Egzotika u Formuli 1

Sve iz istorije najbržeg cirkusa
User avatar
Alen13ASC
Posts: 35
Joined: 12 Sep 2019, 18:27

Egzotika u Formuli 1

Post by Alen13ASC » 29 Sep 2019, 19:47

F1 kao primarni vid motorsporta, koja je vrh piramide, uvek u vrhu što se tiče inovacija ako sagledamo svet četverotočkaša. Uvek rame uz rame Šampionatu Izdržljivosti, ali F1 je ipak najbrža disciplina na zatvorenim stazama.

Ovo je tema za bizarnosti koje su proizvod pokušaja ekipa da nadjača rivale, tipa Brebemov "fan-car" ili Erovz s 2001 s duplim prednjim spojlerom te za bizarnosti tipa fotografija u kojem se vidi kako Erikson testira Bron GP na službenom testu.
Image | LN4 | NdV | Ella Rumpf | APTIV

User avatar
Red Wing
Posts: 241
Joined: 17 Feb 2017, 18:35
Contact:

Re: Egzotika u Formuli 1

Post by Red Wing » 05 Oct 2019, 16:29

Mene naslov teme odmah asocira na BMW Williams FW26 iz 2004 sa svojim "morzevim nosem"... Neki ga cak i svrstavaju u top listu najruznijih F1 bolida, dok je meni kao osnovcu tada bas izgledao "cool" i mocno...Steta sto je to zapravo bio pocetak pada jedne tako legendarne ekipe...

Image
Image

User avatar
Alen13ASC
Posts: 35
Joined: 12 Sep 2019, 18:27

Re: Egzotika u Formuli 1

Post by Alen13ASC » 05 Oct 2019, 16:48

I meni isto nije bilo jasno zbog čega ga ljudi stavljaju u koš s ružnim bolidima. Taj Vilijams je bio "drukčiji", ne nužno ružan.

Mada moram vam nešto priznati, "slab" sam na egzotična tehnička rešenja. Meni recimo je onaj Katerham iz 2014 meka tehničkog ludila, obožavam radikalna rešenja koja odudaraju od drugih.

Image

Image
Image | LN4 | NdV | Ella Rumpf | APTIV

User avatar
Interceptor
Posts: 341
Joined: 01 Oct 2017, 08:41

Re: Egzotika u Formuli 1

Post by Interceptor » 05 Oct 2019, 16:53

Kad već pominjete bmw onda kao egzotično rešenje treba pomenuti motor iz prve turbo ere u f1. Taj motor je u kvalifikacijama isporučivao do 1500 ks. ali manje više to nego je zanimljivo što je taj motor u osnovi serijski iz tadašnjeg modela 3 koji je sve to izdržavao i bio još i pouzdan.

Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk


iceman036
Inženjer
Posts: 2395
Joined: 16 Feb 2017, 22:30
Location: Praha 3

Re: Egzotika u Formuli 1

Post by iceman036 » 05 Oct 2019, 17:51

To je tuga i zalost da danas V6 masine sa sve elektormotorom imaju jedva preko 1000KS.
A ovi Greticari i zabrinuti za planetu samo nek se jave u istom su kosu sa lingvistima - isti su :D :D :D

User avatar
Interceptor
Posts: 341
Joined: 01 Oct 2017, 08:41

Re: Egzotika u Formuli 1

Post by Interceptor » 05 Oct 2019, 18:21

Evo zanimljivog klipa o M10 motoru ;)

User avatar
Red Wing
Posts: 241
Joined: 17 Feb 2017, 18:35
Contact:

Re: Egzotika u Formuli 1

Post by Red Wing » 06 Oct 2019, 16:47

Nesto me inspirisala ova tema da se raspisem... Tj. natrpavam slike :mrgreen: U igri su i 6-oro tockasi...

Pre svega Tyrrell P34, koji je tokom '76 i '77 ubelezio tuce podijuma i pobedu..
Image

Williams FW 08 prototip, sve sa velikim Massom u akciji...
Image

Image

Kao i Ferrari 312T6 koji je takodje zaziveo samo na testovima (imao na zadnjoj osovini 4 komada)...

Image

Image
Image

User avatar
Sejo #95-2
Posts: 300
Joined: 06 Sep 2018, 15:12
Location: Sjenica,Srbija

Re: Egzotika u Formuli 1

Post by Sejo #95-2 » 07 Oct 2019, 19:36

Interesantna tema....Video koji ide uz istu.
"Što možeš sanjati, možeš i ostvariti." Enzo Ferrari

AlexPb
Posts: 3003
Joined: 14 Apr 2017, 17:09

Re: Egzotika u Formuli 1

Post by AlexPb » 07 Oct 2019, 22:53

Red Wing wrote:
06 Oct 2019, 16:47
Nesto me inspirisala ova tema da se raspisem... Tj. natrpavam slike :mrgreen: U igri su i 6-oro tockasi...

Pre svega Tyrrell P34, koji je tokom '76 i '77 ubelezio tuce podijuma i pobedu..
Image

Williams FW 08 prototip, sve sa velikim Massom u akciji...
Image

Image

Kao i Ferrari 312T6 koji je takodje zaziveo samo na testovima (imao na zadnjoj osovini 4 komada)...

Image

Image
Nisam znao za ove bolide sa sest tockova. :D Zanimljive slike.

User avatar
Interceptor
Posts: 341
Joined: 01 Oct 2017, 08:41

Re: Egzotika u Formuli 1

Post by Interceptor » 08 Oct 2019, 16:05

BRABHAM BT46B

Krajem 1970-ih godina Brabham je napisao istoriju sa modelom BT46B, a iako je imao prednost nad konkurencijom i nije bio zabranjen – iznenada ga je povukao posle samo jedne trke.

U navedenom periodu Brabham je bio relativno uspešan tim sa dve titule iza sebe (u 1966. i 1967. sezonama sa vozačem i osnivačem Džekom Brabhamom) i borbom za visok plasman među konstruktorima.

Prelazak na V12 agregate tokom 1976. godine, marki Alfe Romeo nije doneo željene rezultate. Tokom 1977. sezone Lotus je debitovao model Type 78, koji nije uvek bio najpouzdaniji, ali je definitivno bio najbrži. Inženjeri britanskog tima su uspeli da porade na podu bolida i načinu protoka vazduha, što je smanjilo koeficijent otpora vazduha i dozvoljavalo veće brzine u krivinama.

Brabham je odlučio da razvije sličan model, a kao inspiracija je uzet Chaparral 2J trkač iz američke Can Am serije. On je imao poveći ventilator u zadnjem delu vozila kako bi “izvlačio” vazduh ispod automobila i na taj način omogućio bolje performanse. Britanski tim je predstavio identičan sistem i nazvao ga BT46B. Prvi vozač tima u spomenuto vreme, legendarni Niki Lauda, je bio impresioniran brzinom, ali ne i pritiskom G sile na karoseriju u krivinama.

Lauda, kao i drugi vozač u timu Džoni Vatson, su se prvi put pojavili na trci sa BT46B na dan 17. juna 1978. godine na Velikoj nagradi Švedske. Mnogi timovi i vozači su protestvovali iz bezbednosnih razloga, tvrdeći na propeler povlači i kamenčiće koji mogu da povrede druge vozače ili nekoga iz publike.

Međutim, timu je ipak dozvoljeno da se trka. Mario Andreti u Lotusu se kvalifikovao na pol poziciju, ali su Lauda i Vatson zauzeli sledeće dve pozicije. Votson nije uspeo da završi trku zbog kvara, ali se Lauda prošetao do pobede. Drugoplasirani Rikardo Patrese u Arrowsu je zaostajao preko 30 sekundi. Mnogi timovi su uložili žalbu da BT46B ima preveliku prednost.

To je pogodilo prvog čoveka Brabhama Bernija Eklestonea, koji je takođe imao i poziciju predsednika asocijacije konstruktora. Prema nekim pričama, ostali konstruktori su zapretili da će povući svoju podršku ukoliko Britanac ne prestane da koristi BT46B na trkama, što je ovaj i uradio uz obećanje da pobeda Laude u Švedskoj može biti zadržana.

BT46B je uspeo da preživi i danas je čest gost na skupovima klasičnih automobila.

Izvor:AutoRepublika
Attachments
2001_Goodwood_Festival_of_Speed_Brabham_BT46B_Fan_car.jpg
2001_Goodwood_Festival_of_Speed_Brabham_BT46B_Fan_car.jpg (99.05 KiB) Viewed 776 times
K9AVzdt1Qumzq-jZYIQU2g.jpg
K9AVzdt1Qumzq-jZYIQU2g.jpg (20.63 KiB) Viewed 776 times
3,w=993,q=high,c=0.bild.jpg
3,w=993,q=high,c=0.bild.jpg (84.8 KiB) Viewed 776 times

Post Reply