Please assign a menu to the primary menu location under menu

WEC

Kao iz bajke – Ferrari na povratku posle 58 godina odneo pobedu na stotoj trci 24 Časa Le Mana

Italijanski tim je pred 400 000 gledalaca ispisao nove stranice istorije auto-moto sporta pobedom na najvećoj trci sezone u direktnom duelu protiv favorizovane Toyote.

Ekipa iz Maranella je poslednji put u najjačoj klasi slavila još davne 1965. kada su pobedu doneli Jochen Rindt i Masten Gregory.

Danas je postava #51, koju čine Pier Guidi, James Calado i Antonio Giovinazzi, prva prošla kroz cilj u crvenoj mašini 499P, minut i 21 sekundu ispred Toyote #8 Sebastiana Buemija, Brendona Hartleyja i Rio Harakawe.

Poslednji stepenik podijuma u glavnoj Hypercar klasi je pripalo postavi Cadillaca #2 koji su vozili Alex Lynn, Earl Bamber i Richard Westbrook.

Ova trka 24 Časa Le Mana je ujedno bila i jedna od najboljih u istoriji zbog promenjivih vremenskih uslova tokom prve polovine, izjednačenog tempa vodećih, brojnih promena u vrhu, pehova i drame.

Nakon potpunog haosa i brojnih preokreta tokom prvih 12 sati, u drugoj polovini smo gotovo sve vreme gledali direktan duel za pobedu između posada #51 i #8 Ferrarija i Toyote.

Činilo se ipak da Ferrari 499P ima prednost u tempu, ali su vozači morali žestoko da rade za pobedu.

Tako je Pier Guidi tokom večeri imao jedno izletanje sa staze kada se neposredno ispred njega u Mulsanne šikani okrenuo jedan od automobila iz nižih kategorija. Ferrarijev vozač je u izbegavanju izgubio kontrolu i završio u šljunku.

Posada #51 je nakon toga fantastično vozila i domogla se prve pozicije i skoro minuta prednosti u odnosu na Toyotu, ali je sav njihov trud izbrisan kada (ponovo) nesrećni Guidi nije mogao da pokrene automobil po završetku redovnog pit-stopa.

Ferrari je morao da kompletno resetuje elektroniku, nakon čega se italijanski vozač vratio na stazu na drugo mesto, oko 6 sekundi iza Toyote na nešto manje od pet sati pre kraja trke.

Nakon toga je usledila jurnjava koja je trajala nekoliko krugova , a u Guidi je iskoristio tempo Ferrarija da povrati prvo mesto, koje do kraja nije ispuštao.

Razlika između vodećih je bila mala, ali je onda Hirakawa imao izletanje u krivini Arnage i kontakt sa zidom u pretposlednjem satu što je u velikoj meri skinulo pritisak sa Ferrarija.

Ipak, drama za Ferrari #51 se još nije završila pošto je 23 minuta pre kraja Guidi ponovo imao problem sa pokretanjem automobila nakon svog poslednjeg pit-stopa u trci.

U Ferrariju su međutim ostali potpuno mirni, prošli su brzo kroz proceduru resetovanja elektronike i Guidi se na stazu vratio sa dva minuta prednosti ispred Toyote.

Trećeplasirani Cadillac #2 je imao prilično mirnu i čistu trku. Jedini problem su imali kada se Westbrook izvrteo tokom noći. Za to vreme, drugi Cadillac #3 Chip Gianassi Racinga je imao mnogo više dešavanja na putu do četvrte pozicije.

Sebastien Bourdais je u Dunlop šikani udaren od strane automobila iz GTE Am klase i to u takozvanoj sporoj zoni nakon udesa jedne druge posade na tom delu staze. Zbog toga je Cadillac morao u boks na popravke. Slična stvar se dogodila i tokom noći, samo je ovoga puta Bourdais bio taj koji se zabio u vozača ispred sebe i to u trenucima kada se vratio u isti krug sa vodećima.

Na kraju su Francuz i njegove timske kolege Renger van der Zande i Scott Dixon završili trku sa tri kruga zaostatka, a pratio ih je drugi fabrički Ferrari #50 Nicklasa Nielsena, Antonai Fuoca i Miguela Moline.

Cadillac #2
Cadillac #2 Alexa Lynna, Earla Bambera i Richarda Westbrooka

Ferrari #50 je osvojio pol-poziciju za ovogodišnju trku ispred pobedničke postave #51 i poveo je trku, ali je izgubio prvo mesto nakon manjeg izletanja u Porsche krivinama tokom jednog od dva jaka pljuska koji su pogodili stazu tokom noći. Nakon toga su doživeli i peh kada je udarac jednog kamena probušio radijator, pa su na nekoliko krugova morali da se povuku na popravke.

Preostala dva fabrička proizvođača u Hypercar klasi, Peugeot i Porsche su imali trke za zaborav.

Peugeot je na iznenađenje svih imao oba automobila u borbi za vođstvo u početnoj fazi trke, ali je onda automobil #93 izgubio dva kruga nakon okretanja Jean Eric Vergnea u prvoj Mulsanne krivini, dok se Gustavo Mendezes u automobilu #94 slupao u drugoj Mulsanne šikani u početnoj fazi trke.

Pored ovoga, oba automobila su tokom trke morala u boks zbog problema sa hidraulikom, a na kraju je bolje plasirana (8. mesto) bila posada #93 koju su pored Vergnea činili još Paul di Resta i Mikkel Jensen.

Porsche je imao još težu trku pošto su sva tri automobila Penske Motorsporta imali probleme.

Automobil #75 nemačkog proizvođača je bio prvi koji je odustao sa današnje trke usled problema sa pritiskom goriva. Potom je najbolje plasirani Porsche #6 završio u zidu u trenucima kada je za volanom bio preagresivni Kevin Estre, što ih je potpuno izbacilo iz konkurencije. Ova posada je kasnije doživela dodatne probleme pošto je tim morao da menja bateriju hibridnog pogona.

Posada #5 je bila na putu da dođe do pete pozicije nakon problema sa pucanjem gume i curenja rashladne tečnosti. Međutim, problem sa pogonskom osovinom u poslednjem satu ih je dotukao, zbog čega su trku završili na devetom mestu.

Ovakav razvoj situacije je omogućio Glickenhausu da dođe do iznenađujuće šeste pozicije sa posadom u automobilu #708 u kojoj su bili Olivier Pla, Romain Dumas i Ryan Briscoe, dok je drugi automobil #709 prošao kao sedmi kroz cilj.

Glickenhaus #708
Glickenhaus #708

Glickenhaus je postigao ovakav rezultat i pored nekoliko incidenata obe posade, uključujući gotovo identična izletanja koja su imali Pla i Gutierrez u Indianapolis krivini.

Pobednički Ferrari #51 je prešao svega 342 kruga na putu do pobede što je najmanje još o Audija 2001. Jedan od razloga za ovo su bili brojni incidenti, dugi periodi pod vozilom bezbednosti i aktivne spore zone tokom prvog dela trke.

James Calado, Pier Guidi i Antonio Giovinazzi
Pobednička postava #51 – James Calado, Pier Guidi i Antonio Giovinazzi

LMP2: Veliko iznenađenje i pobeda Poljskog tima Inter Europol Competition

Za volanom pobedničkog automobila #34 su bili Jakub Smiechowski, Albert Costa i Fabio Scherer, koji je ni manje ni više vozio sa polomljenom nogom.

Švajcarac SCherer je povredu doživeo kada mu je Corvette GTE Am mašina prešla preko noge tokom redovne ture pit-stopova. Međutim, taj peh nije sprečio ekipu da ostvari svoju prvu pobedu u šampionatu izdržljivosti i to na najvećoj trci.

Inter Europol #34
Pobednički Inter Europol #34 Jakuba Smiechowskog, Alberta Coste i Fabia Scherera

Inter Europol je kontrolisao trku u poslednjih osam sati i pored nekoliko prekršaja tokom pit-stopova u završnici trke, pa su slavili sa 21 sekundom prednosti ispred automobila #41 WRT-a u kom su vozili Louis Delatraz, Robert Kubica i Rui Andrade.

Duqueine je zauzeo poslednje mesto na podijumu sa posadom Neel Jani, Rene Binde i Nico Pino, a dodatno im je pomogli to što je 11 minuta pre kraja drugi automobil WRT-a morao u boks usled oštećenja vešanja.

WRT #41
WRT #41

To je promovisalo na četvrto mesto posadu Alpine #63 koju su činili Charles Milesi, Matthieu Vaxiviere i Julien Canal.

Broj #31 Robina Frijnsa, Seana Gelaela i Ferdinanda Habsburga je nakon drame morao da se zadovolji petim mestom.

United Autosports je imao užasnu trku pošto su obe njihove ORECA-e imale incidente. Najbolje plasirana je bila posada #23 na osmom mestu, nakon udesa Toma Blonquista tokom večernjih sati nakon kog je morao da poseti i medicinski centar pošto se u automobilu aktivirao medicinski alarm.

 

GTE: Corvette pobedom ispratila C8.R u istoriju

Corvette #33
Pobednički Corvette #33 Nickyja Catsburga, Nico Varronea i Bena Keatinga

Corvette Racing je ostvario poslednju pobedu na Le Manu sa trenutnim GE mašinama koje će od sledeće godine zameniti GT3 automobili.

Ipak, nije delovalo da ćemo imati ovakav ishod tokom početne faze trke, pošto je C8.R prvo morao u boks na 10 minuta zbog popravki koje su ih koštale dva kruga, a onda i tokom vozila bezbednosti nisu uspeli da povrate jedan krug.

Međutim, konstantan i brz tempo koji su nakon toga prikazali Nicky Catsburg, Nico Varrone i Ben Keating im je omogućio da nadoknade sve izgubljeno, pa se mašina #33 vratila u vodeći krug do isteka 16 sata trke.

Do 21. sata je Corvette već bila u vođstvu nakon što su prošli žensku ekipu Iron Dames u Porscheu 911 RSR-19.

Iron Dames #85
Iron Dames #85

Postava koju su činile Rachel Frey, Michelle Gatting i Sarah Bovy je nakon toga izgubila još jednu poziciju, ovoga puta od Aston Martin Vantagea ekipe ORT, koji je tokom noći izgubio vreme zbog pucanja gume i kazne za Ahmada Al Harthyja koji je preticao iza vozila bezbednosti.

U finalnoj borbi je #33 Al Harthyja, Michaela Dinana i Charlie Eastwooda završio dva minuta iza Corvette, dok je GT Racing Porsche Michaela Wainwrighta, Bena Barkera i Riccarda Pera u samom finišu preoteo poslednje mesto na podijumu ekipi Iron Dames.

AO Racing – Project 1 je imao dramu u finišu pošto je u trenucima kada je bio u poziciji za podijum morao u boks zbog problema sa zadnjim levim krajem.

Chevrolet Camaro ZL1 NASCAR Cup
Chevrolet Camaro ZL1 NASCAR Cup

Chevrolet Camaro ZL1 NASCAR Cup ekipe The Garage 56 je bio klasifikovan kao ukupno 38, a vozačka postava koju su činili Jimmie Johnson, Jensson Button i Mike Rockenfeller je na kraju trke imala probleme sa menjačem

Ovogodišnju trku 24 časa Le Mana je završio 39 automobila od 62 koliko ih je startovalo i to je najmanji broj klasifikovanih postava još od 2025.

U šampionatu izdržljivosti sada slede tri nedelje pauze, a onda nas očekuje trka 6 sati Monce, koju će od sledeće godine na kalendaru zameniti Imola.

Od sada nas možete pratiti i na INSTAGRAMU. Vesti kao i ostale novosti možete pratiti i preko našeg Viber Public Chata klikom OVDE kao i našem forumu. Takođe zapratite našu Facebook stranicu i Twitter nalog.

9 Comments

  • Ferari je zaista imao muke sa ponovnim pokretenjem.Gubili su dosta vremena u boksu.Ali su bili brzi,a dobili manju tezinu.Po recima Tojote,izgubili su vise od sekunde po krugu zbog dadatne tezine.
    Sto se tice motora,nikakve veze nema V6,V8….Porse je ima V4.A Reno ulazi sa lmdh opcijom.Bez velike pomoci BOP-a,nema teorije da dodju do pobede.Mada,kao sto vidimo,nije skroz nerealno

    • Izvini šta si ti gledao 24h Limuna ili Le Mana? Prvo Tojota je dobila 35kg balasta jer je pobedila na prve dve trke a Ferari je dobio 24kg. Sve je išlo da se LMDH prototip i izjednače sa Hiperautomobilima a ne da se uspori Tojota. Ferari je osvojio pol na Sebringu bez ikakvog balasta kao i Tojota na Spa, drugo tako je Porše sa Fordom sendbegovao 2016. pa je Ferari u GTE prošao najgore a treće 11kg razlike nije ništa jer Tojota ima jači hibridni sistem od Ferarija, Tojotin je 8MJ a Ferarijev 6MJ plus Ferrari je sasvim druga konfiguracija V6 mašine, ima 120 stepeni ugao među cilindrima a Tojota skoro 90 i Ferari bolje leži i aerodinamicniji je od Tojote. Na kraju Porše koji se slupao kada je bio vodeći je došao sa 3kg balasta a Kadilak sa isto toliko. Tojotu je zaklao poslednji stint kada je vozio Hirakava i okrenuo se a navodno je i veverica uletela u hladnjak te Tojote. Tako da prestanite sa teorijama zavere, Ferari je pošteno pobedio, niko Tojoti nije kriv sto je Kobajaši morao da pauzira poslednji stint a ako ćemo pošteno retko je bilo da imamo borbu za prvo mesto na Le Manu do poslednjeg sata trke.

  • Каква намештаљка да Ferrari победи, па ово не да је смешно него нема речи више.

  • Ruku na srce,organizator je mimo pravila promenio balans performansi.Dodali su Tojoti 37 kg,i prilicno ih usporili.A Bop je trebao da se menja tek posle 24 h Lm-a.

    • Nisam znao za to dodavanje težine Tojoti.Pa realno organizatorima je i odgovarala pobeda Ferrarija dobili su na reklami povratkom i morali su nekako da ih nagrade.Ferrari je toliko moćan bio u odnosu na Tojotu da mi ono kao problem sa pokretanjem motora deluje kao čista nameštaljka.Jer gle čuda kako tojota prošla pored njih oni odma uspeli da ga pokrenu.I naravno obišli ih bez problema.
      Al ok sad bar imamo neku konkurenciju prethodnih godina tojota bila jedina i znalo se na početku ko če da pobedi.

    • Peugeot mora preći na V8 motor kao i ostali a ne vozikati se sa V6 motorom.Veoma su bili slabi na pravcu.Renault sledeće sezone sa Alpinom ulazi u najjaču klasu.

Leave a Reply