Britanac je kontrolisao trku od početka do kraja i zasluženo zabeležio drugu pobedu u sezoni.
Vreme u Barseloni je na početku trke bilo oblačno, ali padavina od prethodne noći nije bilo.
Vettel je dobro startovao i odmah u prvoj krivini preuzeo drugu poziciju od Bottasa, dok se iza njih poredak nije menjao. Već u krivini 3 je viđen veliki incident u sredini poretka kada je Grosjan izgubio kontrolu nad bolidom, izvrteo se i sa sobom iz trke izbacio i Hulkenberga i Gaslyja. Na stazi je ostalo mnogo krhotina i direkcija trke je logično na stazu poslala vozilo bezbednosti.
Trka je nastavljena u sedmom krugu bez većih uzbuđenja, a Hamilton je odmah počeo da gradi prednost na čelu i do dvanaestog kruga je već imao preko pet sekundi.
Vettel nije imao nikakav odgovor, a Vettel je u boks otišao u 18 krugu i montirao srednje tvrde gume. On se vratio na sedmo mesto iza Magnussena koji ga je dodatno usporio, Bottas je vozio fantastične krugove i delovalo je da će Finac lako obići Nemca nakon svog pit-stopa. Međutim, Mercedesovi mehaničari su nešto sporije promenili gume Bottasu i to je neočekivano omogućilo Vettela da zadrži poziciju.
U 25. krugu je Raikkonen imao problem sa bolidom. On je izgubio snagu na kraju kruga i
morao je da odustane.
Hamilton je svoje gume promenio u 26. krugu i vratio se na drugo mesto između dva red Bulla koji nisu bili u boksu.
Odličan duel su sredinom trke vodili Ericsson, Sainz, Leclerc i Alonso koji su bili raspoređeni od devete do jedanaeste pozicije. Između njih. Je bilo svega dve sekunde, a Ericsson je veoma uspešno na čelu grupe branio poziciju i omogućavao Leclercu i Alonsu da drže priključak.
Na čelu, Ricciardo je bio prvi od vozača Red Bulla koji je otišao u boks u 34. krugu, a u 35. Je isto uradio i Verstappen. Oboje su prešli na srednje-tvrde gume i Vratili su se na četvrto i peto mesto.
U 41. krugu je na stazi na snazi bilo virtualno vozilo bezbednosti na početku drugog sektora pošto je Ocona otkaza motor, a on je bolid parkirao pored staze.
Vettel je u tom periodu odlučio da ode u boks i montira nove srednje-tvrde gume. Međutim, mehaničari Ferrarija su bili spori i to je Vettela koštalo pozicije u odnosu Verstappena i pao na četvrto mesto.
Trka je nastavljena u 43. krugu, a na restartu je viđeno nekoliko incidenata. Prvo je Verstappen izgubio deo prednjeg krila kada je zakačio vozača koga je obilazio za ceo krug, onda se Sirotkin izvrteo na izlasku iz krivine 9, a najviše je profitirao Alonso koji je obišao Leclerca na restartu za osmo mesto.
Međutim, Nemac nikako nije mogao dovoljno da se približi Holanđaninu da bi ga ugrozio i do kraja trke nije ni bilo prostora za duel.
Hamilton je na čelu rutinski priveo trku kraju i ostvario drugu pobedu u sezoni, dok je Bottas upotpunio slavlje Mercedesa drugom pozicijom. Iza Verstappena i Vettela je završio Ricciardo koji je ujedno bio poslednji vozač koji je trku završio u istom krugu sa liderom.
Šesto mesto je pripalo usamljenom Magnussenu koji je bio dominantan u odnosu na rivale iz sredine poretka. Sainz je bio sedmi ispred sunarodnika Alonsa, Pereza u Force Indiji, dok je Leclerc done o Alfa Romeo Sauberu još jedan vredan bod.