Francuz je nakon svih problema prošle godine, gubitka mesta u Red Bullu i povratka u Toro Rosso, sadašnji Alpha Tauri, doneo ekipi iz Faence drugu pobedu u svojoj istoriji, i to ponovo u Monci.
Hamilton je sigurno startovao i odleteo u daljinu, dok je iza njega Sainz odlično krenuo i obišao Bottasa do prve krivine. Njegov timski kolega Norris se probio do četvrtog mesta i nakon toga je nastavio da vrši prednost na drugog vozača Mercedesa. Britanac je držao priključak kroz krivinu Curva Grande, kasno je kočio na prilasku šikani i sa spoljne strane obišao Bottasa za treće mesto. Vozač Mercedesa je onda imao dosta problema kroz Lesmo krivine i čak se požalio ekipi preko radija, ali se ispostavilo da je sa bolidom bilo sve u redu. Međutim, on je u međuvremenu izgubio pozicije i od Ricciarda i Pereza i tako pao na tek šesto mesto. Slab start je imao i Verstappen, koji je izgubio nekoliko pozicija i na kraju se stabilizovao na sedmom mestu.
Hamilton je sigurno gradio prednost ispred dva McLarena, a u šestom krugu je viđeno prvo odustajanje kada se Vettelu zapalila i eksplodirala zadnja leva kočnica.
Sainz je na drugom mestu uspeo da se izdvoji od grupe iza sebe, a vodila se prilično dobra borba za treće mesto. Norris je uspešno branio poziciju od Pereza, a iza Meksikanca su svi ostali bili prilično blizu jedni drugih.
Bottas nikako nije uspevao da napreduje sa šestog mesta, a iza njega je priliku vrebao Verstappen.
Van prvih deset, Gasly i Kvyat su vodili borbu za poslednji poen. Raikkonen i Albon su obišli Leclerca, koji je prvi otišao na redovu zamenu guma u 18. krugu.
U 20. krugu je viđeno i drugo odustajanje kada je trku završio Magnussen. On je parkirao bolid na samom ulasku u pit-lane. Zbog toga je na stazu izašlo vozilo bezbednosti, a Hamilton i Giovinazzi su to iskoristili da promene gume. Interesantno je da su mnogi odlučili da ne menjaju gume odmah, pa je Sainz prešao na prvo mesto. Malo nakon toga je postalo jasno zašto niko drugi nije išao u boks, a to je zato što je pit-lane bio zatvoren. Hamilton i Giovinazzi su se odmah našli pod istragom sudija, a čim se pit-lane otvorio, svi su pojurili na promenu guma.
Jedini koji nije menjao gume je bio Stroll koji je nasledio mesto, a Gasly, Raikkonen, Giovinazzi i Leclerc koji su ranije gume su najviše profitirali i našli se na pozicijama od trećeg do šestog mesta.
Trka je nastavljena u 24. krugu, a Leclerc je odmah na restartu obišao oba vozača Alfa Romea i došao do četvrtog mesta.
Relativno dobro je u boksu prošao Bottas, koji je zahvaljujući gužvi u pit-lane-u preskočio Pereza i Ricciarda, ali je bio tek deveti.
Ceo haos sa vozilom bezbednosti i promenama guma nije previše pomogao ni Verstappenu, koji je pao na 11. mesto.
Na kraju 24. kruga je viđen užasan incident kada je Leclerc izleteo u Parabolici i zakucao se u zaštitne gume. Srećom, vozač Ferrarija je bio dobro, ali je direkcija trke odlučila da u 27. krugu prekine trku. Vozači su se nakon toga poređali u pit-lane-u, a redari su morali da prvo izvuku Leclercov bolid iz guma, a onda i poprave zaštitni zid.
Što se tiče istrage Hamiltona i Giovinazzija, direkcija trke im je dodelila kazne od deset sekundi stajanja u boksu, što je potpuno promenilo tok trke.
Pod istragom se onda našao i Norris, koji je na ulasku u boks maksimalno usporio ostale iza sebe kako bi dao dovoljno vremena mehaničarima McLarena da promene gume kod Sainza, koji je bio odmah ispred. On se ipak izvukao bez kazne, a vozačima je dozvoljeno da promene gume pred restart.
Trka je nastavljena stajaćim startom nakon skoro pola sata pauze, a poredak prvih deset je bio Hamilton, Stroll, Gasly, Raikkonen, Giovinazzi, Sainz, Norris, Bottas, Latifi i Ricciardo.
Stroll je jako loše startovao i praktično olakšao posao Hamiltonu. Na drugo mesto se probio Gasly, a Raikkonen na treće. Stroll je potom izgubio kontrolu u drugoj šikani, produžio pravo i pao na sedmo mesto iza Norrisa. On je kasnije tokom kruga uspeo da povrati jedno mesto, dok je Hamilton odmah otišao u boks da odradi kaznu.
On se nakon toga našao 23 sekunde iza svih i dao se u poteru.
Trku je poveo Gasly, dok je Raikkonen držao drugo mesto ispred Giovinazzija, koji je svoju kaznu odradio dva kruga nakon restarta. Sainz je tako promovisan na treće mesto, a u istom krugu je Verstappen odustao, nakon što je posle restarta iz nepoznatih razloga počeo da gubi pozicije.
Gasly je dvadeset krugova pre kraja imao tri sekunde prednosti ispred Raikkonena, koga je polako počeo da sustiže Sainz.
McLaren je Sainzu poručio da može,da bude strpljiv sa Raikkonenom, međutim Španac se odmah dao u napad, iskoristio Raikkonenovu grešku na izlasku iz Parabolike i obišao ga na kraju glavnog pravca.
Potom je krug kasnije i Stroll obišao Raikkonena, a ubrzo je isto uradio i Norris.
Ispred njih, Sainz je počeo polako da smanjuje Gaslyjevu prednost, dok je na začelju Hamilton neverovatnim tempom sustigao Albona, ali je onda nekoliko krugov ostao zaglavljen iza njega nekoliko krugova i uspeo je da prođe na četrnaesto mesto tek u 40. krugu.
On je nakon toga postepeno nadoknađivao pozicije, a u 47. krugu preticanjem Raikkonena probio do bodova.
Na čelu, Sainz je dosta smanjio Galyjevu prednost i pet krugova pre kraja je došao na oko sekundu ipo zaostatka. McLaren je bio izuzetno brz na pravcima, ali je dosta gubio u Lesmo krivinama i davao Gaslyju prostora da diše.
Sainz je na početku poslednjeg kruga došao do DRS zone i maksimalno se približio Gaslyju, ali je Francuz je ostao hladnokrvan i doneo Alpha Taurija drugu pobedu u istoriji, nakon Vettelove pobede 2008 na istoj stazi.
Sainz je žarko želeo pobedu i to je jasno dao ekipi porukama preko radija, ali je na kraju morao da se zadovolji drugim mestom. Treće mesto je pripalo Strollu, ispred Norrisa, koji je upotpunio odličan rezultat McLarena na ovoj trci. Peti je bio Bottas koji je izgledao potpuno nemoćno tokom cele trke, šesti je bio Ricciardo, Hamilton se na kraju probio do sedmog mesta ispred Ocona, Kvyata i Pereza, koji su pokupili poslednje bodove.
Vesti kao i ostale novosti od sada možete pratiti i preko našeg Viber Public Chata klikom OVDE kao i našem forumu. Takođe zapratite i našu Facebook stranicu i Twitter nalog.