Inostranstvo

Diskusija o svemu što ne spada u jednu od ostale četiri Off Topic kategorije
User avatar
fap
Posts: 3527
Joined: 19 Feb 2017, 21:31

Re: Inostranstvo

Post by fap » 16 Jan 2020, 19:16

Ti i realnost i objektivnost😂
Ko nebo i zemlja

User avatar
Interceptor
Posts: 485
Joined: 01 Oct 2017, 08:41

Re: Inostranstvo

Post by Interceptor » 16 Jan 2020, 20:33

@Renault Terminator
U mnogome se slažemo šta si napisao i kao što sam napisao druge nisam pominjao jer je rasprava bila o Rusima.Tačno je da se u ratu gube pravila ali zločin nikako ne opravdava zločin,a pogotovo zato što kako kažeš " u ogromnoj vecini ne nad Srpkinjama" i uopšte ne razumem šta to treba da znači.Iskusio si rat i onda shvataš da bilo kakav zločin nad civilima je stravičan nebitno koje je nacionalnosti ili veroispovesti žrtva i ne treba ni pokušavati naći opravdanje za to jer to ne postoji.Na žalost puno takvih zločina je ostalo nekažnjeno i puno će i ostati na svim stranama.

Mislim da smo sad već predaleko od teme...

User avatar
Renault Terminator
Posts: 2852
Joined: 18 Feb 2017, 10:17
Location: Linz,Austrija

Re: Inostranstvo

Post by Renault Terminator » 16 Jan 2020, 20:51

fap wrote:
16 Jan 2020, 19:16
Ti i realnost i objektivnost😂
Ko nebo i zemlja
Nasao mi neko drzati pridike o realnosti i objektivnosti,ajd bar da je neko ozbiljan...
Powered by Renault.
Image

User avatar
Renault Terminator
Posts: 2852
Joined: 18 Feb 2017, 10:17
Location: Linz,Austrija

Re: Inostranstvo

Post by Renault Terminator » 19 Jan 2020, 13:49

Cigarete u Austriji: Novi model poreza i poskupljenje.



Cigarete konzumira četvrtina stanovnika Austrije starijih od 15 godina, a 13,6 milijardi komada cigareta je popušeno prošle godine u Austriji.
U 2019. godini u Austriji je popušeno čak 13,6 milijardi komada cigareta, uključujući i one koje nisu bile oporezovane u Austriji. U poređenju sa 2018. godinom, ovo odgovara neznatnom padu od 0,3 odsto.
U 2019. godini porez na duvan nije se povećao prvi put u poslednjih deset godina, međutim, sa novim modelom poreza na duvan, koji stupa na snagu 1. aprila 2020. godine, cene cigareta verovatno će ponovo porasti.
Država Austrija je od poreza na duvan prošle godine zaradila oko 1,9 milijardi evra , a uključujući PDV, čak 2,4 milijarde evra.
Godišnji promet trgovaca duvanom iznosio je 3,15 milijardi evra, pri čemu se prosečni prihod od duvanskih proizvoda znatno povećao.
Udeo švercovanih cigareta u prošloj godini bio je 16 procenata, a gubitak poreza zbog cigareta koje u Austriji nisu oporezovane procenjuje se na oko 374 miliona eura u 2019. godini . Prema biltenu JTI-a (nekadašnji Austria Tabak), šteta za proizvođače i trgovce u Austriji zbog švercovanih cigareta iznosi oko 112 miliona evra.
Pakovanje cigareta u proseku košta 5,10 eura
Prosečna cena za paklu cigareta porasla je sa 5,05 na 5,10 evra , od čega 77 odsto odlazi državi u obliku poreza na duvan, ostatak ide proizvođačima, trgovcima na veliko i trafikantima.
Cigarete u Austriji, sa prosečnom cenom po pakli od 5,10 evra, u poređenju sa susednim zemljama, znatno su skuplje: Češka (3,53 evra), Slovačka (3,32 evra), Mađarska (3,90 evra), Slovenija (3,69 evra) ili Italija (4,90 evra). Pušači u pojedinim evropskim zemljama moraju plaćati paklu cigarete znatno više nego u Austriji – u Nemačkoj (5,84 eura) i u Švajcarskoj (7,14 eura).

Širom sveta godišnje umre milion ljudi od posledica konzumacije duvana, ali to ni malo ne opominje pušače u Austriji jer četvrtina stanovnika Austrije starijih od 15 godina svakodnevno se hvata za cigarete. Posebno visok je udeo mladih pušača. Odvikavanje od pušenja retko uspeva odmah kod prvog pokušaja, ali savetovanje i lekovi mogu pomoći. Bečlije imaju mogućnost da se posavetuju u vezi odvikavanja od pušenja i mogu se obratiti brojnim institucijama.


Opšta zabrana pušenja u ugostiteljskim objektima


Generalna zabrana pušenja u gastronomskim objektima u Austriji stupila je na snаgu 1. novembrа 2019. godine, a svi koji ne poštuju novi zakon plaćaju velike kazne.
Opšta zabrana pušenja u ugostiteljskim objektima u Austriji, uticala je na rad i finasije brojnih ugostitelja u Beču, ali i na posetu u pojedinim klubovima.
Nova zаbrаnа pušenja se ne odnosi samo na gastronomske objekte već vаži i na svim zabavama i manifestacijama, koje su do sad bile izuzete od zаbrаne, а pušenje je dozvoljeno sаmo u bаštаmа kаfea, specijalnim prostorijama za pušenje i sličnim prostorimа koji moraju biti jasno obeleženi i izdvojeni.
Zаkonom je tačno određeno gde se pušenje zаbrаnjuje, a to znači nа svim jаvnim mestimа gde se proizvodi i konzumirа jelo i piće, а u to spаdаju i proslave, zatim školske ustаnove i internati, višenamenske i društvene prostorije.
Powered by Renault.
Image

User avatar
Renault Terminator
Posts: 2852
Joined: 18 Feb 2017, 10:17
Location: Linz,Austrija

Re: Inostranstvo

Post by Renault Terminator » 22 Jan 2020, 19:23

Kladionice i ilegalno klađenje nisu poželjne u Beču.



U skladu sa najnovijom presudom Upravnog suda u Beču sve firme koje se bave igrama na sreću moraju da imaju odgovarajuću pokrajinsku dozvolu, nezavisno od toga da li se njihovo sedište nalazi u inostranstvu ili ne.
Praksa je pokazala da su brojne kladionice u Beču imale svoja predstavništva u inostranstvu i da se klađenje odvijalo iz inostranstva, ali bez pokrajinske dozvole što se od sad smatra ilegalnom radnjom. Nova presuda jasno poručuje da za ilegalne kladionice nema mesta u Beču.
U Beču je u januaru 2015. godine izmenjen zakon iz 2019. godine kojim se zabranjuju igre na sreću, tako da se broj ponuđača igara na sreću smanjio, ali se broj sportskih kladionica značajno povećao. Zatim je 2016. godine grad Beč usvojio novi Zakon o klađenju koji štiti omladinu i igrače, i kojim se propisuju stroge sankcije za zakonske prekršaje. Kladionice u Beču su pod stalnim (nenajavljenim) i intezivnim kontrolama pri čemu se proveravaju sledeće regulative:

– Maloletnim licima nije dozvoljeno klađenje

– Klađenje uživo je dozvoljeno samo kod propisanih trenutaka (npr. u fudbalu – poluvreme i kraj utakmice). Klađenje „kada će biti sledeći žuti karton/korner“ i slično nije moguće

– Zabranjeno je klađenje na snimljene sportske događaje

– Mesečno oporezivanje kladionica iznosi 350 eura

– Pooštreni propisi za kladioničare kod kojih se zahteva kreditna sposobnost, potvrda o nekažnjavanju, poštovanje pravilnika za priređivanje igara na sreću, postojanje sistema upozorenja kojim se softverski prate i proveravaju uneti podaci

– Kod pojedinačnih unosa (npr. na benzinskim pumpama ili gastronomskim lokalima) maksimalni ulog iznosi 50 eura

– Potrebno je stručno mišljenje da je automat legalan

– Dužnost identifikovanja osoblja. Kladionice su dužne da obuče zaposlene u vezi sa zavisnošću od igara na sreću

– Kladionice imaju diskreciono pravo limitiranja ili blokiranja računa

– Oduzimanje licence kladionici u slučaju ilegalnog klađenja

– Oduzimanje dozvole pri drugom prekršaju Zakona o igrama na sreću ili Zakona o zaštiti mladih

– Smanjenje rizika i sprovođenje mera borbe protiv pranja novca i finansiranja terorizma

– Minimalna kazna 2. 200 evra po automatu

– Ulozi iznad 1.000 evra kao i dobici iznad 2.000 evra moraju da se evidentiraju, kao i lice koje ulaže ili podiže dobit

– Zaštita podataka u skladu sa Zakonom o zaštiti podataka iz 2017. godine

– Čak i ako lokal ima samo spoljašnji izgled kladionice smatra se da njegov vlasnik mora da ispunjava sve obaveze kao i kladionica. Ova mera je uvedena kada su kladionice počele uživo da prenose sportska dešavanja bez ponude klađenja u lokalu. Lokali su nudili „ambijent za klađenje“ dok su klijenti preko privatnih pametnih telefona mogli da se klade online.

– Ograničenje prve dozvole za vođenje kladionice iznosi 3 godine

– U slučaju prekršaja o pristupu evidenciji klađenja u kladionici može da se zahteva biometrijski kontrolni sistem.
Powered by Renault.
Image

User avatar
Renault Terminator
Posts: 2852
Joined: 18 Feb 2017, 10:17
Location: Linz,Austrija

Re: Inostranstvo

Post by Renault Terminator » 28 Jan 2020, 06:16

Stan u Beču: Imate problem sa bravom i morate da pozovete majstora.


Izgubili ste ključ, zaglavili se ili ne možete da otključate vrata? Najsigurnije rešenje je da pozovete majstora tj. jednu od brojnih bravarskih firmi u Beču.Mnogi su se barem jednom našli u situaciji da su zalupili vrata od stana, kuće, automobila, garaže, a da su ključevi ostali sa druge strane tj. sa unutrašnje strane vrata ili su izgubili ili polomili jedini ključ od stana koji su imali i ne mogu više unutra.
U takvoj situaciji najbolje rešenje je da se pozove jedna od bravarskih firmi koja će brzo i u prisustvu vlasnika otključati bravu i omogućiti vlasniku da uđe u svoj stan. Ali, treba biti oprezan. Nisu sve firme ozbiljne i korektne. Službe za zaštitu potrošača upozoravaju da ima firmi koje besramno koriste neugodnu situaciju ljudi i za svoje usluge ispostavljaju nerealno visoke račune, a ne retko vrše i pritisak na ljude da te račune, koji idu i do 1.000 evra, zaista i plate, što je moguće pre.
Neka normalna cena za otvaranje/otključavanje vrata je između 55 i 300 evra, što zavisi od doba dana, da li su vrata samo zalupljena ili su i zaključana. Tome se mogu dodati još i troškovi za materijal i dolazak bravara. Zato se preporučuje da se ne uzima nasumice neka firma iz interneta, koja je na prvi pogled jeftina, a iza koje stoje dubiozni mešetari, već firma iz neposredne okoline, kako bi troškovi dolaska bili niži. Osim toga, lokalna firma je uvek dostupna, jer su nam poznati ime firme, adresa, telefon, a često i vlasnik.
U mnogim zgradama u Beču na crnoj tabli pored poštanskih sandučića se nalazi i obaveštenje neke od lokalnih firmi koje pružaju usluge otključavanja. Tim firmama se račun može platiti i naknadno uplatnicom, dok sumnjive firme traže da se račun plati odmah i u gotovom, a na vlasnika stana vrše pritisak pa ga čak i voze do najbližeg bankomata da podigne gotovinu. U krajnjem slučaju može se pozvati i policija.
A najjeftinije je da se, kao što to mnogi rade, kod komšija ostavi jedan ključ od stana za – zlu ne trebalo.
Powered by Renault.
Image

User avatar
Renault Terminator
Posts: 2852
Joined: 18 Feb 2017, 10:17
Location: Linz,Austrija

Re: Inostranstvo

Post by Renault Terminator » 31 Jan 2020, 20:16

Početak raspusta i mogući zastoji u saobraćaju.


Spremate se s decom na skijanje? Ako je tako, pripremite se za duže putovanje. ÖAMTC upozorava na kojim se deonicama očekuju gužve i zastoji u saobraćaju.
Ovog vikenda počinje kratki zimski raspust za učenike u Beču i Donjoj Austriji.
U petak, 31. januara 2020. godine oko 445.000 učenika imaće slobodnu nedelju iz škole. Od ranih popodnevnih sati vozačima vozila na gradskom autoputu u Beču, kao što su Ostautobahn (A4), Donauuferautobahn (A22) ili Sudosttangente (A23), kao i na gradskim izlazima, preporučuje se da se pripreme na eventualne gužve.
Austrijski auto-moto klub ÖAMTC najveće gužve na putevima očekuje u subotu u zapadnom delu Austrije. Sigurno je da će u isto vreme doći do pojačanog saobraćaja sa istoka zemlje (Beč, Donja Austrija), ali i iz Nemačke. Istog dana, naime, zimski raspust počinje i u pet nemačkih saveznih pokrajina između ostalih u Berlinu i Brandenburgu, ali i u nekim delovima Češke.
Deonice puteva na kojima se očekuju zastoji
Najviše turista se očekuje iz pravca Beča i Donje Austrije. Oni će preko preko West Autobahn-a (A1) u pravcu Salzburga dolaziti kroz Donju i Gornju Austriju. Kada je na putu toliki broj vozila, onda mogući sudari ili kvarovi vrlo lako mogu dovesti do dužih zastoja.
FIlijala kluba ÖAMTCu Salzburgu očekuje usporen saobraćaj na West Autobahn-u (A1) u široj okolini grada, kao i povremene zastoje i čekanje zbog graničnih kontrola kod Walserberga. Saobraćaj će biti jako pojačan i na Tauern Autobahn-u (A10) od čvorišta Salzburg do prostora čvorišta Pongau, kao i na Pinzgauer Straße (B311) i Loferer Straße (B178).
U Tirolu će kao i proteklih vikenda doći do usporenog saobraćaja na Inntal Autobahn-u (A12) između Kufsteina i Wiesinga, odnosno u pravcu Bavarske zbog graničnih kontrola kod Kufsteina, ali i na Fernpassstrecke (B179), u Zillertal-u (B169), kao i na Eiberg Straße (B173) i Loferer Straße (B178) između Inntal-a i oblasti St. Johann in Tirol.
U Forarlbergu s gustim saobraćajem i zastojima treba računati na Rheintal Autobahn-u (A14) kod odvajanja u pravcu Montafona i na Arlberg Schnellstraße (S16) ispred tunela.
U Štajerskoj će biti opterećena oblast Ennstal između Liezena i Schladminga. Otežan saobraćaj se očekuje i na Pyhrn Autobahn-u (A9) ispred Selzthaltunnela u Štajerskoj i ispred lanca tunela Klaus u Gornjoj Austriji.
Kao što smo već pisali, od 1. februara je obavezna vinjeta, a ukoliko putujete u planinske predele zimske gume i lanci su obavezni.

Želimo vam srećan put!
Powered by Renault.
Image

User avatar
Renault Terminator
Posts: 2852
Joined: 18 Feb 2017, 10:17
Location: Linz,Austrija

Re: Inostranstvo

Post by Renault Terminator » 01 Feb 2020, 16:36

Vanredno toplo i lijepo vrijeme u Liznu i okolini,temparatura vazduha 16C idealno za setnje,rekreaciju...Mnogo ljudi je izaslo u parkove,na jezera kojih ima poprilicno mnogo i lijepo su uredjena za setnju i ljeti za kupanje.

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image
Powered by Renault.
Image

User avatar
Renault Terminator
Posts: 2852
Joined: 18 Feb 2017, 10:17
Location: Linz,Austrija

Re: Inostranstvo

Post by Renault Terminator » 08 Feb 2020, 09:00

Svabe su znaci pocele da nam "love" i dijecu po skolama...
Powered by Renault.
Image

User avatar
Renault Terminator
Posts: 2852
Joined: 18 Feb 2017, 10:17
Location: Linz,Austrija

Re: Inostranstvo

Post by Renault Terminator » 09 Feb 2020, 16:36

Novi CPC certifikat (srpski Kod 95) nije priznat u Njemackoj.

Od 29.12.2019. u Srbiji je za profesionalne vozače svih kategorija, uvedeno obavezno posjedovanje CPS certifikata (tzv. Kod 95). Svi vozači koji su položili vozački ispit prije ovog datuma, treba li su da podnesu zahtjev za ovaj certifikat kod nadležnih ustanova, i isti će dobiti automatski, kao posebnu karticu kao CPC certifikat, dok će svi novi vozači, koji polažu od tog datuma, polagati posebni kvalifikacioni ispt, identično kao i u Njemačkoj, i isti će biti uveden i naznačen u izdatoj vozačkoj dozvoli.
Vozači, koji rade za srpske špediterske firme koje se bave medjunarodnim transportom, prilikom kontrole na putevima Evrospke Unije, neće imati probleme, prilikom kontrola. To važi, dakle, samo ako se upravlja motornim vozilom, koje ima registarske oznake države Srbije i vlasništvo je od neke od regsitrovanih transportnih firmi iz te zemlje.
Obaveze profesionalnih vozača biće, da svakih pet (5) godina prilikom produženja vozačke dozvole, imaju odslušanih 5 jednodevnih seminara (svake godine po jedan).
Nažalost, taj srpski Kod 95 nije priznat u EU pa tako ni u Njemačkoj, Sloveniji, osim ako Srbija u medjuvremnu ne sklopi bilaterarne sporazume sa nekom državom članicom EU ponaosob, što je teško očekivati imajući u obzir mjere (raskid ugovora za zapošljavanje medicinskog osoblja u Njemačkoj) koje je Vlada Republike Srbije počela sprovoditi u cilju umanjenja odlaska njenih gradjana iz Srbije u Njemačku i druge zemlje.
U procesu prepisa strane vozačke dozvole i Koda 95, njemački zakon dozvoljava da Kod 95 bude upisan u novu njemčku dozvolu, samo ukoliko i vozačka dozvola i Kod 95 potiču iz iste države, u suprotnom, neko ko je stigao iz Srbije, ima pravo da vozi sa srpskom vozačkom dozvolom slovenačkim Kod-om 95 samo 6 mjeseci a onda mora da polaže u Njemačkoj tzv Grundqualifikation Prüfung, i tek tada može da objedini vozačku dozvolu i Kod 95 u novo izdatoj , ili prepisanoj njemačkoj vozačkoj dozvoli. U ranijem periodu, kombinacija ova dva važna dokumenta kod profesionalnih vozača iz Srbije, prilikom prepisa u njemačku dozvolu, mogla su se obaviti u pojedinim pokrajinama i mjestima u Njemačkoj. Nažalost u poslednje vrijeme, sve češće , njemačke nadležne institucije u KFZ Stelle, odbijaju da sprovedu ovaj proces.
Za profesionalne vozače iz BiH, još uvijek nema dobrih vijesti iz Njemačke. Krajem prošle godine, na upit jedne političke stranke u Parlamentu BiH, u vezi priznavanja i ostalih kategorija (osim A), od njemačkih institucija stigao je oficijelni negativan odgovor , da još uvijek nema ni naznaka kada bi mogao biti potpisan medjusobni biletararni sporazum izmedju BiH i Njemačke o priznavanju i ostalih kategorija vozačkog ispita, posebno važnih za profesionalne vozače.
Powered by Renault.
Image

Post Reply