Put ka F1

Post Reply
NenadNR
Posts: 82
Joined: 18 Feb 2017, 20:29

Put ka F1

Post by NenadNR » 02 Dec 2019, 21:52

Pokrenuo sam ovu temu da ukažem na to da postaje sve lakše doći do ozbiljnih pozicija u autosportu i autoindustriji generalno. Ozbiljan je manjak stručne radne snage, a još veći manjak ljudi sa dovoljno volje da izguraju stvari do kraja.

I pored toga potrebno je mnogo rada i učenja da bi se dobila šansa. Čelična volja i urođena ljubav ka tehnici su najbitniji. Kad se neko od malena zanima tehnikom, uživa u tome i posvećuje svoje slobodno vreme tome da nauči i isproba nesto novo.

Druga bitna stvar je fakultet. Teško je dobiti šansu i radnu dozvolu bez diplome. I pored loše situacije na našim tehničkim fakultetima može mnogo da se nauči. Sve zavisi od samog studenta. Može se proleteti kroz fakultet, a mogu se iskoristiti prilike. Na svakom fakultetu ima ljudi velikog znanja koji rado pomažu studentima koji pokažu inicijativu. Pored toga nađe se i zanimljive opreme. Ja sam popravio probni sto za ispitivanje motora i godinama sam ga koristio kao da je moj.

Ja ko što već rekoh radim u AVL-u u Gracu na razvoju pogonskih sistema automobila. Radim na simulacijama i HiL (Hardware in the loop) sistemima gde se umesto pravog motora koristi model sposoban da radi u realnom vremenu. Sve ostalo je isto kao na pravom probnom stolu i cilj je da ECU ni ne primeti da nije spojen na pravi motor. Za nas koji nikad nismo odrasli ovde je ko u ozbiljnoj igraonici. Samo su igračke malko skuplje. Na primer držao sam u ruci MGU-H. Da sam mlađi i da nemam porodicu iskoristio bih prvu priliku za neki autosport projekat. Ovako ne znam ni sam šta raditi.

Ako je nekom potrebna neka informacija ili pomoć rado ću učiniti šta mogu da neko ne izgubi previše vremena kao ja.

User avatar
Centurion
Posts: 1844
Joined: 17 Feb 2017, 12:02

Re: Put ka F1

Post by Centurion » 02 Dec 2019, 23:28

NenadNR wrote:
02 Dec 2019, 21:52
Pokrenuo sam ovu temu da ukažem na to da postaje sve lakše doći do ozbiljnih pozicija u autosportu i autoindustriji generalno. Ozbiljan je manjak stručne radne snage, a još veći manjak ljudi sa dovoljno volje da izguraju stvari do kraja.

I pored toga potrebno je mnogo rada i učenja da bi se dobila šansa. Čelična volja i urođena ljubav ka tehnici su najbitniji. Kad se neko od malena zanima tehnikom, uživa u tome i posvećuje svoje slobodno vreme tome da nauči i isproba nesto novo.

Druga bitna stvar je fakultet. Teško je dobiti šansu i radnu dozvolu bez diplome. I pored loše situacije na našim tehničkim fakultetima može mnogo da se nauči. Sve zavisi od samog studenta. Može se proleteti kroz fakultet, a mogu se iskoristiti prilike. Na svakom fakultetu ima ljudi velikog znanja koji rado pomažu studentima koji pokažu inicijativu. Pored toga nađe se i zanimljive opreme. Ja sam popravio probni sto za ispitivanje motora i godinama sam ga koristio kao da je moj.

Ja ko što već rekoh radim u AVL-u u Gracu na razvoju pogonskih sistema automobila. Radim na simulacijama i HiL (Hardware in the loop) sistemima gde se umesto pravog motora koristi model sposoban da radi u realnom vremenu. Sve ostalo je isto kao na pravom probnom stolu i cilj je da ECU ni ne primeti da nije spojen na pravi motor. Za nas koji nikad nismo odrasli ovde je ko u ozbiljnoj igraonici. Samo su igračke malko skuplje. Na primer držao sam u ruci MGU-H. Da sam mlađi i da nemam porodicu iskoristio bih prvu priliku za neki autosport projekat. Ovako ne znam ni sam šta raditi.

Ako je nekom potrebna neka informacija ili pomoć rado ću učiniti šta mogu da neko ne izgubi previše vremena kao ja.
Ako sam smatraš da si izgubio previše vremena, u svemu tome, ne znam onda šta bih ti rekao...
Iako sam mašinac po struci, lično me zanima ona druga strana- aerodinamika. Nisam nikad oplemenjivao svoje školovanje, jer me jednostavno - ne zanima kao tebe. U toj temi. Nisam ljubitelj.
Uživam u razradi aero tema, dok mašinsku stranu treba ostaviti stručnjacima i znalcima poput Tebe.
Lijepo je sa nekim tako stručnim prozboriti koju, pa makar i ovako, internetski... Hahahahahahah.
Šalu na stranu, hvala na prisustvu, ali, mora se naglasiti.
Nekad ovaj forum bijaše Meka za ljude poput tebe, otvorenog uma i stava. Sve više to pada u zapećak, pojavljuju se sumnjiva lica.
Zato, budi redovan, a sa Tobom, imamo prava krila. Ne samo žargonska. Takvi ljudi i stručnjaci, krila daju, posebno u ovako ekstremno stručnom sportu.
Moj kor je moto sport novinarstvo. Žao mi je što u životu, na vrijeme, nisam imao vremena za studije i oplemenjivanje te vrste.

NenadNR
Posts: 82
Joined: 18 Feb 2017, 20:29

Re: Put ka F1

Post by NenadNR » 03 Dec 2019, 19:42

Nisam precizno napisao. Izgubio sam previse vremena da stignem dovde. Mogao sam mnogo ranije.

Pratim forum dugo ali sam slabo pisao. Stanje na forumu je odraz stanja u drustvu i to ne samo kod nas. Zato i ima toliko posla. Previse prazne priče, a premalo rada.

Dugo se bavim autosportom. Kad krene sledeća sezona potrudiću se da prikažem kako izgleda trkački vikend iz boksa i sa pit wall-a.

User avatar
Centurion
Posts: 1844
Joined: 17 Feb 2017, 12:02

Re: Put ka F1

Post by Centurion » 04 Dec 2019, 11:46

NenadNR wrote:
03 Dec 2019, 19:42
Nisam precizno napisao. Izgubio sam previse vremena da stignem dovde. Mogao sam mnogo ranije.

Pratim forum dugo ali sam slabo pisao. Stanje na forumu je odraz stanja u drustvu i to ne samo kod nas. Zato i ima toliko posla. Previse prazne priče, a premalo rada.

Dugo se bavim autosportom. Kad krene sledeća sezona potrudiću se da prikažem kako izgleda trkački vikend iz boksa i sa pit wall-a.
Nikad nije kasno. Držim te za riječ, da dočaraš neke stvari sa stručne strane.
Forum, jednostavno, životari. To treba tako i da se prihvati. Nemaju se resursi za nešto više, kvalitetnije.
A bilo bi lijepo. Sigurno. Ali, ni ovo nije loše, samo naravno kad se ima dovoljno vremena. Avaj, njega je sve manje...

Post Reply