Please assign a menu to the primary menu location under menu

Trke i testiranja

Leclerc najbrži na kvalifikacijama za nedelju trku na VN SAD

Charles Leclerc, Ferrari, VN SAD 2023. / foto: twitter.com/ScuderiaFerrari

Vozač Ferrarija bio je brži od Landa Norrisa i Lewisa Hamiltona.

Topli vremenski uslovi vladali su pred početak kvalifikacija, gde je temperatura staze iznosila 43 a staze 35 stepeni. Vozači su imali samo jedan trening posle čega su odmah krenuli sa kvalifikacijama.

Veliki broj vozača je prvi deo sesije započeo na korišćenim mekim gumama, ali to nije bio slučaj sa McLarenovim dvojcem koji nije koristio ovu komponentu na treningu. Posle prve runde krugova Max Verstappen postavio je najbolje vreme od 1m36.470s i tako je za 0.152s bio ispred Charlesa Leclerca i Georgea Russella (+0.155s). Lewis Hamilton je u ranoj fazi prvog dela imao korišćene meke gume zbog čega se je mučio sa manjkom prianjanja u svom krugu. Na osam minuta do kraja Nico Huleknberg je zabeležio najbolje vreme od 1m36.235s ali ga je ubrzo pretekao Pierre Gasly – 1m36.158s. Sledeći na redu bio je Carlos Sainz, koji je uspeo da spoji tri najbolja sektora i dođe do vodeće pozicije – 1m35.824s i tako sa 0.295s bude ispred svog timskog kolege. U tim momentima u opasnoj zoni nalazili su se Yuki Tsunoda, Alexander Albon, Kevin Magnussen, Daniel Ricciardo, Gaunyu Zhou i Logan Sargeant. U zavšnici Q1 Max Verstappen je izašao na stazu i svojim brzim krugom od 1m35.346s opet je došao na prvo mesto ali je Lewis Hamilton uspeo da ga prestigne jer je bio brži za više od 2 desetinke -1m35.091s. Iza njega našao se Lando Norris koji je na kraju ima zaostatak od samo 19 hiljaditinki dok je na trećem mestu bio Holanđanin u Red Bullu. Posle uvodnih 18 minuta u Q2 nisu prošli Nico Hulkenberg, Fernando Alonso, Alexander Albon, Lance Stroll i Logan Sargeant.

Charles Leclerc je otvorio drugi deo kvalifikacija svojim brzim krugom od 1m35.888s ali kasnije na vodeće mesto došao je Oscar Piastri – 1m35.576s. Max Verstappen je odmah uspeo da se domogne do vrha jer je uštopovao vreme od 1m35.491s dok su u prvoj polovini Q2 treću i četvrtu poziciju zauzeli Oscar Piastri i Pierre Gasly a u opasnoj zoni nalazili su se Daniel Ricciardo, Kevin Magnussen, Guanyu Zhou, Carlos Sainz i Ladno Norris, koji jedini nije bio postavio mereni krug. Charles Leclerc je u samom finišu ove sesije uspeo da izbije na sam vrh – 1m35.004s i tako je za 4 hiljaditinke bio ispred Maxa Verstappena. Treći je bio Lewis Hamilton dok je Sergio Perez sa 10. mestom uspeo da se provuče u narednu fazu. To nije uspeo da pođe za rukom Yukiju Tsunodi, Guanyu Zhou, Valtteriju Bottasu, Kevinu Magnussenu i Danielu Ricciardu koji su završili učešće na kvalifikacijama.

U ranoj fazi trećeg dela Charles Leclerc je imao najbolje vreme od 1m34.829s i tako je za 0.252s bio ispred Maxa Verstappena dok je na trećoj poziciji bio Carlos Sainz. Ipak, Lewis Hamilton je uspeo da u narednom pokušaju dođe do druge pozicije. Peto mesto pripadalo je Pierru Gaslyu, šesto Sergiju Perezu pa su onda usledili Lando Norris, Oscar Piastri, Esteban Ocon i George Russell kome su sudije obrisale krug. Charles Leclerc je uspeo da poboljša svoj učinak na 1m34.723s i tako dođe do pol pozicije za nedeljnu trku ispred Landa Norrisa i Lewisa Hamiltona. Carlos Sainz je bio četvrti, George Russell peti a Max Verstappen je bio na šestom mestu jer su mu sudije obrisale najbrže vreme jer prekoračio granice staze na 19. krivini. Sedma pozicija pripala je Pierreu Gaslyu, osma Estebanu Oconu, deveta Sergiju Perezu a deseti je bio Oscar Piastri.

Rezultati kvalifikacija za VN SAD:

Od sada nas možete pratiti i na INSTAGRAMU. Vesti kao i ostale novosti možete pratiti i preko našeg Viber Public Chata klikom OVDE kao i našem forumu. Takođe zapratite našu Facebook stranicu i Twitter nalog.

1 Comment

  • Dobro je popravili ste pravopis ali i dalje ima gresaka.Npr. To nije uspeo da pođe za rukom Yukiju Tsunodi, Guanyu Zhou, Valtteriju Bottasu, Kevinu Magnussenu i Danielu Ricciardu koji su završili učešće na kvalifikacijama.Nije USPEO nego USPELO.

Leave a Reply