Please assign a menu to the primary menu location under menu

WEC

WEC Spa: Nova dvostruka pobeda Toyote u haotičnoj trci (VIDEO)

Posada Mike Conway, Jose Maria Lopez i Kamui Kobayashi nastavila je Toyotin niz pobeda u Svetskom prvenstvu izdržljivosti na Spa Frankoršampu.

Ova posada je imala i pol-poziciju za trku, a pobedila je ispred sestrinske posade koju čine Sebastien Buemi, Rio Hirakawa i Brendon Hartley, koja je počela trku sa začelja nakon udesa u drugom delu kvalifikacija.

Činilo se da je automobil broj 7 stekao odlučujuću prednost zahvaljujući dva perioda pod punim žutim zastavama, pre nego što su dva izlaska bezbednosnog vozila usled udesa za njihovih rivala vratila u igru automobil broj 8.

Kobayashi je napravio mali zaostatak u odnosu na Hartleyja na poslednjem restartu, nakon što je Antonio Fuoco slupao #50 Ferrari 499P LMH na hladnim gumama na izlasku iz boksa.

Kobayashi je u boksu bio u 126. krugu, dok je Hartley je otišao na svoj pit-stop dva kruga kasnije i po povratku na stazu je poveo na uzbrdici do Raidillon krivine. Međutim, Kobajaši se brzo približio dok je Novozelanđaninoprezno zagrevao svoje nove gume.

Kobayashijev momentum je bio toliko da je morao da izbegava Hartleyja prolaskom skoro van staze kako bi izbegao sudar. Manevar je bio pod istragom sudija, koji su u dodelili Kobayashiju kaznu od pet sekundi koju je trebalo odslužiti prilikom sledećeg pit-stopa.

Međutim, to nije bilo dovoljno da ga košta pobede, jer je Japanac u završnim krugovima stvorio prednost od 16 sekundi ispred Hartleyja.

Podijum je upotpunio #51 Ferrari Jamesa Calada, Antonia Giovinazzija i Alessandra Pier Guidija i to je treći podijum za italijanski tim od povratka u najjaču klasu. Calado je u poslednjem krugu trke u krivini Les Combes prošao #5 Porsche 963 LMDh za čijim volanom su bili Fred Makowiecki, Michael Christensen i Dane Cameron.

Prva četvorica su bili jedini hiperautomobili koji su završili u istom krugu u trci na čiji ishod je u velikoj meri uticao izbor guma na startu.

Obe Toyote, dva Porsche-a i Cadillac su startovali slikovima u polu-vlažnim uslovima, što je napravilo probleme nekolicini vozača pa se vozilo bezbednosti zadržalo na stazi krug više pre samog starta.

Conwaya su odmah na startu obišli  Giovinazzi i Nielsen u Ferrarijima, kao i Bamber u Cadilacu. Toyota je u početku pala na sedmo mesto, dok su vozači koji su startovali na kišnim gumama profitirali.

Međutim u trećem krugu je na stazu izašlo vozilo bezbednosti nakon što je Claudio Schiavone izvrteo svoj #60 Iron Link GTE Am Porsche i neutralisao je prednost vozača na kišnim gumama i to u trenucima kada se staza ubrzano sušila. To je omogućilo vozačima na slikovima da dovedu svoje gume do optimalne radne temperature bez gubitka vremena za liderima.

Conway je tako vrlo brzo nakon restarta obišao sve i poveo trku, a za njim su pored nemoćnog Giovinazzija prošli i Porsche #6 Laurensa Vanthoora i novi gostujući #3 Cadilac Rengera van der Zandea.

Oni koji su startovali na kišnim gumama su pojurili u boks i njihov gubitak vremena u periodu dovođenja novih guma do optimalne temperature je bio toliki da su svi imali po krug zaostatka do trenutka kada se 40 minuta nakon starta #3 Cadilac stravično slupao u Eau Rouge krivini. Srećom, Holanđanin van der Zande je izašao nepovređen iz ovog udesa.

Prednost Toyote broj 7 je potpomognuta u trećem satu kada je potpuni gubitak električne energije zaustavioVanthoor-a u šikani Autobuska stanica, a zatim je okretanje Vanwalla Estebana Guerrieria na hladnim gumama u Les Combes krivini dovelo je do perioda pod punim žutim zastavama što je bio znak za Buemija Buemi da obavi neredovni pit-stop.

Broj 7 je ponovo imao sreće kada je Lopez otišao u boks neposredno pre perioda pod punim žutim zastavama zbog krhotina u Pouhonu, dok je Hirakawa morao da morao u periodu pod zelenim zastavama. Ipak, drugi izlazak vozila bezbednosti je vratio drugu Toyotu u igru kada je Vanwall, koji je u tom trenutku vozio Jacques Villeneuve, imao udes sa GTE Am Ferrarijem Francesca Castelaccija Kastelacija na prilasku krivini Blanchimont.

Bezbednosno vozilo je takođe obrisalo zaostatak Ferrarija #50 koji je bio rezultat kazne kada je Miguel Molina prešao preko bele linije na izlasku iz boksa. Međutim, ubrzo nakon što je Fuoco preuzeo automobil od Moline, automobil je udario u barijere zbog nedostatka trakcije na hladnim gumama.

Calado je u Ferrariju #51 obišao jedini preostali Cadilac Richarda Westbrooka. Ova posada italijanskog tima jeizgubila vreme kada je Guidi morao u boks u periodu pod punim žutim zastavama zbog oštećenja točka. Juriš Calada se nastavio do kraja trke kada je preote podijum Porscheu u poslednjem krugu trke.

Westbrook je morao da se zadovolji petim mestom, dok je Yota zauzela ohrabrujuće šesto mesto u svojoj prvoj trci sa privatnim Porscheom 963 koji su vozili Antonio Felix da Costa, Ye Yifei i Will Stevens.

Oba Peugeota 9X8 LMH su zastoje zbog kojih su završili na sedmom i devetom mestu, a razdvojio ih je #93 Glickenhaus koji dele Paul di Resta, Mikkel Jensen i Jean-Eric Vergne.

LMP2

WRT je odneo pobedu u LMP2 klasi u svom #41 ORECA-Gibson 07 kojim su upravljali Louis Deletraz, Robert Kubica i Rui Andrade.

Deletraz je 12 minuta pre kraja imao oko 4 sekunde brži pit-stop od Toma Blomqvista iz United Autosportsa. Britanski tim je mogao samo da žali zbog lošeg tajminga drugog izlaska vozila bezbednosti na stazu koje im je obrisalo prednost od preko 40 sekundi.

Albert Costa, Fabio Scherer i Jakub Smiechowski su zauzeli poslednji stepenik na podijumu za Inter Europol Competition, nakon što je Španac naterao vozača Preme Andrea Caldarellija na grešku u šikani Autobuska stanica u završnim krugovima trke.

GTE Am

U GTE Am klasi je laganu pobedu odneo #83 AF Corse Ferrari 488 GTE Evo koji su vozili Luis Perez Companc, Lilou Wadoux i Alessio Rovera.

Wadoux je poveo prošavši Proton Competition Porsche Zacharie Robichona, a Rovera je overio pobedu sa 18 sekundi prednosti, dok se Corvette Racing oporavio odranog gubitka kruga i završio na drugom mestu, dok je treće mesto pripalo TF Sport Aston Martin timu nakon žestoke odbrane pozicije u završnim krugovima.

Od sada nas možete pratiti i na INSTAGRAMU. Vesti kao i ostale novosti možete pratiti i preko našeg Viber Public Chata klikom OVDE kao i našem forumu. Takođe zapratite našu Facebook stranicu i Twitter nalog.

1 Comment

Leave a Reply