Please assign a menu to the primary menu location under menu

Trke i testiranja

Pjastrijevo ludilo jače od Leklerove brzine na ulicama Bakua

Oscar PiastriOscar Piastri, McLaren, VN Azerbejdžana 2024. / foto: x.com/McLarenF1

U prvom delu trke je delovalo da Lekler potpuno kontroliše trku, ali je Pjastri nakon zamene guma iskoristio bolje zagrejane pneumatike i fantastičnim potezom prošao Monačanina.

Vozači iz prvih deset su na početku uglavnom startovali na srednje-tvrdim gumama. Izuzetak je bio Albon, ali i Noris koji su se odlučili za tvrde.

Lekler je odlično započeo trku. Zadržao je prvu poziciju i nje dao Pjastriju priliku da izvede neki potez sličan onom u Monci protiv Norisa. Iza njih je Perez Prošao Sajnca, dok je Verstapen obišao Rasela za Peto mesto.

Noris je sa druge strane u početnim krugovima postepeno napredovao protiv sporijih vozača i relativno brzo se probio do bodova.

Pjastri je sa druge strane u početnih nekoliko krugova ima pomoć DRS-a iza Leklera, ali ni u jednom trenutku nije bio dovoljno blizu da napadne.

Taj pritisak je trajao desetak krugova, a onda su Pjastrijeve gume počele da gube performanse. Lekler je u tim trenucima i pojačao tempo i počeo da gradi ozbiljnu prednost, dok je Perez iskoristio priliku da se približi Meklarenovom vozaču.

Prve promene guma smo videli već u 11. krugu kada je Kolapinto montirao tvrde pneumatike, a odmah krug kasnije je morao da odreaguje Alonso koji je prethodno bio malo ispred njega.

Potom su u boksu počeli da se ređaju i ostali. Prvo Verstapen i Rasel, a onda i Perez.

To je sve omogućilo Norisu da zakorači više među prvih deset, a interesantno je da je u tim trenucima imao gotovo identičan tempo kao Albon koji je vozio fantastičnu trku.

Između njih je u tim trenucima bio Perez, a Meklaren je od Norisa tražio da pokuša da uspori Meksikanca kako bi Pjastri imao dovoljnu prednost da se vrati na stazu ispred Red Bula.

On je u tom i uspeo pa se Australijanac bezbedno vratio ispred njega na stazu kada je promenio svoje gume.

Zatim je krug kasnije i Lekler otišao u boks, a po povratku na stazu je bio kao na ledu na novim tvrdim gumama. On je pre Pjastrijevog pit-stopa imao prednost od preko 6s, ali se ona potpuno istopila kada se vratio na stazu.

U početnih nekoliko krugova je uspešno odbijao nalete Pjastrija dok je čini se postepeno zagrevao svoje gume, ali je onda mladi vozač Meklarena izveo potez koji je odlučio trku.

U 21. krugu je delovalo da su obojica imali jedan sasvim običan izlazak na glavni pravac i delovalo je da Pjastri nije dovoljno blizu da napadne. U normalnim uslovima zaista i nije bio dovoljno blizu, ali se onda u stilu Rikarda bacio na kočenju za prvu krivinu i sa unutrašnje strane prosto ugurao pored Leklera, dok ga je na izlasku prosto primorao da mu prepusti poziciju.

To je sigurno bio šok za Monačanina, a što je najgore od svega, on je upravo u tim trenucima dostigao optimalnu temperaturu guma u Ferariju i odmah je počeo da pritiska Australijanca.

Ipak, tu se ništa nije menjalo, a iza njih je Noris nastavio da vozi na tvrdim gumama na kojima je započeo trku. Nega su obišli Perez i Sajnc, dok je Verstapen ostao zaglavljen, a Britanac se razumljivo protiv njega znatno jače branio nego protiv ostalih vozača.

On je konačno otišao u boks tek nekih 16. krugova pre kraja i vratio se oko 17 sekundi iza svog glavnog rivala u šampionatu.

Lekler je za to vreme na vrhu sve vreme pritiskao Pjastrija koji reklo bi se nije imao najbolji tempo i to je omogućilo i Perezu i Sajncu da im se približe.

Australijanac je u nekoliko navrata morao da se brani u prvoj krivini i on je jako rano zatvarao unutrašnju liniju na glavnom pravcu i nije omogućavao Lekleru da izvede isti manevar koji je on napravio ranije.

Iza njih je u problem sa gumama počeo da upada Verstapen kog je prvo obišao Rasel, dok se Noris približavao velikom brzinom.

Konačno, pet krugova pre kraja je  Leklerovo konstantno praćenje Pjastrija na manje od sekunde došlo na naplatu. Monačanin je izgubio prijanjanje u gumama što je omogućilo Australijancu da se konačno odvoji i odahne.

Međutim onda se Lekler našao pod Pritiskom Pereza koji je svo vreme pažljivo pratio situaciju i čuvao gume a blizu je bio i Sajnc.

Noris je za to vreme ključno obišao Verstapena, a onda je 2 kruga pre kraja nastao haos u borbi za podijum.

Perez je uhvatio DRS na glavnom pravcu i napao je i prošao Leklera, ali je Monačanin hrabro i kasno kočio za krivinu 1 i uspeo je da se ugura pored Pereza i izgura ga sa idealne linije. To je omogućilo Sajncu da prođe Pereza na putu do krivine 2 i čak ugrozi i Leklera. On međutim nije uspeo u tome i mora je da zauzme lošiju liniju na prilasku kroz krivinu 2. Tu se onda našao i Perez koji se pozicionirao odmah pored Sajnca, vozili su točak uz točak, ali su se onda zakačili i obojica su završili u zidu.

To je bio kraj trke ne samo za njih, nego i uopšte pošto je u poslednja dva kruga na snazi bilo virtuelno vozilo bezbednosti.

Vozačima koji su ostali u trci je tako preostalo samo da se odvezu do cilja pa je Pjastri došao do svoje druge pobede u sezoni i karijeri ispred Leklera koji će sigurno bili jako razočaran nakon svega.

Treća pozicija je pravo niotkuda pripala Raselu, ispred sjajnog Norisa koji je zabeležio i najbrži krug trke.

Verstapen je bio peti i na ovoj trci je izgubio 3 poena u odnosu na glavnog rivala za titulu, dok je 6. mesto pripalo Alonsu.

Vozači Vilijamsa su sjajno obavili posao pošto su Albon i Kolapinto završili na sedmom i osmom mestu ispred Hamiltona koji se ponovo mnogo mučio sa zagrevanjem guma, dok je Berman, ponovo kao zamena, ali ovoga puta u Hasu došao do poslednjeg poena na trci.

Karavan se sada brzo seli u Singapur gde ćemo već za nedelju dana gledati sledeću trku.

Od sada nas možete pratiti i na INSTAGRAMU. Vesti kao i ostale novosti možete pratiti i preko našeg Viber Public Chata klikom OVDE kao i našem forumu. Zapratite našu Facebook stranicu i X nalog i pridružite se diskusijama na našem novom DISCORD serveru.

14 Comments

  • Šta treba Pjastri, da bude barbika kao Lekreker?
    Nije dečko blesav, možda je lud, ali baš kako treba, da postaneš šampion.
    Bravo!
    Max se posteno obrukao, i ne zaslužuje titulu ove godine.
    Noris, dosadan i nemotivisan.

  • Najprecizniji naslov što se tiče ove trke.
    Videli smo uživo u prenosu posle trke da Pijastri kaže Lekleru da je manevrom išao sa 50:50 posto pa šta bude. Ne branim Leklera, Pijastri je išao ludački na sve ili ništa i dobio trku.
    Dalje, Meklaren odlično održava gume pa je stoga Pijastri i vozio ludački što se videlo i na vožnji Norisa, na hardu su malo bolji od Ferarija trenutno a svetlosnu godinu bolji od Limenki.
    Bitno je da su Meklaren i Ferari izjednačeni i da nas čeka veoma zanimljiva završnica prvenstva.
    Šta reći za Maksa? Pa da vidimo dal će dobiti kaznu jer je pretekao više njih na virtuelnom bezbednosnom vozilu i usput mahao kolegama posle udesa Čeka i Sainza.
    Očekujem pljuvače Leklera i pored svega navedenog.
    Odličan Kolapinto i mladi Berman.
    Sportski pozdrav!

    • Prvo moras da naucis da pravis razliku izmedju dve stvari a to su potisak i podesavanje vesanja pa onda pisi o razlikama izmedju bolida i gumama. Dotle, Le Kler ce i dalje da bude Valentina Napi a ostali ce da se menjaju jer ga je danas Piastri dva puta onako lepo navukao, skoro kao Dred – u oba slucaja.
      Jedino pametno sto si napisao za Kolapinta i Bermana, mada bi on ostao ispod crte bodova da se nisu slupali Sainc i Perez.

  • Veliki pozdrav za Dragona i ostale navijace Le Klera, koji je danas bio Valentina Napi a Oskar Dani Di. Svoje dijagnoze i prognoze ostavite za svoje male grupice a pravu sliku cete moci da vidite kada skinete svoje ruzicaste naocare, u stvari bolje ne, realnost je isuvise surova za vas i vase nezne dusice. Hajd sad lepo solju mleka i keks Banini pa pravac u pidzame i u krevet, sutra se ide u skolu.
    Naravno, komentar je skrinsotovan i ocekujem da bude objavljen takav kakav je, bez popravki.

    • Poštovani koliko sam gledao, pola trke je Lekler bio Roko Sifredi u “pozadini” Angele White. Ko je kome stavio videćemo sledeće nedelje.

    • @Sotir
      Pa ko je koga obisao i zavrsio prvi, hajde malo realno, a tacno je jedno- Le Kler je bio ona strana koja je rokokokovana.

    • Vidim da si izašao iz rupice … pa gde si do sad?
      E moj, prijatelju, ja sam svoje škole odavno završio … a F1 pratim, svaku trku, već 30 godina! Tako da me pusti budalaština, jer ja nisam nikakav klinac … po tvojim komentarima se baš i ne bi reklo, ili nešto tu nije u redu, ali i za to ima pomoć.
      Pošto vidim da ti je neki drugi žanr paralela ovom sportu, onda definitivno nemam šta da te komentarišem, jer mi je sve jasno … ali ako si spreman možemo i stručnije da pričamo!
      Ne vidim tvoje komentare vezane za Maksa u poslednjih 5, 6, 7 trka … gde je taj šampion koji sad ništa ne može? Ili gde je Luis … a nema lošu mašinu? Iako je meni drago što će doći u Ferr, jer ko kod da dođe navijaću za njega …
      Da, Šarl je na ovoj trci napravio grešku, jer je delovao samouvereno … baš mi je tako i delovalo, da ne opterećuje pneumatike, pustio je Oskara u nadi da će vratiti poziciju, ali jbg … McL je najjača mašina, i nadam se da je svako naučio iz ovoga.
      A ti, spusti malo loptu i nemoj da se*eš ovde … poštedi nas svojih frustracija i idi rešavaj to dok nije kasno!

    • Bravo za mladog, premladog Ali velikog Pjastrija, pokazao je Lekleru kako se vozi, brzo , hrabro I pametno, tri komponente koje krase sampione. Dzaba Lekleru mocan I brz bolid kada neume da sve to pametno ukomponuje i iskoristi, Ali ocigledno on to neume I sto je najgore u celoj ovoj situaciji dopustijo je da ga u direktnom duelu pobedi golobradi novajlija u formuli 1 koji je maltene juce dosao u formuli 1, velika sramota za Leklera.

    • Veliki pozdrav i za tebe, a ujedno i info da sam ja sve svoje škole odavno završio, a da mleko ne pijem …
      F1 aktivno pratim, svaku trku, već 30 godina, pa ti vidi …
      Po tvojim komentarima se dâ zaključiti da je tebi škola još i dalje potrebna, a mleko neophodno da miran san.
      Zato, nemoj da troluješ i k.nj.š kao poslednji dr.adži.a, nego rešavaj probleme koje imaš dok zaista ne bude kasno!
      Očekujem objavu, jer sam direktno prozvan!

    • @ DragonVT

      Izvini, sudeći po tome kako se izražavaš u postovima, stičem utisak da si ti taj kome je neophodna pomoć i lečenje frustracija. Toplo preporučujem čaj od majčine dušice i lagane šetnje. I nemoj gledati F1 do kraja godine, stres ti ne treba, bolje uradi nešto korisno.

    • @ IL maestro Gioda

      Izvini, ali ti si taj koji je počeo da vređa, na šta sam ja odgovorio …
      Možda bih i mogao da “prepišem” terapiju od tebe, te čajeve i šetnje, ako je uspešno … jer posle tebe i tebi sličnih baš bi prijalo.
      I, zaista, rešavaj svoje frustracije na vreme, prijateljski savet … jer je bolesno koliko smarate, sa svojom konstantnom namerom i tendencijom da nekoga omalovažite, a ciljano da iznervirate ljude … to zaista nije normalno, ali zaista! Nažalost, danas svako može da komentariše sve i svašta … takva su vremena došla.
      Pozdrav.

Leave a Reply