Please assign a menu to the primary menu location under menu

Vesti

Svi timovi će u manjoj ili većoj meri morati da promene svoja zadnja krila

Saga sa fleksibilnim zadnjim krilima se nastavlja. FIA će nove testove primenjivati tek od VN Francuske. Mercedes će možda protestvovati.

Cela priča oko fleksibilnih zadnjih krila je krenula nakon Hamiltonovih komentara po završetku kvalifikacija za VN Španije. On je tada optužio svoje glavne rivale REd Bull da im je fleksibilno zadnje krilo pomoglo da u kvalifikacijama budu konkurentniji.

Ubrzo nakon toga su na YouYube-u isplivali brojni snimci zadnjih krila timova u kojima se vidi da se ona savijaju kod svih. Kod nekog više, kod nekog manje.

FIA je nakon toga objavila da će uvesti strože testove, a Red Bull je ranije priznao da je neko vreme koristio takvo krilo i da će im biti neophodna modifikacija.

Sada su i u Ferrariju priznali da se njihovo krilo savija na pravcima, ali podsećaju da stroži testovi neće pogoditi samo njih.

“Istina je da se i naše krilo savija na isti način. Međutim, svi timovi koriste isti trik i svi tumače pravila onako kako smatraju da je ispravno. Nova tehnička direktiva FIA samo dodatno pojašnjava neke stvari i mi ćemo morati da se malo adaptiramo”, izjavio je Mattia Binotto.

I pored neophodnih promena, šef ekipe Ferrarija je kao i Christian Horner rekao da one neće imati bitan uticaj na performanse bolida.

Međutim, nisu svi zadovoljni, ali ne novom direktivom, već time što će se ona primenjivati tek od VN Francuske koja se vozi sredinom juna. FIA je svoju obrazložila činjenicom da je timovima neophodno nešto više vremena da prilagode svoja krila novim testovima.

Prvi je glas digao šef McLarena Andreas Seidl koji je rekao da je nedopustiva odluka FIA  da se primena novih testova toliko odloži.

“Kao prvo, mislim da se je potpuno jasno šta se dešava kada vidite slike iz Barselone. Zato pozdravljamo odluku FIA da donese novu tehničku direktivu i zadovoljni smo njenim sadržajem. Međutim, nikako se ne slažemo tajmingom njene implementacije jer smatramo da nema razloga da se toliko odlaže, pogotovo kada vidite koliko timova je krivilo postojeće pravilo. Ti timovi su imali prednost na nekoliko trka i nismo srećni zbog toga, ali sada im se dozvoljava da tu prednost zadrže na još par trka. Ne slažemo se sa takvom odlukom i to je nešto o čemu razgovaramo sa FIA-om”, izjavio je Andreas Seidl.

Upitan da li bi McLaren protestvovao zbog takve odluke, Seidl je odgovorio: “Ja u principu nisam veliki ljubitelj protestovanja protiv drugih timova, njihovih bolida i tako toga. Sve što sada mogu da kažem je da razgovaramo a FIA-om kako bi smo razumeli šta nameravaju da urade kako se ono što smo videli u Barseloni ne bi ponovilo i pre stupanja direktive na snagu.”

Međutim, ako McLaren nije spreman da protestvuje, Mercedes možda jeste. Oglasio se naravno i Toto Wolff koji je isto kritikovao odluku FIA da novu tehničku direktivu uvede tek od VN Francuske.

“Videli smo i ranije da komplikovan redizajn određenih komponenti mora da bude odložen. Jasno je da je period jako kratak ako imate trku za trkom ili nedelju dana pauze, ali mi imamo četiri nedelje od trenutka kada je direktiva uvedena (11.maj) do Bakua. Nikako ne mogu da razumem da za četiri nedelje krilo ne može da se učini čvršćim. Pri tom u Bakuu imamo ogroman pravac na kojem će oni koji imaju takva krila biti u prednosti. Jasno je rečeno da takva krila nisu u saglasnosti sa pravilnikom i cela priča bi mogla da ode na Međunarodni Apelacioni Sud, a to nikome ne treba”, rekao je Wolff.

On je dodao da smatra da novi testovi neće ništa rešiti i da će pravilo i dalje moći da se “krivi” po potrebi. Potom je upitan i da li će Mercedes morati da prilagodi svoje krilo, na šta je odgovorio potvrdno.

“Da , moraćemo da modifikujemo krilo. Zapravo, moraćemo da ga učinimo mekšim, pošto je trenutna verzija izuzetno kruta i u skladu sa famoznim pravilom 3.8 koje jasno kaže da zadnje krilo mora biti nepomično”, objasnio je Wolff.

Fleksibilna zadnja krila svakako neće imati veliki uticaj u Monaku zbog prirode staze, ali je jasno da bi u Bakuu za dve nedelje možda i mogla da igraju neku ulogu. 

Red Bull je juče tokom prvog slobodnog treninga sve vreme vozio sa floviz bojom na delu zadnjeg krila, ali je malo verovatno da je to imalo bilo kakve veze sa modifikacijama koje su u ovom slučaju neophodne.

Sada nam ostaje da sačekamo i vidimo da li će zaista biti nekih protesta od strane Mercedesa.

Od sada možete nas pratiti i na INSTAGRAMU. Vesti kao i ostale novosti možete pratiti i preko našeg Viber Public Chata klikom OVDE kao i našem forumu. Takođe zapratite i našu Facebook stranicu i Twitter nalog kao i da svoj komentar o ovoj temi sada možete ostaviti na dnu ove stranice.

Leave a Reply