Razni klipovi

User avatar
Renault Terminator
Posts: 2852
Joined: 18 Feb 2017, 10:17
Location: Linz,Austrija

Re: Razni klipovi

Post by Renault Terminator » 07 Feb 2020, 18:32

Madjar...

Powered by Renault.
Image

User avatar
Renault Terminator
Posts: 2852
Joined: 18 Feb 2017, 10:17
Location: Linz,Austrija

Re: Razni klipovi

Post by Renault Terminator » 09 Feb 2020, 18:11

Powered by Renault.
Image

User avatar
Renault Terminator
Posts: 2852
Joined: 18 Feb 2017, 10:17
Location: Linz,Austrija

Re: Razni klipovi

Post by Renault Terminator » 12 Feb 2020, 19:23

Powered by Renault.
Image

User avatar
Renault Terminator
Posts: 2852
Joined: 18 Feb 2017, 10:17
Location: Linz,Austrija

Re: Razni klipovi

Post by Renault Terminator » 13 Feb 2020, 17:37

🇷🇺
Powered by Renault.
Image

User avatar
Renault Terminator
Posts: 2852
Joined: 18 Feb 2017, 10:17
Location: Linz,Austrija

Re: Razni klipovi

Post by Renault Terminator » 13 Feb 2020, 18:31

Powered by Renault.
Image

User avatar
Renault Terminator
Posts: 2852
Joined: 18 Feb 2017, 10:17
Location: Linz,Austrija

Re: Razni klipovi

Post by Renault Terminator » 14 Feb 2020, 22:10

Powered by Renault.
Image

User avatar
Interceptor
Posts: 485
Joined: 01 Oct 2017, 08:41

Re: Razni klipovi

Post by Interceptor » 14 Feb 2020, 22:46

Zanimljiva rečenica na 0:33 s. "Nakon raspada SSSR-a Rusija je izgubila veštine za proizvodnju vrhunskih automobila...". Koji proizvod Ruske a i Sovijetske autoindustrije je mogao poneti epitet "vrhunski automobil" ???

User avatar
fap
Posts: 3527
Joined: 19 Feb 2017, 21:31

Re: Razni klipovi

Post by fap » 14 Feb 2020, 22:53

Kako koji pa Moskvic😂😂😂😂
A luksuz zna se Volga😂
O Ladi da ne pricamo primijum

User avatar
Renault Terminator
Posts: 2852
Joined: 18 Feb 2017, 10:17
Location: Linz,Austrija

Re: Razni klipovi

Post by Renault Terminator » 15 Feb 2020, 08:00

Interceptor wrote:
14 Feb 2020, 22:46
Zanimljiva rečenica na 0:33 s. "Nakon raspada SSSR-a Rusija je izgubila veštine za proizvodnju vrhunskih automobila...". Koji proizvod Ruske a i Sovijetske autoindustrije je mogao poneti epitet "vrhunski automobil" ???
Ajmo onda redom.

GAZ Čajka 13
Image
Ovo je model poznat po tome što je bio jedan od omiljenih prevoza visokopozicioniranih političara s istočne strane “gvozdene zavese”, posebno na paradama pre 1989. godine. Reč je o velikom sedanu, pozicioniranom ispod ZIL 11 serije, koji je bio dostupan u nekoliko karoserijskih varijanti, uključujući i kabriolet.
Nikada nije bio u regularnoj prodaji, ali je bilo dozvoljeno da se iznajmljuje za venčanja i posebne okolnosti. Pored političke elite, Čajke su koristili i pripadnici KGB-a, kao i sovjetski ambasadori u Istočnoj Nemačkoj, Severnoj Koreji, Bugarskoj, Mađarskoj, Mongoliji i Finskoj. Jedan primerak je Nikita Hruščov poklonio kubanskom revolucionaru, Fidelu Kastru.

Gde i kada se proizvodio?

Čajka (galeb) se proizvodio između 1959. i 1981. u GAZ-ovoj fabrici u Gorkom (danas Nižnji Novgorod), kao i u Rigi, u Letoniji, u RAF-ovoj (Riga Autobus Fabrika) fabrici. Ukupno je sklopljeno 3.179 primeraka, od kojih se većina odnosila na limuzine sa sedam sedišta, a manji deo na kabriolete i ambulantna kola.

Tehnički detalji:

Mnogi smatraju da je GAZ Čajka 13 bio u velikoj meri inspirisan Packard Patricianom u smislu dizajna. Sličnosti su očigledne. Ispod haube sovjetskog vozila počiva atmosferski 5,5-litarski V8 sa 195 ks pri 4.400 o/min. Snaga se preko trostepenog automatskog menjača “na dugme” prenosila na točkove. Ova postavka je obezbeđivala maksimalnu brzinu od 160 km/h, dok je prosečna potrošnja iznosila 21 litar na 100 kilometara.

Šta ga čini posebnim?

Čajka je u suštini bio Mercedes-Benz S klase sovjetske automobilske industrije – stilski izražajan, komforan i brz (za svoje vreme). Ono što je indikativno je obilje hroma na prednjem delu, što je tipično za ruske automobile iz tog doba. Međutim, ono što je zaista sjajno je postavka enterijera sa sklopivim drugim redom sedišta i prostor za sedam putnika.
U istočnoj Evropi je Čajka neka vrsta mitološke mašine, sa svojim impresivnim dimenzijama i isto tako impresivnom potrošnjom goriva. Primera radi, glasine kažu da su KGB operativci obožavali ovaj automobil zbog velike zadnje klupe, što im je olakšavalo da tu smeste “sumnjiva” lica.
Velika je verovatnoća da će tipičan ruski automobilski entuzijasta, na pitanje koji je najlepši automobil ove ere, odgovoriti da je to Čajka. Rusi vole Čajku, baš kao i evropski kolekcionari, tako da cena gravitira oko 50.000 evra.


Volga GAZ-24
Image
Ovaj automobil je bio popularan i kod nas. Reč je o GAZ-ovoj limuzini koja je prvi put javno predstavljena na Salonu automobila u Londonu 1970. Volga se našla na brojnim tržištima van SSSR-a, uključujući neke zemlje zapadne Evrope, Latinsku Ameriku i Indoneziju.

Kada i gde se proizvodio?

Masovna proizvodnja GAZ-24 je startovala 15. juna 1970., dok je izvoz započeo godinu dana kasnije. Ovaj model je takođe sklapan u Belgiji od strane kompanije Scaldia-Volga, a u ponudi je bila i dizel varijanta. Volga se prodavala do sredine osamdesetih godina.

Tehnički detalji:

U standardnoj verziji, GAZ-24 je bio pogonjen 2,4-litarskim, atmosferskim benzincem, uparenim sa četvorostepenom manuelnom transmisijom. Dizel verzije u Evropi su koristile 2,1-litarski Peugeotov motor, kojeg je 1980. zamenila veća 2,3-litarska jedinica.
Limitirana V8 edicija je na scenu stupila 1974. godine, pogonjena 5,5-litarskim motorom sa 190 konja. Ovaj agregat je dolazio u kombinaciji sa trostepenim automatskim menjačem. Mada opremljena doboš kočnicama kao i standardna Volga, imala je servo asistenciju preuzetu iz Čajke, kao i modifikovano ogibljenje i rezervoar zapremine 105 litara.

Šta ga čini posebnim?

Razvoj GAZ-24 je završen 1966., a u sledećih nekoliko godina je sovjetski proizvođač kreirao samo prototipove. Bilo je predviđeno da ova limuzina zameni vremešni GAZ-21, a bila je bolja od pretka u gotovo svakom mogućem smislu. Uprkos što je bila nešto kraća od 21-ice, Volga je nudila više kabinskog prostora za pet ili šest putnika.
Mada se radi o luksuznom vozilu, ono nikada nije bilo dostupno sa dodatnom opremom. Ipak, standardni paket je uključivao hidraulične doboš kočnice, trotalasni radio sa električnom antenom, grejač sa funkcijom odmrzavanja, odmrzavanje zadnjeg prozora, srednje naslone za ruke napred i nazad, trobrzinske brisače vetrobrana, brizgaljku za pranje vetrobrana koja se pokreće stopalom, električni sat, osvetljenje prtljažnika i motora itd.
Ono što je ironično u čitavoj priči je da Volga GAZ-24 nije bila javno dostupna tokom dužeg dela svog životnog ciklusa, ali je u isto vreme bila najpopularnije taksi vozilo u sovjetskoj Rusiji. Bila je jeftina za održavanje i ekstremno izdržljiva. Većina taksi vozila je prešla više od milion kilometara i bila i dalje u funkciji nakon par “generalki”.
Postojala je i verzija sa pogonom na sve točkove, ali je proizvedeno samo pet primeraka, tokom zime 1973/1974. Oni su posedovali UAZ-ov prenosni reduktor, koji je dodavao 90 kilograma na masu vozila.
Tokom 1985., Volga je revidirana, a u prodaji je ostala do 1992. Dobila je unapređeni motor sa 98 konja, značajno restilizovan enterijer sa kvalitetnim materijalima, a razlike su bile vidljive i na spoljašnjosti, jer su pored drugačije maske hladanjaka implemetnirane i nove ručke vrata, branici i drugi detalji.
Najbliži zapadni pandan Volgi GAZ-24 je Mercedes-Benz E klase, uz BMW serije 5.


ZIL-4102
Image

Image
4102 je dizajniran kao naslednik 41047, koji je igrao ulogu zvaničnog vozila visokih funkcionera u sovjetskoj Rusiji. Nažalost, nikada nije došlo do proizvodnje, jer Mihail Gorbačov, nije bio zadovoljan finalnim rezultatom, tako da nije odobrio projekat.

Gde i kada se proizvodio?

Prvi 4102 prototip je sišao za ZIL-ove proizvodne linije u Moskvi 1987., a još dva su usledila 1989. i krajem 1990. Nijedna dodatna jedinica nije proizvedena.

Tehnički detalji:

Nema zvaničnih informacija u vezi sa motorom, ali sudeći po brojnim izvorima, u igri su bila tri različita agregata: 4,5-litarski V6, 6,0-litarski V8 i ogromni 7,0-litarski V8 dizel. Što se menjača tiče, opcije su bile dve: petostepena manuelna i četvorostepena automatska jedinica, koje su snagu slale na prednje točkove.

Šta ga čini posebnim?

Uzimajući u obzir prosečan nivo kvaliteta inženjeringa kod velikoserijskih vozila u Rusiji, 4102 je bio pravo remek-delo. Ne samo što je dobro izgledao, već je imao komponente karoserije od ugljeničnih vlakana, kao što su paneli krova, poklopac prtljažnika, hauba motora i odbojnici.
Što se dizajna tiče, 4102 je u velikoj meri inspirasan japanskim luksuznim vozilima iz tog vremena. Jasna je sličnost sa Lexusom LS i nekim Mazdinim modelima. Kada se svemu dodaju neki detalji Cadillaca, dobija se svojevrstan miks u vidu luksuzne ruske krstarice.
Takođe, ovo je prvi ruski automobil koji nije koristio “karoserija na šasiji” rešenje već samonoseću karoseriju. Samim tim, bio je pola tone lakši od svog prethodnika, a do stotke je mogao da stigne za 10,5 sekundi. Potrošnja goriva benzinskih V8 verzija je bila 18 litara na 100 kilometara pri brzini od 90 km/h.
Što se enterijera tiče, ovo je bez dileme najkomfornije rusko vozilo iz sovjetske ere. U standardnu opremu su se ubrajale komponente poput AM/FM radija sa plejerom za kasete, elektropodešavanja prednjih sedišta u dva smera, podizača stakala, podesive zadnje klupe, servo asistencije itd. Druga, luksuznija verzija je uključivala kožna sedišta, klima uređaj i disk kočnice na sva četiri točka.
Powered by Renault.
Image

User avatar
fap
Posts: 3527
Joined: 19 Feb 2017, 21:31

Re: Razni klipovi

Post by fap » 15 Feb 2020, 08:34

Kakav nivo toliki da neki nikad nisu usli u serisku proizvodnju😂

Post Reply