Vesti

Vaser objasnio najveći Ferarijev problem u Kataru: “Nismo se prilagodili promeni pritiska u gumama”

Frederic Vasseur, Ferrari, VN Azerbejdžana 2025. / Ferrari Media Centre

Šef tima Frederik Vaser, izjavio je da se oni nije uspeli prilagoditi se propisanim pritiscima u gumama na VN Katara, što je dovelo do njihovog najslabijeg nastupa u sezoni Formule 1.

Šarl Lekler i Luis Hamilton kvalifikovali su se tek kao deveti i osamnaesti za sprint, odnosno deseti i osamnaesti za glavnu trku a Ferari je iz Katara odneo samo četiri boda, najmanje ove godine, izuzev dvostrukog odustajanja na VN Holandije.

Zbog zabrinutosti oko prekomernog trošenja guma, Pireli je povećao obavezne minimalne pritiske i ograničio dužinu stinta na 25 krugova. To se pokazalo posebno problematičnim za Ferari.

“Kao tim moramo da razumemo šta smo pogrešili ovog vikenda.” rekao je Vaser a prenosi Autosport.com. “Koliko zasad shvatam, sve je povezano sa pritiscima u gumama. Bilo je kao da vozimo na balonu tokom celog vikenda i nismo uspevali time da upravljamo. Ali to je bilo isto za sve, znači da smo mi jednostavno odradili lošiji posao.”

Na pitanje da li je očekivao ovako veliki pad forme nakon što je razvoj SF-25 bolida zaustavljen u aprilu, Francuz je odgovorio:

“Iskreno, ne. Ali ne treba sve mešati. U Ostinu smo bili na podijumu, to znači da nije sve u razvoju. Nijedan tim nije razvio bolid između Ostina i sada. Ovog vikenda smo se mučili sa podešavanjima, verovatno i zbog propisanog pritiska u gumama. Mučili smo se od prvog do poslednjeg kruga. Danas je možda bilo malo bolje, ali minimalno.” dodao je on.

Charles Leclerc, Ferrari, VN Katara 2025. / Ferrari Media Centre

Situaciju je dodatno pogoršao i problem sa servo upravljačem, zbog kog Ferari nije uspevao da pronađe optimalana podešavanja a sprint format vikenda, sa samo jednim treningom, ostavio je mnogo manje vremena za pronalaženje rešenja.

“Napravili smo velike promene” istakao je Vaser. “Možda je danas bilo ‘okej’, ali otišli smo previše daleko, dok su se drugi samo fino podešavali. Ako vikend počnete kilometrima udaljeni od prave putanje, praktično ste mrtvi. A uz to danas, ako izgubite dve desetinke, padate deset pozicija. U Q1 je razlika između petog i šesnaestog bila samo 0,241 sekunde. Ako ste van pravog prozora performansi, gubite gomilu pozicija. Na stazi kao što je ova, gde skoro da nema nagiba, teško je preticati a uz obavezna dva stajanja nema povratka.”

Zapratite nas

2 Comments

  • Covece ti kao Ferari posmatras sa strane pa dajes takve izjave. Jesi ti uopste prisutan u tom amaterskom udruzenju koje sebe naziva Ferari. Ko je postavljao ljude na kljucna mesta u toj ekipi ciji si ti sef. Hana Smic vredi vise od celog vaseg tima. Na osnovu kojih referenci si ti dosao na mesto sefa tima u Ferariju ? Koji je veliki uspeh vezan za tvoju F1 karijeru ? Sad ti vidis da je navodno pritisak u gumama glavni problem. Vi od pocetka sezone niste sastavili 2 kruga bez greske i problema. Moze se samo pretpostaviti sta ce biti sledece sezone kad krecete od pocetka. Luis je to nagovestio ali su ga naterali da demantuje sam sebe.

Ostavite komentar