Please assign a menu to the primary menu location under menu

Istorija

1967: Hulme osigurava Brabham timu drugu titulu

Kombinacija Brabham-Repco postiže drugu uzastopnu titulu zahvaljujući Denny Hulmeu, ali glavni fokus ove godine je bio dolazak Cosworthovog DFV motora. Cosworthov motor u paketu sa Lotus 49 šasijom je označio početak jedne ere.

Lotus se borio tokom 1966. godine, ali je u martu te godine Colin Chapman uspeo da ubedi Ford, da investira u proizvodnju novog motora, koji je bio izrađen od strane Coswortha. Britanska firma je krenula u izgradnju potpuno novog V8 motora za 1967. godinu, a upotrebu te motorne jedinice je u početku imao samo Lotus. Chapman je nacrtao jednostavan, ali efikasan Lotus 49 bolid. On je odlučio da ojača tehnički paket, ponovnim dovođenjem Grahama Hilla u tim.

Time je Stewart unapređen u lidera BRM tima, a njemu se na mestu drugog vozača pridružio Spence. Chris Amon se pridružio Bandiniju u Ferrariju, dok je bivša Ferrarijeva zvezda, John Surtees, je prešao Hondu. Pedro Rodriguez se pridružio Rindtu u Cooper timu.

Prva trka sezone je vožena na novoj stazi Kjalami u Južnoj Africi, a postojala je velika šansa da privatni tim Johna Lovea, sa starim Cooper-Climaxom, dođe do pobede. Love je morao u boks, jer mu je goriva ponestajalo, tako da je završio na drugom mestu, iza Rodrigueza u Cooper-Maseratiju.

Poslednjih nekoliko godina Formula 1 je postala bezbedna ili možemo reći da su svi imali sreće, ali Ferrarijev as, Bandini je izgubio život u Monaku 1967. godine. On je bio na vodećoj poziciji, kada se nakon sudara njegov bolid zapalio. Hulme odnosi pobedu za Brabham tim, ispred Hilla i Amona.

U Zandvoortu se konačno pojavio, dugo očekivani Lotus 49 sa Ford Cosworth motorom. Clark pobeđuje, jer je Hill morao da odustane zbog problema sa motorom. Na stazi Spa, Hill ponovo odustaje, a zatim lider trke Clark odlazi u boks na promenu kvačila. Gurney pobeđuje, to je ujedno bila prva i jedina pobeda Anglo American Racers tima, koji se takmičio sa Eagle šasijom i Weslake motorom.

Prvi i jedini put VN Francuske je vožena na Bugattijevoj stazi, Le Mans. Brabham i Hulme su završili na pozicijama jedan i dva, dok je Stewart završio na trećem mestu. Lotusova kombinacija sa Fordovim motorom je dala rezultat na Silverstoneu, gde Clark beleži petu pobedu u poslednjih šest godina. Novozelanđanini Hulme i Amon, završavaju na drugom i trećem mestu. Brabham nastavlja sa dobrim rezultatima na Nirburgringu. Clark i Hill su morali da odustanu, oba zbog problema sa suspenzijom, tako da Hulme dolazi do pobede, a Brabham do drugog mesta.

Po prvi put karavan Formule 1 se našao na stazi Mosport u Kanadi. Clark je imao problema sa paljenjem, tako da su Brabham i Hulme veoma lako došli do još jedne dvostruke pobede za Brabham tim. Hill je završio na dalekom četvrtom mestu.

Clark je bio heroj na Monci, nakon problema u ranoj fazi trke, uspeva da dođe do liderske pozicije, ali mu na samom kraju nestaje goriva. U veoma zanimljivoj završnici, Surtees prestiže Brabhama i donosi Hondi prvu pobedu sa trolitarskim motorom. Sreća je pogledala vozače Lotusa na Votkins Glenu, gde Clark i Hill donose britanskom timu dvostruku pobedu.

Hulme je veći deo sezone bio ispred svog šefa i timskog kolege, Jack Brabhama, a završni udarac je usledio u Meksiku. Clark odnosi pobedu, Brabham završava na drugom, a Hulme na trećem mestu. Treće mesto je bilo dovoljno Hulmeu da postane svetski šampion.

Leave a Reply