Trke i testiranja

Leclerc odneo pobedu na VN Australije

twitter.com/ScuderiaFerrari

Vozač Ferrarija je celu trku proveo na prvom mestu.

Posle dve godine pauze lepo i sunčano vreme sačekalo je sve ljubitelje Formule 1 u Melburnu, pa je tako temperatura vazduha bila 26 a staze čak 39 stepeni. Bilo je sunčano sa malo oblaka bez naznaka za kišu. Zbog jučerašnje diskvalifikacije Alexander Albon je trku sa začelja. Čak 14 vozača odlučilo se da krene sa medijum gumama, osim Carlosa Sainza, Fernanda Alonsa, Kevina Magnussena, Sebastiana Vettela, Lansa Strolla i Alexandera Albona koji su rešili za tvrdi pneumatik.

Charles Leclerc je prvi poveo kolonu ispred Maxa Verstappena dok se na trećem mestu probio Lewis Hamilton. Sergio Perez je pao na četvrtu poziciju ispred Georgea Russella i McLarenovog dvojca. Najgori početak trke imao je Carlos Sainz koji je posle prvog kruga zauzeo čak 14. mesto.  U drugog krugu Španac u Ferrariju imao je veliki peh, kada se okrenuo posle izlaska na 11. krivini pa je tako završio u pesku a zbog toga izbačeno je stanje virtualnog sigurnosnog automobila a nešto kasnije je i sigurosni automobil izašao na stazu. Posle neuspešnog pokušaja da se izvuče iz peska, Carlos Sainz je izvadio volan iz svog Ferrarija što je značilo i kraj trke za njega.

Trka je nastavljena u 7. krugu a Charles Leclerc je opet poveo kolenu ispred Maxa Verstappena a u borbu za treće mesto upustili su se Lewis Hamilton i Sergio Perez. Meksikanac je uspeo da posle pritiska obiđe Britanca na prilazu za treću krivinu i tako povrati svoju treću poziciju. Sa druge strane Lewis Hamilton je gubio na tempu pa su sada u repu bili George Russell, Lando Norris i Daniel Ricciardo. Malo izletanje van staze imao je i Sebastian Vettel dok je Charles Leclerc posle 12. kruga imao 3.4 sekunde prednosti u odnosu na Maxa Verstappena koji je napravio jednu grešku na kočenju na pretposlednjoj krivini.

Nicholas Latifi je bio prvi koji je posle izlaska sigurnosnog automobila otišao na servis, gde je u 14. krugu uzeo tvrdu gumu. U duel za 11. mesto upustili su se Yuki Tsunoda i Valtteri Bottas a Finac pokušavao da se nađe ispred Japanca. Mick Schumacher je bio sledeći koji je uzeo najtrvđu komponentu a u 16. krugu Finac u Alfa Romeo uspeo je da se nađe ispred Japnca u AlphaTauriju i preuzme 11. poziciju. I Kevin Magnussen je tada pokušao da obiđe Yukija Tsunodu, ali je na 10. krivini otišao preširoko pa se preko travnate površine vratio na stazu. Od tada sve je više vozača išlo na zamenu pmeumatika a Esteban Ocon je to učinio u 18. krugu gde je i on dobio tvrdi pneumatik. Sledeći je bio Max Verstappen kome su takođe stvavili najtvrđu komponentu  dok je na stazi Lewis Hamilton ponovo bio u repu Sergia Pereza. Zbog toga tim iz Milton Kinsa pozvao je svog vozača na servis a u istom momentu tvrdu gumu dobio je i Lando Norris. U 22. krugu Daniel Riccirdo je bio na zameni i on je pratio odabir kao i ostali a samo krug kasnije to je učinio i vodeći Charles Leclerc koji se na stazu vratio na prvu poziciju. Takođe, u istom momentu i Lewis Hamilton je svratio do svojih mehaničara ali je u 24. krugu opet izbačen sigurnosni automobil zbog udesa Sebastiana Vettela na petoj krivini.

Nemac je prešao loše preko ivičnjaka, izgubio kontrolu nad bolidom i završio u zidu. To je najbolje iskoristio Geroge Russell jer je tada otišao na servis što mu je omogućilo da se na stazu vrati na treće mestu. Prvu poziciju imao je Charles Leclerc ispred Maxa Verstappena i Gerorgea Russella, četvrti je bio Fernando Alonso koji nije bio na servisu a peti Sergio Perez koji je na novom pravcu obišao Lewisa Hamiltona. Sedmi je bio Kevin Magnussen koji takođe još uvek nije bio na servisu a pratili su ga Lando Norris i Daniel Ricciardo dok je deseti bez bio Alexander Albon a i on još uvek do tada nije posetio mehaničare.

U 27. krugu trka je ponovo nastavljena pa je tako vodeći Charles Leclerc morao da se brani od napada Maxa Verstappena. Posle dva sektora vozač Ferrarija uspeo je da se odvoji a Sergio Perez pokušavao je da spremi napad na Fernanda Alonsa. Do 30. kruga Chalres Leclerc uspeo je da napravi 2.5 sekunde prednosti nad MaxomVerstappenom a tada je Sergio Perez uspeo da obiđe iskusnog rivala na trećoj krivini i dođe do četvrte pozicije. Španac u Alpinu nastavio je da pada u plasmanu jer ga je na prilazu za prvu krivinu pretekao Lewis Hamilton. Meksikanac u Red Bullu polako je topio razliku za Georgeom Russellom a vodeći Charles Leclerc ima je do 34. kruga 4.4 sekunde prednosti nad Maxom Verstappenom. Pneumatici Kevina Mganussena su poako popuštali što je iskoristio Lando Norris i došao do 7. mesta a u istoj nameri koji trenutak kasnije uspeo je Daniel Ricciardo. Sergio Perez od u ovim momentima pokušavao da obiđe Gerorge Russella koji se svim snagama branio od ovih napada sve od 37. kruga kada je u 13. krivini vozač Red Bulla uspeo da prođe.

Gužva je bila na zadnjem delu grida, gde je vozače od 9. do 16. mesta deilo samo oko 6 sekundi. Ipak, u 39. krugu Max Verstappen odustaje sa trke zbog probelma sa bolidom, može se reći i sa motorom jer je iz RB18 izlazio plamen. Direkcija trke je ponovo izbacila stanje virtulanog sigurnosnog automobila, što su iskoristili Fernando Alonso i Kevin Magnussen da odu na zamenu guma i stave medijum pneumatike.

Trka je nastavljena u 41. krugu a tada je Charles Leclerc imao 11 sekunde prednosti u odnosu na drugoplasiranog Sergia Pereza. Sudije su odličile da kazne Lanca Strolla je je previše menjao pravac na startno-ciljnom pravcu u duelu sa Valtterijom Bottasom, zbog čega je Kanađanin dobio kaznu od pet sekundi. Preostali vozač Aston Martina se tada nalazio pod velikim pritiskom Pierrea Gasly ali je uspevao da odbrani 9. mesto a u ovu borbu uključili su se Valtteri Bottas i Fernando Alonso. U završnih deset krugova Lewis Hamilton je smnjivao razliku za Georgeom Russellom.

U 50. krugu na prilazu za prvu krivinu Pierra Gasly je uspeo da obiđe Lanca Strolla i tako preuzme 9. poziciju a nešto kasnije i Valtteri Bottas našao se ispred vozača Aston Martina. Fernando Alonso je u završnoj fazi gubio na tempu sa medijum pneumaticima gde se samo u jednom krugu našao iza Guanyu Zhoua i Micka Schumachera. Zbog toga Španac u Alpinu je u završnici morao da ode na još jednu zamenu gde je ponovo uzeo medijum pneumatike.

Tako je Charles Leclerc mirno trku priveo kraju i pobedio na ovogodišnjoj VN Australije uz činjenicu da je imao i najbrži krug. Drugi je bio Sergio Perez koji je zaostajao više do 19 sekundi  dok je prvi podijum sa Mercedesom zabeležio George Russell. Kao četvrti prošao je Lewis Hamilton a uspešan vikend za McLaren potvrdili su Lando Norris i Daniell Ricciardo koji su došli do pete i šeste pozicije. Sedmi je bio Esteban Ocon, osimi Valtteri Bottas a do poena stigli su Pierre Gasly i odličan Alexander Albon koji je u trku krenuo sa poslednjeg mesta.

Rezultati sa trke za VN Australije

Od sada nas možete pratiti i na INSTAGRAMU. Vesti kao i ostale novosti možete pratiti i preko našeg Viber Public Chata klikom OVDE kao i našem forumu. Takođe zapratite našu Facebook stranicu i Twitter nalog.

Zapratite nas

Ostavite komentar