Vesanje, upravljanje i setup

User avatar
gjoko-mkd
Posts: 2563
Joined: 17 Feb 2017, 01:02

Re: Scuderia Ferrari

Post by gjoko-mkd » 28 Mar 2020, 19:43

Aj malo da razmrdamo mozak....

Evo da se sam pohvalim( i Ajsmen je o tome pričao isto)....kada su svi pričali da kod Ferarija ne valja aerodinamika, a najviše ne valja prednjo krilo, mi smo tvrdili da problem stvara vešanje bolida. T.j. mehanički grip bolida, a ne aerodinamički. Na sporim krivinama kao što ima u trećem sektoru na većinu stazama, prednji deo ferarijevog bolida ne ulazi dobro

Eto, dali sami ili pomoću nekog Mercedesovog ,,preletača,, ferari je razvio interesantan koncept koji je znatno ubrzao Mercedesa usred sezone.

Možda zato ferari se nije mnogo bunio na Mercedesov trik sa volanom....slično radi i ovaj koncept, samo što to radi u krivinama, ne na pravcima

https://it.motorsport.com/f1/news/f1-fe ... 0/4773419/

NenadNR
Posts: 105
Joined: 18 Feb 2017, 20:29

Re: Scuderia Ferrari

Post by NenadNR » 30 Mar 2020, 16:44

I ovo kao i DAS postoji odavno. Na primer dve Superturing Lagune koje su bile kod nas imaju slican sistem prednjeg oslanjanja. Te automobile je razvio i napravio Williams za sezonu 1999. Britanskog turing sampionata. Radio sam na automobilu sa takvim oslanjanjem, a trebalo bi da jos uvek imam originalne tehnicke crteze. Na pravcu kada jedan od prednjih tockova naleti na neravninu ode gore bez da se okrene levo ili desno. U krivini u zavisnosti od bocne sile odnosno nagiba automobila unutrasnji prednji tocak ce se zakretati ka unutrasnjosti krivine. Kada se smanjuje sila koja pritiska unutrasnji prednji tocak na podlogu u krivini potrebno je vise zakrenuti tocak da bi se odrzalo prijanjanje. U isto vreme sila na spoljasnjem tocku se povecava i ne treba povecavati ugao zakretanja tocka da nebi doslo do velike potrosnje pneumatika.

User avatar
zamlatuljko
Posts: 1310
Joined: 17 Feb 2017, 10:16

Re: Scuderia Ferrari

Post by zamlatuljko » 01 Apr 2020, 12:08

NenadNR wrote:
30 Mar 2020, 16:44
I ovo kao i DAS postoji odavno. Na primer dve Superturing Lagune koje su bile kod nas imaju slican sistem prednjeg oslanjanja. Te automobile je razvio i napravio Williams za sezonu 1999. Britanskog turing sampionata. Radio sam na automobilu sa takvim oslanjanjem, a trebalo bi da jos uvek imam originalne tehnicke crteze. Na pravcu kada jedan od prednjih tockova naleti na neravninu ode gore bez da se okrene levo ili desno. U krivini u zavisnosti od bocne sile odnosno nagiba automobila unutrasnji prednji tocak ce se zakretati ka unutrasnjosti krivine. Kada se smanjuje sila koja pritiska unutrasnji prednji tocak na podlogu u krivini potrebno je vise zakrenuti tocak da bi se odrzalo prijanjanje. U isto vreme sila na spoljasnjem tocku se povecava i ne treba povecavati ugao zakretanja tocka da nebi doslo do velike potrosnje pneumatika.
Vauuuu hvala na ovakivim pricama :D
Image

User avatar
gjoko-mkd
Posts: 2563
Joined: 17 Feb 2017, 01:02

Re: Scuderia Ferrari

Post by gjoko-mkd » 01 Apr 2020, 17:29

Evo i danas nešto pišu oko ovog sistema, no bez tehničkih detalja

http://www.gptoday.com/full_story/view/ ... AS_system/

PS.Nenade....dali dolaziš u Mkd na trkama? U mojem gradu-Kičevo održava se kruzna trka...dolaze trkaci os Srbije( Tosić za Jugom, jedan za Fićom ispod kojeg ss krije Alfa iz neke serije...)

NenadNR
Posts: 105
Joined: 18 Feb 2017, 20:29

Re: Scuderia Ferrari

Post by NenadNR » 02 Apr 2020, 20:19

Bio sam jednom u Kicevu kada se trka bodovala za sampionat Srbije. Ta Alfa od cijih delova je pravljen Fica je 155 Superturing. Skoro kompletan auto stoji u delovima u Beogradu. Kad bi se nasao neko to da sastavi.

Image

Laguna o kojoj sam pisao
Image

Postavio sam ove fotografije da ukazem na izmisljanje tople vode danas. Zanemaruje se preko 100 godina iskustva u autoindustriji i inzenjerstvu. Najgore je kad se preuzme nacin rada i upravljanja projektima iz IT industrije. I onda Ferari jedini izadje na kvalifikacije sa kisnim gumama jer je neka simulacija tako pokazala. I pored svega danas dostupnog iskustvo ce na trkama pobediti matematiku.

User avatar
fap
Posts: 3050
Joined: 19 Feb 2017, 21:31

Re: Scuderia Ferrari

Post by fap » 02 Apr 2020, 21:01

Izvini ali zasto je bitno da li je Laguna imala taj ili slicni sistem pre dvadeset godina.Prvo i da su imali nesto sliccno sigurno nisu povlacenjem volana regulisali tockove nego pre ekim dugmetom ili polugom.A na kraju sto neko to nije doneo u F1 nego Merc.Mozda nikom pre nije ni trebao .Stvarno ne vidim poentu e to smo imali i pre dvadeset godina .
Odlicno imali smo i dizele koji su se odlicno pokazali al ih niko nije koristio u F1.Sto sto su glupi ili sto je zabranjeno.
Potpuno ista stvar i ovde.

NenadNR
Posts: 105
Joined: 18 Feb 2017, 20:29

Re: Scuderia Ferrari

Post by NenadNR » 02 Apr 2020, 23:18

Poenta je da se u nedostatku novog stare ideje predstavljaju kao nesto revolucionarno.

Od tri motora koje AMG koristi u serijskim automobilima ja sam radio i radim na razvoju dva tako da dobro znam sta Merc radi.

User avatar
fap
Posts: 3050
Joined: 19 Feb 2017, 21:31

Re: Scuderia Ferrari

Post by fap » 03 Apr 2020, 00:14

Pa u F1 jeste revolucionarno .Jel koristio neko pre njih nije.
Drugo jeste revolucionarno jer se pomeranjem volana pomeraju tockovi dom kod automobila kao sto reko sigurno nije radilo po principu povuci volan.
Kad vec spominjes lagunu ja mislim da se kod njih radilo o tome da se zadnji tockovi pomeraju a ne ovo sto spominjes na prednjim .Al ajd bas da ne gugla necu ni da tvrdim.Ne sporim tvoje znanje nego opet kazem nije ga pre bilo u F1.A na kraju masu stvRi ne smes da primenis u f1 a maltene je standard u putnickim verzijama.
Jer u F1 zabranjen uredjaj protiv proklizavanja jest.I sutra da neki tim adje rupu ili nacin da regulise proizavaanje isto bi bili pa to se vec primenjuje u auto industrijk.
Peonta nije ga bilo u F1 neko ga je uveo u f1 i to je odlicno videcemo da li i stvarno donosi neku prednost.

User avatar
zamlatuljko
Posts: 1310
Joined: 17 Feb 2017, 10:16

Re: Scuderia Ferrari

Post by zamlatuljko » 04 Apr 2020, 19:44

NenadNR wrote:
02 Apr 2020, 20:19
Bio sam jednom u Kicevu kada se trka bodovala za sampionat Srbije. Ta Alfa od cijih delova je pravljen Fica je 155 Superturing. Skoro kompletan auto stoji u delovima u Beogradu. Kad bi se nasao neko to da sastavi.

Image

Laguna o kojoj sam pisao
Image

Postavio sam ove fotografije da ukazem na izmisljanje tople vode danas. Zanemaruje se preko 100 godina iskustva u autoindustriji i inzenjerstvu. Najgore je kad se preuzme nacin rada i upravljanja projektima iz IT industrije. I onda Ferari jedini izadje na kvalifikacije sa kisnim gumama jer je neka simulacija tako pokazala. I pored svega danas dostupnog iskustvo ce na trkama pobediti matematiku.
Image
Image

User avatar
gjoko-mkd
Posts: 2563
Joined: 17 Feb 2017, 01:02

Re: Scuderia Ferrari

Post by gjoko-mkd » 04 Apr 2020, 20:19

Na kvalifikacijama u mome Kičevu tada, taj ,,Fićo,, je osvojio bukvalno zadnje mesto :shock:

Drugog dana pre trke šunjao sam se među autama na parkingu, i otišao kod Fića i pitao vozača šta je bilo. On mi je odgovorio da su skroz promašili stepeni prenosa u menjaču, i da je njihov mehaničar čitavu noć proračunavao odnose menjača. I već na samu trku od zadnje do polovicu trke je sve obišao

Ne sećam se dobro....ali mislim da nije završio trku

Post Reply