Please assign a menu to the primary menu location under menu

Trke i testiranja

Verstappen ubedljiv u promenjivim uslovima u Monaku

Na prve tri pozicije nisu viđene promene u plasmanu, a čak ni kiša u poslednjoj trećini trke nije uspela da promeša karte.

Na čelu smo imali zanimljiv odabir guma za start pošto su Verstappen, Ocon i Hamilton odlučili da koriste srednje-tvrde gume, dok su drugi odabrali tvrde. Iz a prvih deset su na srednje-tvrdim bili još Tsunoda i Norris, a u ostatku poretka su strategije takođe bile različite.

U privih deset nije bilo nikakvih promena na startu, ali je zato iza bilo dosta akcije i kontakta. Stroll je imao oštećenje bolida i jednu probušenu gumu, a za njim su u boks ušli Perez imZhou, koji su već posle prvog kruga prešli na tvrde gume i tako obavili jednu obaveznu promenu guma.

Verstappen je sigurno vodio trku i do petog kruga je imao dve sekunde prednosti ispred Alonsa, dok je Ocon zaostajao oko četiri sekunde za vozačem Aston Martina.

Nico Hulkenberg je u međuvremenu dobio kaznu od pet sekundi zbog izazivanja udesa, a pod istragom je bio i Russell zbog potencijalno nepravilnog pozicioniranja na startu, ali je on ipak prišao bez penalizacije.

Ocon nakon desetak krugova nije više mogao da drži tempo sa Verstappenom i Alonsom, što je predstavljalo problem za Sainza, Hamiltona i Leclerca koji su bili potpuno zaglavljeni iza Alpine.

U 12. krugu je Sainz počeo da pritiska Ocona i imao je dobar ulaz u tunel, ali je na kočenju za šikanu na izlasku bio previše optimističan i zakačio je Ocona nakon čega je odlomio graničnu ploču svog prednjeg krila.

On je ipak odlučio da nastavi pošto oštećenje nije bilo preveliko, ali je bio i pod istragom zbog izazivanja kontakta.

U tim trenucima se i na čelu pojavila drama, kada je Alonso počeo da drastično gubi vreme u odnosu na Verstappena. On je u nekoliko navrata pitao tim da li ima probušenu gumu, ali je odgovor bio negativan. Balans Aston Martina međutim uopšte nije bio dobar, pa je zaostatak brzo rastao, ali je Alonso i pored toga bio drugi najbrži vozač na stazi, tako da nije imao potrebu da ide na radniku promenu guma.

U 18. krugu smo videli preticanja kada su Magnussen, Stroll i Perez obišli Sargeanta koji se mnogo mučio sa gumama, a to su bile borbe od 15. do 17. mesta.

Ono što je bilo očigledno nakon prve trećine trke je da je degradacija guma bila veća od očekivane, a tome su doprineli kako niže temperature, tako i novi asfalt koji imamo ove godine na ulicama Monaka.

Verstappen je u 31. krugu upalu ogromnu gužvu pošto je obilazio vozače za ceo krug. Među njima je bio i njegov timski kolega Perez. Meksikanac je već bio dovoljno nervozan, pa je prilikom puštanja Verstappena prekasno kočio na izlasku iz tunela, zakačio Strolla i presekao šikanu. On nakon toga nije vraćao poziciju Kanađaninu već se dao u poteru za Magnussenom. On je međutim par krugova kasnije bio preambiciozan na istom mestu, pa je imao kontakt i sa Haasom, nakon čega je oštetio prednje krilo zbog čega je ponovo morao u boks.

Hamilton je u 32. krugu bio prvi od vodećih koji je menjao gume, a krug kasnije je isto učinio i Ocon, ali je njegov pit-stop bio spor. Ipak, to nije bilo dovoljno za Sainza da ga obiđe nakon svog pit-stopa krug kasnije. Španac je bio besan zbog odluke tima da menja gume u tom trenutku jer je verovao da je imao tempo sa kojim je mogao da stvori dovoljnu prednost u odnosu na Alpini u narednih nekoliko krugova.

Leclerc je u 45. krugu otišao na svoju promenu guma, ali duži ostanak na stazi mu nije pomogao da bilo šta nadoknadi, pa se vratio na stazu čak 10 sekundi iza Hamiltona.

Sledeći iz vrha je u boks išao Gasly u 48. krugu i on se očekivano vratio iza Leclerca, gde je i bio pre pit-stopa.

Verstappen, Alonso i Russell su odlučili da čekaju pošto je na delovima staze počela da pada kiša.

U 53. krugu je nastao potpuni haos kada se kiša malo pojačala, a u tim trenucima je tempo bukvalno postao komično spor.

Alonso je u 55. krugu otišao u boks i prešao ke na gume za promenjive uslove, a za isto su se odlučili Hamilton, Russell, Ocon i Gasly.

Potom smo imali prvo okretanje kada se Sainz okrenuo u Mirabo krivini. Leclerc je tu preuzeo poziciju, a nakon toga su svi morali u boks po gume za kišu. Verstappen je najbolje prošao đ, dok je Sainz nakon greške morao da čeka servis za Leclerca ispred sebe.

Nakon svih promena, pored prve trojice je ostao isti – Verstappen, Alonso, Ocon, ali su najviše profitirali Hamilton i Russell, koji su se probili ispred Ferrarija i Gaslyja. Tsunoda je zadržao deveto mesto, dok je Piastri preskočio Norrisa za deseto.

Russell je zbog nebezbednog povratka na stazu ispred Pereza i kontakta sa Red Bullom dobio kaznu od pet sekundi i u tim trenucima se držao oko šest sekundi ispred Leclerca.

To ipak nije bila velika briga za Russella koji je bio jako brz i počeo je velikom brzinom da sustiže Ocona i Hamiltona.

Kiša je stala petnaestak krugova pre kraja, a staza je relativno brzo počela da se suši, pa su i vremena počela da padaju.

U 68. krugu smo videli Norrisovo obilaženje Tsunode sa spoljne strane u prvoj krivini, a krug kasnije je identičan manevar napravio i Piastri, pa su se oba McLarena našla u bodovima.

Do kraja trke su svi uspeli da zadrže bolide na stazi, a nismo videli ni neki veći duel.

Verstappen je ubedljivo pobedio sa skoro pola-minuta prednosti ispred Alonsa, dok je Ocon doneo Alpini prvi podijum u sezoni na pedesetoj trci za tim.

Hamilton i Russell su zahvaljujući ranijem prelasku na gume za kišu došli do četvrte pozicije ispred Leclerca, koji se i pored svega nije pomakao ni jedno mesto. Gasly je potvrdio da je Alpina imala sjajan vikend u Monaku osvajanjem sedmog mesta ispred frustriranog Sainza, dok su Norris i Piastri pokupili bodove za McLaren.

Od sada nas možete pratiti i na INSTAGRAMU. Vesti kao i ostale novosti možete pratiti i preko našeg Viber Public Chata klikom OVDE kao i našem forumu. Takođe zapratite našu Facebook stranicu i Twitter nalog.

1 Comment

  • Dva utiska – F1 bolidi ovakvi kakvi su, nisu za Monako, preveliki su i previse siroki, ko nesto pokusa nema gde – ili zid ili secenje staze.
    Ferari da otpusti oba vozaca i ceo pit wall i da se trka samo pro forme, a sve resurse da prebace na WEC – oni ne umeju da se snadju u ovoj F1.
    Toliko

Leave a Reply