Šef ekipe Aston Martin je juče ponovo kritikovao aerodinamičke promene koje su na snazi ove sezone. Rivali mu poručuju da nije u pravu.
Timovi su ove godine morali da redizajniraju zadnju stranu poda svojih bolida, kao i difuzore i rashladne kanale za zadnje kočnice. Cilj je bo da bolidi izgube oko 10% prijanjanja, a FIA je rekao da je to učinjeno iz bezbednosnih mera kako bi Pirellijeve gume bolje podnele opterećenje.
Ipak, ove promene su imale negativan uticaj na Mercedes, ali najviše na Aston Martin. To su jedina dva tima čiji su bolidi znatno niži na zadnjem kraju od konkurenata.
U intervjuu za SkyF1, Szafnauer je pozvao na razgovore sa FIA kako bi se razjasnila svrha ovih promena i da li je neko sa strane uticao na njihovo donošenje.
“Teško je znati koja je bila namera ove promene. To mora da se vidi sa FIA. Promena je napravljena iz bezbednosnih razloga i ta odluka je njihova. Mislim da bi sada ispravno bilo da diskutujemo sa njima šta se stvarno dogodilo i zašto. Posle toga treba videti da li je nešto moglo da se uradi kako bi odluka bila pravičnija. Mi kao tim moramo da pokušamo da povratimo izgubljeno, ali u isto vreme moramo da razgovaramo sa FIA o svemu ovome i vidimo da već ove sezone nešto promenimo”, izjavio je Szafnauer.
Nekoliko drugih šefova timova je odreagovalo na ovu izjavu i niko se ne slaže sa Szafnauerovim stavom.
Prvo je reagovao šef ekipe AlphaTauri Franz Tost, koji je rekao da AstonMartin ne može da traži promenu pravila samo zato što njihovi inženjeri nešto nisu dobro razumeli.
“Ova promena je nešto na šta su svi timovi pristali prošle godine. Svi smo znali šta će se desiti. Ne znam da li su te promene uticale na probleme koje imaju sa bolidom. Saa ne možete da menjate pravila kako vam se hoće, samo zato što njihovi inženjeri nešto nisu dobro razumeli”, izjavio je Tost.
Šef ekipe Ferrarija Mattia Binotto je ukazao na to da je zamrzavanje razvoja prošle godine usled izbijanja pandemije koronavirusa najviše pogodila njegov tim, jer su još sa testova znali da je SF1000 loš i da ne mogu ništa da urade da ga bitnije poboljšaju.
Razmislite samo u kakvoj smo mi poziciji bili prošle godine. Morali smo da zamrznemo bolid posle Australije, a znali smo da su nam performanse loše. Mi nismo imali nikakve šanse da se bitnije poboljšamo u toku sezone. To je prosto deo igre. Pravila predstavljaju isti izazov za svakoga i mislim da ne možete jasno da kažete da je jedan koncept bolji od drugog. Sve što mi možemo da uradimo je da najbolje prilagodimo trenutni dizajn i da damo sve od sebe”, rekao je Binotto.
Nakon njih se oglasio i šef Red Bulla Christian Horner, koji je podsetio Aton Martin da su i oni glasali za promenu pravila i da su njihove primedbe naivne.
“Mercedesov bolid ima niži zadnji kraj pa su pobedili na prvoj trci i u Imoli imaju dobar tempo. Imali su jednaku, ako ne i bolju degradaciju guma od nas. Izgledali su odlično. Ali da zanemarimo sada to sve. Postoji jasno definisan proces kada se usvajaju nova pravila i ona su dobila jednoglasnu podršku timova. Kada su pre par godina uvedene promene oko prednjih krila, mi smo bili najviše pogođeni. Glasali smo protiv toga, ali smo na kraju morali to da prihvatimo. Naivno je misliti da će pravila sada da se promene”, izjavio je Horner.
Novinari su potom tražili komentar Toto Wolffa, čiji tim ima isti koncept kao Aston Martin, ali je on pokušao da se ogradi.
“Mislim da je to veoma komplikovana tema. Morate imati jasnu sliku pre nego što bilo šta komentarišete. Mislim da u ovom trenutku nije u redu upirati prstom u nekoga. Radije ne bih da pričam o ovoj temi u ovom trenutku. Od prošlog aprila smo imali dosta odluka, promena pravila i bilo je dosta diskusija. Na kraju nijanse tih razgovora vas navode da se zapitate da li je neka od odluka bila usmerena protiv određenog koncepta ili ne”, rekao je Wolf.
Od sada možete nas pratiti i na INSTAGRAMU. Vesti kao i ostale novosti možete pratiti i preko našeg Viber Public Chata klikom OVDE kao i našem forumu. Takođe zapratite i našu Facebook stranicu i Twitter nalog kao i da svoj komentar o ovoj temi sada možete ostaviti na dnu ove stranice.