao po nove intermeijat gume a na stazu se vratio na 4. poziciju.
Vozač Ferrarija je tako sa novim gumama bio za sekundu po krugu brži od Hamiltona koji je gubio priključak za Verstappenom. Mercedes je zbog toga rešio da uvede Hamiltona na servis gde su mu stavili nove intermeijdat pneumatike što ga je vratilo na 5. mesto. Perez je na 7. krugova do kraja obišao Leclerca i preoteo mu treću poziciju dok je na kraju ove kolone bio i sam Hamilton. Vozač Merecdesa je odmah krenuo da pritsika vozača Ferrarija koji se mučio sa prijanjanjem bolida ali ima preko radio uputio prigovore timu zbog odluke da ga odvedu na zamenu pneumatika. Leclerc je u narednih nekoliko krugova uspeo da se oporavi pa je tako pobegao Hamiltonu na oko 2.5 sekunde ali je Britanac u svom repu imao Gaslya.

Bottas je do kraja trke zabeležio i najbrži krug  a iza njega sa više od 10 sekunde kašnjenja prošao je Verstappen dok je drugi vozač Red Bulla takođe završio na podijumu. Leclerc je odvezao sjajnu trku i došao do 4. mesta ispred Hamiltona koji je uspeo da se odbrani od Galsya i nadolazećeg Norrisa. Svakako dobar rezultat ostavio je i Sainz koji je sa začelja došao do 8. mesta a do bodova su još stigli i Stroll i Ocon. Prvi ispod crte ostali su oba vozača Alfa Romea.

Rezultati sa VN Turske

Od sada nas možete pratiti i na INSTAGRAMU. Vesti kao i ostale novosti možete pratiti i preko našeg Viber Public Chata klikom OVDE kao i našem forumu. Takođe zapratite našu Facebook stranicu i Twitter nalog.

Leave a Reply