Please assign a menu to the primary menu location under menu

Vesti

Vettel dobio duel sa Hamiltonom na VN Belgije

Vozač Ferrarija došao je do svoje pete pobede u ovoj sezoni.

Zbog zamene motora stigla je informacija da će Carlos Sainz i Stoffel Vandoorne startovati sa začelja grida, na kome su se već nalazili i Valtteri Bottas i Nico Hulekneberg. Vremenski uslovi bili su topli za prilike u Belgiji, pa je tako temperatura staze bila 29 a vazduha 17 stepeni. Prvi 10 vozača u trku je startovalo na super mekim gumama, ostali su koristili meku komponentu, dok je Carlos Sainz jedini imao medijum komponentu.

Odmah na startu u prvoj krivini desio se veliki udes, jer je bolid Fernanda Alonso odskočio u vazduhu, pa je tako Sebastian Vettel iskoristio momenat na prvacu da obiđe Lewisa Hamiltona i preuzme prvo mesto. Odmah na stazu je izbačen sigurnosni automobil, a treće mesto zadržao je Perez isperd Ocona i Verstappena. Kimi Raikkonen je imao problem sa probušenim zadnjim desnim pneumatikom, a takođe odustali su još i Nico Hulkenberg i Charles Leclerc koji su učestvovali u incidentu, kao i Daniel Ricciardo.

Botas je u trećem krugu otišao u boks na zamenu guma, pa je tako uzeo super meku komponentu, dok je Raikkonen odlučio da koristi medijum gumu. Red Bull je odlučio da Ricciarda vrati na stazu koji je bio u zaostatku od dva kruga za vodećima. U četvrtom krugu trka je ponovo puštena, Vettel je poveo kolonu i posle pola kruga Nemac je uspeo da pobegne Britancu iz DRS zone. Bottas je iskoristio priliku da obiđe Raikkonena i dođe do 15. mesta. Verstappen je krenuo u poteru za Oconom, pa je tako vozač Red Bulla uspeo da na kraju Kimel pravca preuzme četvrtu poziciju.

Deveti krug doneo nam je novo odustajanje, pa je tako Kimi Raikkonen parkirao svoj bolid u garaži. Par momenata kasnije, Verstappen je uspeo da na istom mestu obiđe i Sergia Pareza i tako dođe do trećeg mesta. U 12. krugu Bottas je došao do deset pozicije a do tada Vettel je imao prednost od 3.7s nad Hamiltonom. Od 4. do 7. mesta borbu su vodili vozači Force Indije i Haasa, dok je Gasly bio osmi a Ericsson deveti. Hamilton je u tim momentima malo dodao gas i držao razliku od 3.3s za Vettelom a super meke gume su polako počele da popuštaju. Tek u 22. krugu Hamilton se odlučio da prvi ode u boks i ovom prilikom uzeo je meku komponentu. Krug kasnije istu stvar uradio ie Vettel, pa je tako Nemac uspeo da zadrži prednost na stazi. Hamilton je uspeo da skine zaostatak na 1.3s za vozačem Ferrarija.

Od tada i ostali vozači išli su na svoje servise, pa su tako Grosjean i Ocon takođe prešli na meku gumu. Isti primer sledili su i Galsy, Perez i Magnussen, kao i trećeplasirani Verstappen. Do 30. kruga razlika između Vettela i Hamiltona popela se na 4.9 sekundi, dok je Verstappen za vodećim Ferrarijem kasnio oko 29 sekundi. Malo kasnije od trke se oprostio i Daniel Ricciardo koji je u tom momentu imao zaostatak od jednog kruga. Bottas je nastvio da se žestoko bori pa je tako razdvojio dvojac Force Indije i uznapredovao do 5. pozicije.

U poslednjih osam krugova otvorila se borba za četvrto mesto između Prezea i Bottasa koji je u tim momentima imao zaostatak od 3.1s. Finac se ubrzo zatim našao u menjaču Sergia Pereza, dok je Vettel povećao razliku nad Hamiltonom na 7.4s. Bottas je iskoristio prednost na Kimel pravcu i tako obišao vozača Force Indije i preuzeo četvrto mesto. Do kraja trke situacija se nije menjala, Vettel je pobedio ispred Hamiltona dok je Verstappen bio treći. Bottas je sačuvao četvrto mesto, iza njega našli su se vozači Force Indije i Haasa, dok su do bodova došli Galsy i Ericsson.

(Diskusija)

Leave a Reply