Please assign a menu to the primary menu location under menu

Trke i testiranja

Verstappenova pobeda u Australiji u senci još jedne sramote Formule 1

Start VN AustralijeStart VN Australije

Svetski šampion je bio dominantan na današnjoj trci koja je nažalost u nekoliko navrata bila veštački režirana glupavim odlukama direkcije trke.

Većina vozača se odlučila da trku započne na srednje-tvrdim gumama. Alpine i Alfa Romeo su se odlučili za meke, dok je Perez na začelju imao tvrde.

Russell je imao sjajnu reakciju na startu trke koja mu je omogućila da napadne i obiđe Verstappena koji se potom našao pod pritiskom od strane Hamiltona, Alonsa i Sainza.

Hamilton je u krivini 3 prošao Verstappena sa unutrašnje strane, gužvu je iskoristio Sainz, koji je prošao Alonsa, a iza njih je došlo do trkačkog incidenta i kontakta između Strolla i Leclerca nakon kog je vozač Ferrarija završio zaglavljen u šljunku.

Charles Leclerc
Leclercova trka se završila već posle tri krivine

Zbog toga je na stazu već na početku drugog kruga izašlo vozilo bezbednosti, ali se ono nije dugo zadržalo na stazi pošto je trka nastavljena u četvrtom krugu.

U tom periodu je nekoliko vozača koji su krenuli u trku na tvrdim gumama dva puta išlo u boks. Prvo su zamenili gume na kojim su krenuli, a onda su se već u sledećem vratili na tvrde, koje bi trebalo da su bile dovoljno dobre da izdrže celu trku.

Russell je dosta rano krenuo trkačkom brzinom tako da praktično niko na restartu nije imao priliku da napada.

U šestom krugu je Hamilton pokušao da pritisne Russella na kraju zadnjeg pravca, ali nije uspeo da prođe. To je onda omogućilo Verstappenu da napadne Hamiltona, ali pozicije nisu promenjene.

U istom krugu je viđen još jedan incident kada je Albon izgubio kontrolu u brzoj krivini 6 i zakucao se u zid sa spoljne strane. Zbog toga je ponovo na stazu izašlo vozilo bezbednosti, a Russell i Sainz su odmah otišli u boks i montirali tvrde gume. Po povratku na stazu su se vratili na sedmo i jedanaesto mesto, ali je malo nakon toga direkcija trke odlučila da prekine trku zbog oštećenja zaštitne ograde u krivini 6 čime su Russellova i Sainzva trka uništena pošto su pod crveno. Zastavom svi imali pravo da iskoriste kontraverzno pravilo koje dozvoljava svima da promene gume.

Prekid nije potrajao predugo pošto se ispostavilo da integritet zaštitne ograde nije bio kompromitovan pa je odluka kontrole trke da prekine trku zbog prostog uklanjanja bolida i čišćenja staze od šljunka izgledala potpuno nepotrebno.

Poredak prvih deset na restartu trke je bio Hamilton, Verstappen, Alonso, Stroll, Gasly, Hulkenberg, Russell, Tsunoda, Norris i Piastri. Od ostalih iz većih timova Sainz je bio 11. a Perez 14.

Očekivano, skoro svi su odlučili da montiraju tvrde gume, a izuzetak su bili De Vries i Sargeant na srednje-tvrdim. S obzirom da je bilo suvo imali smo novi start iz mesta.

Pripremni krug je bio jako spor i nekoliko vozača je potpuno precenilo brzinu onih ispred sebe u krivini 6, pa smo gledali i vožnje po šljunku i izbegavanje sporijih vozača.

Procedura restartu se potom našla pod istragom, a Hamilton je bez većih problema poveo trku ispred Verstappena i Alonsa. Loš start je imao Stroll koji je izgubio pozicije od Gaslyja i Russella, a dobro je krenuo i Sainz koji je vrlo brzo rešio oba McLarena.

Verstappen je počeo da pritiska Hamiltona već u 12. krugu i Hamilton nije imao nikakve šanse u potpuno besmislenoj DRS zoni na zadnjem pravcu, koja je prošle godine izbačena, pa je Verstappen po prvi put poveo.

Russell i Sainz su iza nastavili da napreduju u poretku. Britanac je prošao Gaslyja za četvrto mesto, dok je Sainz prošao Tsunodu, Hulkenberga i Strolla za šesto.

Malo iza njih je Norris uspeo da napreduje na deveto mesto, dok je Perez polako napredovao do 13. pozicije.

Na čelu je Verstappen stvorio prednost od preko 3 sekunde ispred Hamiltona, dok je Alonso imao sjajan tempo i pritiskao je Hamiltona.

U 18. krugu katastrofa za Russella i odustajanje pošto je njegov motor eksplodirao na kraju kruga. On je parkirao svoj Mercedes na glavnom pravcu na kraju izlaska iz pit-lejna.

George Russell
Russellov bolid u dimu nakon eksplozije motora sredinom trke

Zbog toga je na kratko bilo aktivno virtualno vozilo bezbednosti, a trka je nastavljena u 19. krugu i iako su se razlike na vrhu u prvih par krugova nakon nastavka smanjile, Verstappen je uspeo da pobegne na 5s od Hamiltona, ali je i Alonso izgubio korak za Mercedesom.

Za to vreme, iza je Perez velikom brzinom napredovao do devetog mesta sa nekoliko fantastičnih obilaženja u brzoj krivini 11 zahvaljujući ogromnoj prednosti koju je Red Bull imao na pravcu.

U 25. krugu je Sainz super-agresivnim manevrom obišao Gaslyja za četvrto mesto nakon što je nekoliko krugova bio zaglavljen iza Francuza. Međutim, i pored toga on nije izgubio previše vremena u odnosu na Alonsa ispred sebe.

Dobar napredak je previo i Ocon, koji je obišao Tsunodu i Piastrija, pa se i drugi bolid Alpine našao u bodovima.

Hamilton je oko 30. kruga počeo da gubi dosta vremena za Verstappenom, što je omogućilo Alonsu da se malo približi. Sainz je iza vozio svoju trku, držao se na oko dve sekunde iza sunarodnika u Aston Martinu i činilo se da je većina u tim trenucima više pazila na svoje gume nego što su bili fokusirani na napade.

Verstappen je imao prednost oko 9 sekundi, ali su iza njega svi do devetog mesta bili relativno blizu jedni drugima.

Taj period trke je bio veoma dosadan pošto se sve svodilo na kalkulisanje i izbegavanje grešaka.

Perez je konačno nakon dosta vremena krenuo u napad na Norrisa i u 43. krugu smo posle dosta vremena videli obilaženje, ponovo u krivini 11 kada je Perez napredovao na osmo mesto. Samo krug kasnije je prošao i Hulkenberga za sedmu poziciju, a sledeća mesta je bio Stroll, četiri sekunde ispred.

11 krugova pre kraja je Verstappen skoro zaspao kada je malo izleteo u pretposlednjoj krivini zbog čega je izgubio oko tri sekunde, ali nije oštetio gume, pa je samo par krugova kasnije ponovo vozio najbrži krug trke.

Norris je u tim trenucima pokušavao da obiđe Hulkenberga za osmo mesto i nakon nekoliko pokušaja je uspeo, dok je Hulkenberg tom prilikom malo i završio van staze. Taj duel je omogućio Oconu da smanji svoj zaostatak za devetim mestom sa sedam na tri sekunde.

U 54. krugu smo videli još jedan incident kada se Magnussenu otkinula guma sa felne zadnjeg levog točka nakon kontakta sa zidom, a na stazu je poslato vozilo bezbednosti.

A onda direkcija trke odlučuje da ponovo pravi veštački šou. Crvena zastava tri kruga pre kraja trke, besplatna promena guma za sve, start iz mesta i dva kruga trka ja punom brzinom.

Prekid ponovo nije previše potrajao, pošto nije bilo previše posla za redare, a svi vozači su imali  meke gume, s tim što su Perez i Norris na sedmom i osmom mestu imali potpuno nove pneumatike.

I… šta reći šta se onda desilo. Verstappen je poveo ispred Hamiltona, iza njih velika gužva, Sainz kači Alonsa, opet gužva, Alonso završava pored staze, dve Alpine se kače i završavaju u zidu, De Vries van staze nakon što se Sargeant zakucao u njega… potpuni haos.

Sainzovo prednje krilo je oštećeno, Stroll ga prolazi, ali prekasno koči u krivini 3 i odlazi preširoko, Hulkenberg se provlači na četvrto mesto iza Sainza i crvena zastava.

Do kraja trke je bio ostao još jedan krug, a pošto je crvena zastava brzo istaknuta postavljalo se pitanje da li će se poredak vratiti na onaj koji je bio na restartu. U tim trenucima je verovatno bilo mnogo lobiranja i razgovora iza kulisa, a na kraju je odlučeno da da se poredak vrati na onaj koji je bio na restartu.

Onda je Sainzu data kazna od 5 sekundi za kontakt sa Alonsom koji na kraju vozača Aston Martina ništa nije koštaošto. Alpine su ostale bez šanse da završe trku iako je sve ono što se desilo na restartu faktički izbrisano.

Trka je nastavljena iza vozila bezbednosti i zapravo je bila samo parada do cilja pošto trkanja nije bilo.

Tako je konačan poredak bio Verstappen, Hamilton, Alonso, Stroll, Perez, Norris, Hulkenberg, Piastri, Zhou i Tsunoda.

Zbog otkazivanja VN Kine sada imamo rupu u kalendaru i puazu sve do kraja aprila kada čemo gledati još jednu trku na kojoj smo u prošlosti gledali haos – VN Azerbejdžana. Još jedna prilika za direkciju trke da se pokaže u punom svetlu. Čekamo…

Od sada nas možete pratiti i na INSTAGRAMU. Vesti kao i ostale novosti možete pratiti i preko našeg Viber Public Chata klikom OVDE kao i našem forumu. Takođe zapratite našu Facebook stranicu i Twitter nalog.

13 Comments

  • Jasno je da čega se god amerikanci dohvate to upropaste. Isto je i u porno industriji. Evo sad zbog ove tužbe protiv Trampa, onu matoru Daniels vratili u biznis, mladi ne mogu do posla a ona opt radi. Sudije neće dozvoliti da Trampu fali dlaka sa glave a porno industrija trpi recesiju. Sve je kao i u F1. Strašno.

    • A zašto su glupe odluke direkcije trke? Jel nešto nije po Pravilniku? Jel falilo nešto startu iz mesta oba puta, da niste možda hteli da voze krugove iza SC do isteka krugova? F1 mora biti cirkus u službi zabave.

    • @Deki
      Cirkus F1 na stazi ne znaci da treba da gledamo cirkus van staze od strane FIA ali razumem da postoje ljudi koji su navikli na rijaliti pa misle da tako treba i sa najelitnijim sportom na svetu. Parovi i Farma su za takve a ne F1.

    • @Giga
      Najjaci komentar ubedljivo, jos samo fali da se ubaci Lena Paul i Milan Ponjevic u pricu 😂😂😂😂

  • Postaje praksa da se retko prica o samoj trci a danima i mesecima o odlukama direkcije trke. Pravi ljubitelji F1 su ogorceni ali i nemocni. Dokle ?

  • Jedva sam čekao vikend i f 1 i da uživam, ali više ne gledam jer ovo je žalosno što rade.Kraj.

  • Ово је страва и ужас! Да се дирекција трке поиграва онако са животима и имовином тимова у некада најлепшем аутоспорту је срамна, гнусна и за сваку осуду!!! Срам вас било!!!

  • Apsolutno se slažem da je Sainc prestrogo kaznjen, ali je sam kriv. U tekstu pise Ver,Ham vode pa guzva iza?? Alonso je bolje startovao od Hamiltona i isao preko pola bolida Hamiltona pred prvu krivinu, ali posto je bio sa spoljne strane odustao je i nije hteo da rizikuje….a onda je Sainc preambiciozno uleteo u njega….

  • Prave cirkus.Za Netfliks.Vestacki se dize popularnost.A situacija nema veze sa mozgom,vec godinama.Reci cu jos jednom.Amerikanci neka se vrate naskaru,a formulu ostave onom koje je razume

  • Bravo za kraj teksta i objektivan prikaz stanja u kome je F1 danas, ovo je pocelo da mirise mnogo na pecen kukuriz i jeftino pivo, znaci tipican americki vikend. Samo fali jos neka redneck muzika i eto NASCARa sa otvorenim tockovima. Jedan izuzetan sport spao je na americko smece od trkanja. WEC je opet pokazao kako izgleda pravi automotosport, iako tamo Tojote dominiraju, barem je na Sebringu bilo bez ovakvih idijotluka od strane FIA.

  • Sramota!
    Motkama treba najuriti sve iz direkcije trka!
    Vestacki show, a ko j**e sport i pravedno takmicenje.

    Tuga sto Carli nije poziveo jos bar desetak godina. Ovi klovnovi unistise F1.

Leave a Reply