Zvanično ime: FORMULA 1 GRAN PREMIO DE LA CIUDAD DE MÉXICO 2024
Lokacija: Autódromo Hermanos Rodríguez, Meksiko, Meksiko Siti
Datum: 25. – 27. Oktobar 2024.
Broj krugova: 71 | |
Dužina staze: 4.304 km | |
Dužina trke: 305.354 km | |
Broj trka: 24 | |
Prva trka: 1963. | |
Najviše pobeda: Max Verstappen /5/ | |
Red Bull /5/ |
Prva Velika Nagrada Meksika je održana 4. novembra 1962. godine (deo šampionata je postala tek godinu dana kasnije) na stazi Magdalena Mixhuca. To je ujedno bila i prva internacionalna staza u Meksiku i izgrađena je u okviru parka u centru Meksiko Sitija. Trka je pružila neke veoma retke izazove kao što su visoka nadmorska visina, neravna površina i uska, brza i nagnuta Peraltada krivina od 180 stepeni koja je ujedno bila i poslednja pred startno ciljni pravac. Na prvoj trci je slavio Jim Clark u Team Lotusu i organizacija je nastavljena sve od 1970. kada je izgubila mesto na kalendaru.
Staza je 1986. preimenovana u Autodromo Hermanos Rodriguez u čast dvojce legendarnih trkača iz ove zemlje. Staza je bila potpuno renovirana, izgrađeni su novi prateći objekti i poboljšana je organizacija. Konfiguracija staze je bila nešto skraćenija od originala, ali je zato postala znatno bezbednija. Trka se uspešno održavala od 1986. do početka devedesetih kada su krenuli novi problemi. Prvo su neki Evropski mediji tokom 1991. preneli da su promoteri te godine jedva povratili novac od organizacije, a od organizatora je i zatraženo da se staza poboljša za 1992. godinu. U februaru 1992. mesec dana pre trke, nivo zagađenja vazduha u Meksiko Sitiju je dostigao rekordan nivo. Gradska uprava je zbog toga sa ulica sklonila sve vladine automobile kao i drugu opremu koja je pravila problem. Staza je delimično modifikovana u cilju postizanja veće bezbednosti, a trkom su dominirali Nigel Mansell i Ricardo Patrese u Williamsu.
Trka je nakon ovoga ponovo izgubila mesto na kalendaru i pauza je trajala čitavu 21 godinu. Prve glasine o povratku Meksika su se pojavile još 2003. sa idejom da se trka vozi na potpuno novoj stazi Manatarraya blizu Kankuna. 2005. se pojavila informacija od zvaničnika države Kvintana Ro da će trka biti održana kod njih već 2006. ali je plan propao zbog problema sa uređenjem vlasništva zemljišta na kojoj je trebala da se gradi staza. Nakon toga je bila još jedna priča da će se trka vratiti 2009. ali se to nije dogodilo.
2011. godine je Meksički milijarder Carlos Slim objavio svoje planove da vrati trku u Meksiko. Dve godine kasnije je javljeno da bi staza mogla da se nađe na provizornom kalendaru za 2014.. To se i dogodilo, ali u zvaničnom izveštaju nije bilo navedeno na kojoj stazi će se voziti i dodato je da trka tek treba da bude potvrđena. Meksika na kraju nije bilo na konačnom kalendaru za 2014, pa je trka pomerena za 2015. Sredinom 2014. je potvrđeno da je potpisan ugovor sa organizatorima u Meksiku i da će se Formula 1 vratiti na stazu Hermanos Rodriguez. FIA je ovo i potvrdila kada je izdala zvaničan kalendar za 2015, pa je 17. Velika Nagrada Meksika održana 1. novembra 2015. a pobednik je bio Nico Rosberg.
Od povratka na kalendar, na trci u Meksiku su pobeđivali samo Mercedes i Red Bull. Nemački tim je pobedio tri puta, čime se izjednačio sa Lotusom računajući trke vožene u okviru šampionata, dok je Red Bull slavio dva puta.
VN Meksika je bila jedna od staza na kojoj se nije vozilo u 2020. zbog problema sa koronavirusom, ali se već naredne sezone ponovo našla na kalendaru.