Please assign a menu to the primary menu location under menu

Trke i testiranja

Norris ispred konkurencije na prvom treningu na Silverstonu

Lando NorrisLando Norris, McLaren, VN Velike Britanije 2024. / foto: x.com/McLarenF1

Britanski vozač je bio jedan od retkih iz vrha poretka koji je koristio meke gume.

Vozače i timove je dočekalo prilično oblačno i prohladno vreme na Silverstonu, ali je i pored toga većina odlučila da na početku koristi tvrde gume.

Najbolja vremena su odmah postavili vozači Mercedesa, a Russel je predvodio dvojac Srebrnih strela sa 1m28.888s. Odmah iza njoh su bili Verstappen i Leclerc, a zaostaci su bili manji od dve desetinke.
Međutim, već nakon 10 minuta smo imali i prekid sesije pošto se Tsunoda izvrteo u krivini 7 i završio zaglavljen u šljunku pored staze.

Prekid je potrajao skoro desetak minuta, a vremena su u nastavku polako nastavila da padaju kako su se vozači privikavali na uslove.

Tako je Russell ubrzo popravio svoje najbolje vreme na 1m28.156s, dok je Verstappen razdvojio Mercedesove vozače.

Ubrzo se u vrhu našao i novi vozač Haasa za 2025. Oliver Bearman, koji je na prvom treningu menjao Kevina Magnussena, dok je Piastri u McLarenu nakon nekoliko krugova zabeležio treće vreme.

Hamilton je sredinom sesije nadmašio najbolje vreme svog timskog kolege za 3 hiljaditinke i našao se na vrhu, dok su svi ostali u tim trenucima zaostajali više od tri desetinke.

U tim trenucima je većina vozača počela da se vraća u garaže, a onda je Sainz odličnim krugom doveo Ferrari na vrh sa 1m27.925s, što je bilo nešto više od desetinke brže od oba Mercedesa.

Verstappen je bio jedan od prvih iz vodeće grupe koji se vratio na stazu, ovoga puta na srednje-tvrdim gumama i upravo to mu je pomoglo da odmah skoči na vrh sa 1m27.764s.

Zatim su Sainza prekočili i Russell i Leclerc isto na srednje-tvrdim gumama, dok je nekoliko vozača iz donjeg doma odmah koristilo meke pneumatike.

Verstappen je potom još jednom minimalno popravio najbolje vreme na 1m27.729s, a dvadeset minuta pre kraja sesije je skočio Piastri sa 1m27.631s, ali na mekim gumama. Njega je ispratio i Norris, ali je njegovo vreme na crvenim pneumaticima bilo dve desetinke lošije.

Norris je iskoristio neoliko narednih krugova da dodatno zagreje gume, pa se deset minuta pre kraja on našao na vrhu sa 1m27.420s, dok je Stroll zabeležio drugo vreme 0.134s iza njega.

Dobar deo vozača se u finišu sesije vratio na pneumatike koje su koristili na početku treninga pa samim tim nije bilo previše prostora za napredak.

U samom finišu je manju dramu imao Piastri, koji je potpuno izgubio pogon, ali je uspeo nekako da se dokotrlja do boksa bez izazivanja nove crvene zastave.

Tako je na kraju Norris ostao najbrži ispred Strolla i Piastrija. Verstappen je imao četvrto vreme, Russell je bio peti, Alonso šesti, Hamilton sedmi, Leclerc osmi, Sainz deveti, a Ocon deseti.

Od sada nas možete pratiti i na INSTAGRAMU. Vesti kao i ostale novosti možete pratiti i preko našeg Viber Public Chata klikom OVDE kao i našem forumu. Zapratite našu Facebook stranicu i X nalog i pridružite se diskusijama na našem novom DISCORD serveru.

Leave a Reply