Na ovaj način vladajuće telo šampionata želi da izbegne ponavljanje situacije sa prošlogodišnje VN Belgije.
Od sada sama trka za dodelu bodova biće podeljena u 4 ravnomerne etape, odnosno košarkaškim rečnikom od 4 četvrtine. Naime, ranijih godina bilo nam je potrebno 75% od ukupne distance trke kako bi vozači dobili punu količinu bodova a ukoliko do toga ne dođe onda su svi dobijali polovinu od zacrtane sume. Najveći trnu u oku prošle godine bila je svakako VN Belgije, koja je trajala samo 2 kruga i to iza sigurnosnog automobila posle čega je trka otkazana a vozači su ipak dobili samo pola poena.
To u 2022. više neće biti slučaj. Sada, minimum za dodelu bodova biće potrebno da trka traje više od dva trkačka kruga, pa ukoliko ne bude zadovoljen ovaj uslov poena neće ni biti. Od tada računa se prva četvrtina trke, odnosno 25% od ukupne deonice pa ukoliko se u ovom periodu trka završi onda će se dodeljivati bodovi po sledećem sistemu:
1. mesto – 6 poena, 2. mesto – 4 poena, 3. mesto – 3 poena, 4. mesto – 2 poena i 5. mesto – 1 poen.
Sledeća faza je druga četvrtina a to je ukoliko se izveze samo 25% do 50% trke.
1. mesto – 13 poena, 2. mesto – 10 poena, 3. mesto – 8 poena, 4. mesto – 6 poena, 5. mesto – 5 poena, 6. mesto – 4. poena, 7. mesto – 3 poena, 8. mesto – 2 poena i 9. mesto – 1 poen.
Za potrebe kada se trka okonča u trećoj četvrtini, odnosno od 50% do 75% od pune distance, FIA će ovako raspodeliti bodove:
1. mesto – 19 poena, 2. mesto – 14 poena, 3. mesto – 10 poena, 4. mesto – 8 poena, 5. mesto – 6 poena, 6. mesto – 5 poena, 7. mesto – 4 poena, 8. mesto – 3 poena, 9. mesto – 2 poena i 10. mesto – 1 poen.
U situaciji kada se odradi 75% do 100% trke, tada će biti dodeljivani puni iznosi bodova.
Od sada nas možete pratiti i na INSTAGRAMU. Vesti kao i ostale novosti možete pratiti i preko našeg Viber Public Chata klikom OVDE kao i našem forumu. Takođe zapratite našu Facebook stranicu i Twitter nalog.