Please assign a menu to the primary menu location under menu

Trke i testiranja

Sainz i Ferrari prekinuli niz Red Bulla

Ferrari je kao 1988. bio taj koji je sprečio jedan tim da ostvari pobede u svim trkama sezone.

Na startu trke smo videli neke različite strategije. Većina iz prvih deset se odlučila za srednje-tvrde gume, a izuzetak je bio Leclerc na mekim. Van prvih deset, vozači Red Bulla su odlučili da krenu na tvrdim gumama i pokušaju da dužim ostankom na stazi i dobrim tempom nadoknade neke pozicije i kasnije se na mekim uključe u borbu.

Leclerc je iskoristio meke gume na kraju i odmah preskočio Russella do prve krivine pa je tako Ferrari odmah imao 1-2. Russell je grčevito morao da se brani od Hamiltona, koji je doduše presekao stazu i dobio poziciju, a onda je morao da brine i o Norrisu koji ga je pritiskao u prvih nekoliko krivina.

Hamilton je u drugom krugu morao da vrati mesto Russellu i to su dobro izveli pošto Norris nije mogao da iskoristi tu situaciju i eventualno ugrabi jednu poziciju. U tom trenucima smo videli i prvo odustajanje nakon kontakta Tsunode i Pereza u kom je Japanac izvukao deblji kraj.

Iza ove grupe je Alonso držao šestu poziciju ispred Ocona, Magnussena i Verstappena, koji je napredovao do devete pozicije.

Hamilton je u 5. krugu morao da prepusti još jednu poziciju, ovoga puta Norrisu, pošto se našao pod istragom da je nelegalno stekao prednost i u odnosu na njega.

Verstappen je u 6. krugu uspeo da prođe Magnussena i on je u tim trenucima imao oko 10 sekundi zaostatka za vozačima ispred koji su uglavnom štedeli gume.

To su potvrdile i poruke preko radija koje smo čuli od Ferrarija. Leclercu je rečeno da se malo udalji od Sainza kako bi još lakše kontrolisao gume, dok je Sainz poručio da može doveka da vozi tempom kojim je u tim trenucima išao.

Trka je potpuno zamrla u tim trenucima i samo se,čekalo da se vidi koliko će ko izdržati do prvog pit-stopa.

U 19. kriu smo imali prvo uzbuđenje kada je Sargeant promašio jedno skretanje i blago udario u zid. On je oštetio prednje krilo i potom ga vukao za sobom sve do boksa, a onda je smo zbog nekih delova koji su ostali na stazi imali i pun period pod vozilom bezbednosti.

To je dovelo do toga da svi osim vozača Red Bulla odu u boks.

Leclerc je maksimalno usporio vozače iza sebe i napravio prostor od 8 sekundi između sebe i Sainza. To je omogućilo Ferrariju da ima dovoljno vremena da servisira oba vozača, ali na kraju Leclerc nije imao sreće pošto je ekipa morala da ga zadrži zbog gužve u pit-lejnu.

Sainz se na stazu ključno vratio ispred Verstappena, Russell je bio treći, Perez peti, Norris šesti, a Leclerc sedmi, a Hamilton koji je imao sličnu kao Monačanin je pao na osmo mesto.

Trka je nastavljena u 23. krugu, a Verstappen je morao grčevito da ze brani od Russella. U velikim problemima je bio i Perez, a gužvu iza Meksikanca je iskoristio Hamilton koji je obišao Leclerca koji je u jednom trenutku morao da izbegava Norrisa.

Verstappen nije mogao dugo da izdrži pritisak Russella koji je prišao u 24. krugu, a pozicije od Norrisa i Hamiltona je izgubio i Perez.

U 25. krugu je Norris prišao ispred Verstappena, a Leclerc ispred Pereza i Red Bull je u tim trenucima na starijim tvrdim gumama bio pod ogromnim pritiskom.

Dva kruga kasnije je Verstappena prošao prvo Hamilton, a onda i Leclerc i vozači Red Bulla nisu imali tempo da povećaju svoju prednost u odnosu na vozače iza sebe, pa je postojao realan rizik da se nakon svojih pit-stopova vrate na samo začelje.

Iza Pereza se stvorila velika kolona koju je predvodio Alonso, koji je imao i pet sekundi kazne zbog nepropisnog ulaska u pit-lejn, ali je prilikom jedne greške u krivini 1 otišao preširoko i isprljao gume zbog čega je izgubio priključak na nekoliko krugova.

Španac je konačno uspeo da povrati gume do 34. kruga i ponovo je počeo da pritiska Pereza, međutim maksimalna brzina Aston Martina čak i sa DRS-om nije bila dovoljno dobra.

Iza njih smo videli promenu na desetoj poziciji gde je Gasly obišao Magnussena, a onda je usledio sjajan duel Pereza, Alonsa i Ocona. Nikome nije bilo jasno kako nije došlo do kontakta u toj situaciji. Alonso je napao Pereza, ali bezuspešno što je iskoristio Ocon da se uključi u borbu. Usledilo je nekoliko promena pozicija između njih dvojice, sve to u repu Pereza, a na kraju je Ocon izašao kao pobednik, pa je onda on bio taj koji je jurio Meksikanca.

Ocon je u 39. krugu lako prošao i Pereza, a cela gužva od par krugova ranije je omogućila Gaslyju da uhvati priključak.

Perez je u 40. krigi morao u boks pošto je izgubio još nekoliko pozicija i vratio se na stazu tamo gde se i očekivalo – na samo začelje.

Krug kasnije je u boks otišao i Verstappen i on se vratio na 15. mesto.

Russell je 20 krugova pre kraja dobio instrukciju da počne da pritiska Sainza, ali onda novo uzbuđenje pošto je Ocon morao da odustane zbog tehničkog problema sa bolidom. On se parkirao u prvom kompleksu krivina pored staze na izlasku iz pit-lejna i u tom trenutku smo imali virtualno-vozilo bezbednosti.

Russell i Hamilton su odlučili da odu u boks i promene gume u drugom krugu od suspenzije trke, a za isto su se odlučili i u Aston Martinu sa Alonsom kako bi odradili kaznu. Russell i Hamilton su se vratili na stazu na četvrto i peto mesto 13 sekundi iza trećeplasiranog Leclerca, dok je Alonso imao jako sporu promenu guma, nakon čega se vratio tek na 15 mesto.

Svi problemi za vozače ispred su omogućili Verstappenu da napreduje, a onda se obilaženjem Zhoua na stazi  u 48. krugu vratio u bodove, a,krug kasnije je prišao i Hulkenberga za deveto.

Russell i Hamilton su na svežim srednje-tvrdim gumama logično počeli da brzo smanjuju prednost vozača ispred sebe.

Verstappen je u 51. krugu obišao Lawsona za 8. mesto i dao se u poteru za Piastrijem, dok je Russell smanjio zaostatak za Leclercom na 3 sekunde, dok je u toj fazi trke Hamilton iza bio i brži od svog timskog kolege.

Russell je u 54. krugu stigao Leclerca i uspeo da ga obiđe na izlasku na zadnji pravac zahvaljujući mnogo boljoj reakciji, a onda je i Hamilton par trenutaka kasnije u prvoj DRS zoni prošao Monačanina.

Prva četvorica su se našla u u dve sekunde pet krugova pre kraja i krenula je velika borba za pobedu, ali i mesta na podijumu.

Russell je imao dobar pokušaj protiv Norrisa 3 kriga pre graja, ali se McLarenov vozač grčevito branio i odbranio, i to se ispostavilo kao ključni trenutak trke, pošto su se onda dva Mercedesa borila u narednih nekoliko krivina i izgubila ključno vreme. Nakon toga je Sainz namerno usporavao i davao DRS Norrisu kako bi se lakše odbranio od Russella.

Mladi Britanac iz Mercedesa je onda preterao u poslednjem krugu, udario u zid i tako ispao iz trke, ap je poslednje mesto na podijumu pripalo Hamiltonu.

Četvrti je bio Leclerc, samo dve desetinke ispred Verstappena koji je bio na mnogo svežijim gumama, šesta pozicija je pripala Gaslyju ispred Piastrija, Pereza, Lawsona, dok je Russellovo odustajanje omgućilo Magnussenu da donese Haasu vredan poen.

Od sada nas možete pratiti i na INSTAGRAMU. Vesti kao i ostale novosti možete pratiti i preko našeg Viber Public Chata klikom OVDE kao i našem forumu. Takođe zapratite našu Facebook stranicu i Twitter nalog.

7 Comments

  • Hahaha…
    Mastera čovek pohvali, a ovaj ga omalovažava…
    Neke ljude ne treba hvaliti, bolje da se puste da sami komentarišu i dižu svoj ego.

    • Blago meni, a kada sam ja omalovažavan i prozvan mehaničarem i kako mi je to jedino iskustvo sa motorsportom to je u redu? Vi vozači Punta mnogo sebi dozvoljavate, usput F1 pratim skoro 25 godina tako da umem da procenim ko mi se sviđa a ko ne. A ego, pa to je više za kolege iz drugih institucija ali ne moj.
      Tako da uživajte u svom znanju menjanja svećica.

    • Zasto govoris o sebi u mnozini, to lici na jednu F dijagnozu. Smanji momce malo, pregrejace ti se Punto uz Petlovo brdo.

  • Ovo je trka kakva je trebala da bude. Lekleru kapa dole, nemam sta da mu zamerim danas. Odlicno svi vozili i Rasel koji je imao najmanje srece od svih. Bravo za sve!

    • @Realno
      Ja sam uvek u pravu samo sto ste vi svi zaslepljeni svojim neznanjem i oci su vam masne od menjanja svecica i ulja na Puntu pa neke stvari ne vidite.

Leave a Reply