Please assign a menu to the primary menu location under menu

Trke i testiranja

Perez pobedio ispred Verstappena na VN Azerbejdžana

Sergio Perez, Red Bull, VN Azerbejdžana 2023. / Mark Thompson/Getty Images/Red Bull Content Pool

Meksikanac je zabeležio svoju drugu pobedu u ovoj sezoni.

Sunčano i lepo vreme dočekalo je sve pred početak trke za VN Azerbejdžana. Tako je temperatura staze iznosila dobrih 43 stepena dok je temperatura vazduha bila na 25 podeoku. I ako je Baku poznat kao grad vetrova, ovoga puta nismo imali problema sa ovim vremenskim prilika jer je duvao severni vetar jačine 1 m/s. Tokom jutra objavljena je i informacija da će Nico Huleknebreg  startovati iz pitlejna zbog zamene zadnjeg vešanja i dodatnih podešavanja bolida koji su bili van propisa parc fermea a njemu će ovde društvo praviti i Esteban Ocon.  Tako su se na startnog gridu nalazili Leclerc, Verstappen, Perez, Sainz, Hamilton, Alonso, Norris, Tsunoda, Stroll, Piastri, Russell, Albon, Bottas, Sargeant, Zhou, Magnussen, Gasly i de Vries. Svi vozači koji su bili na gridu odlučili su se da startuju sa medijum pneuamaticima, osim de Vrisa koji je uzeo tvrdu komponentu a nju su imali i Ocon i Magnussen koji su bili u pitlejnu.

Leclerc je odmah na startu poveo kolonu ispred Verstappena, Pereza i Sainza, dok je na petom mestu bio Hamilton a na šestom Alonso. Verstappen je odmah u drugom krugu krenuo u poteru za Leclercom jer je razlika između njih bila smao pola sekunde. Vozač iz Monaka je na prvom mest izdržao samo do 4. kruga kada ga je Holanđanin uz pomoć DRS-a obišao na startno-ciljnom pravcu a svoju priliku sada je vrebao i Perez. Meksikanac je u 6. krugu na istom mesto kao i svoj timski kolega obišao Leclerca pa je tako Red Bull imao prva dva vodeća mesta. Sa druge strane Hamilton je pokušavao da smanji razliku za Sainzom koji se nalazio na četvrtoj poziciji, dok se Stroll nalazio u Alosnovoj zavetrini na 7. mestu.

Gasly je prvi koji je u 6. krugu otišao na servis i stavio tvrdu gumu a nešto kansije istu stvar učinili su i Bottas i Albon. U 9. krugu na zamenu pneumatika otišli su Tsunoda, Piastri i Sargeant i montirali su najtvrđu komponentu dok je u tim momentima Alonso uspeo da se približi Hamiltonu na samo pola sekunde. Upravo su tada Hamilton i Norris otišli do mehaničara i dobili takođe najtvrđu gumu. Verstappen je svoj servis odradio u 10. krugu u momentu kada mu se Perez dosta približo a baš u tom trenutku izbačeno je sigurnosno vozilo jer je de Vries ostao na stazi. Vozač AlphaTaurije za zalakčio zid  i tako je polomio vešanje na prednjem levom točku.

Perez, Leclerc, Sainz, Alonso, Stroll i Russell iskoristili su momenat da zamene svoje medijum i uzmu tvrde pneumatike, posle čega je grid izgledao ovako: Perez, Leclerc, Verstappen, Sainz, Alonso, Russell, Stroll, Ocon, Hulkenberg, Hamilton, Norris, Tsunoda, Piastri, Zhou, Albon, Gasly, Magnussen, Sargeant i Bottas, svi sa tvrdim pneumaticima. Trka je ponovo bila aktivna u 14. krugu kada je Perez poveo kolonu a Verstappen je odmah počeo da napada Leclerca i uspeo je da ga odmah obiđe u drugoj krivini. Isti scenario ponovio je i Alonso ali na trećem zavoju i to nad Sainzom pa je tako stariji Španac došao do 4. pozicije. Hamilton je krug kasnije na startno-ciljnom pravcu obišao Russella za 7. mesto.

U 17. krugu Stroll je zakačio zid na istom mestu kao i de Vries ali je nastavio da vozi dok je Perez imao prednost od 1.7 sekundi nad Verstappenom a Leclerc je za Vodećim Red Bullom kasnijo čak više od 4 sekunde. Hamilton je tri krug kasnije uspeo da na startno-ciljnom pravcu obiđe Strolla koji je pogrešio na izlasku iz poslednje krivine i tako postao laka meta za vozača Mercedesa. Od tada i Russell je krenuo u lov za ovim Kanađaninom ali nije uspevao da mu se dovoljno približi. Ipak, oba vozača Mercedes izgleda da su se mučila sa gumama ali je Hamilton uspeo da se dovoljno približi do Sainza. Takođe, veliku broba vodila se za 9. mesto između Ocona, Hulkenberga, Norrisa i Tsunode.

Od 26. kruga Alonso je počeo da smanjuje zaostatak za Leclercom i to za po tri desetinke po krugu a nešto slično to je činio i Stroll koji je sustizao Hamiltona, dok je na vrhu karavana Perez je ima više od 2 sekunde prednosti u odnosu na Verstappena. Alonso se sve više i više približaoa Leclercu a već u 31. krugu bio je nadomak njegove DRS zone. Izgleda da je Leclerc primio upozorenje od tima pa je u narednim kilometrima podigao tempo a samim tim i razlika za vozačem Aston Martina se povećala čak na više od 2 sekunde.

Bottas je u 35. krugu stvartio do mehaničara koji su montirali medijum kompoenntu a Hamilton i Sainz ponovo su ušli u mali obračun u borbu za 5. mesto. Dva kruga kasnije Zhou je morao da odustane i otišao pravo u garažu. Gasly je pokušavao da na sve načine obiđe Sargeanta, dok je Hamilton na takođe pokušava pokušavaoo da se nađe ispred Španca u Ferrariju koji je patio od degradacije pneumatika. Hulkenberg se u završnici našao na udaru od strane Norrisa, ali vozač Haasa kao i Ocon još uvek nisu išli na zamenu pneumatika. Britanac u McLarenu je uspeo da u 46. krugu obiđe Nemca u Haasu a nešto kasnije je na startno-ciljnom pravcu istu stvar učinuo i Tsunoda.

U predzadnjem krugu Russell je svratio do boksa i stavio meke gume kako bi bio u mogućnosti da napadne poslednji bod koji se dodeljuje za najbrži krug a isti stvar učinio je i Hulkenberg dok je Gasly to uradio u poslednjem momentu. Perez je mirno priveo trku kraju i pobedio ispred Verstappena koji je kasnio oko 2 sekunde dok je treći bio Leclerc. Četvrta pozicija pripala je Alonsu, peta Sainzu koji se odbarnio od Hamiltonovih napada, sedmi je bio Stroll, osmi Russell koji je na kraju uspeo da dođe do poena najbrži krug. Devetu poziciju zauzeo je Norris a poslednji bod ide Tsunodi.

Rezultati sa trke za Vn Azerbejdžana:

Od sada nas možete pratiti i na INSTAGRAMU. Vesti kao i ostale novosti možete pratiti i preko našeg Viber Public Chata klikom OVDE kao i našem forumu. Takođe zapratite našu Facebook stranicu i Twitter nalog.

 

3 Comments

  • Kako sam samo prekrasno pogodio da ce Leclerca izuti iz cipelica i Peres i Verstappen i to dva puta, steta sto je Nandu ponestalo krugova. I kako bese ono pokazao im on u petak a u nedelju oni kao metak, pa racuna se nedjelja a ne petak. No da vidimo mi gdje je takodjer nas dragi Sainc, ni u tragovima vrijeme je da se ode doma, a kuzim da mu se sprijema odpust. No tisuce i tiuce eura Santandera ce ga kolik tolik drzati u momcadi.

    • Prijatelju, da krenem iz početka …
      Kako prvo, ništa drugačije nije bilo ni očekivano što se tiče pozicija 1 i 2!
      Iskreno, nisam primetio nikakvo “izuvanje iz cipelica”, nego prepuštanje pozicije bez borbe, zbog čuvanja pneumatika! Verujem da pratiš bar od prošle sezone, pa znaš sa čime kuburi Ferari, a jedna trka je pre svega strategija, pa tek onda sve drugo … otuda se pneumatici i čuvaju!
      Kao drugo, Alonso, kao bivši vozač Ferarija, meni omiljen kao i Lekler, više nije tu ali su simpatije ostale … nikakvi krugovi mu nisu ponestali, još 100 da se vozilo ne bi zaobišao Leklera, tj. bar dok ovom ne bi počeli da otkazuju pneumatici, ali nije se branio protiv dvojca RB, pa je tako i sačuvao iste sve do kraja …
      Što se Sajnca tiče, da … on nije u rangu Leklera, to je x puta dokazano, i zaista mi jedino to i smeta u Ferariju … u najmanju ruku isti status imaju, a jasno je sve kao dan!
      Sve u svemu, bolid RB-a je najjači i nema tu šta da se priča … da je sreće da svi imaju jednake bolide, pa da se trkaju, ovako … čak će i Perezu biti zabranjeno u jednom trenutku da se bori i titula je Verstapenova, to je fakat!
      Pozdrav!

    • @DragonVT
      U pravu si, nije bilo izuvanje iz cipelica, vec komplet iz hlaca.

Leave a Reply