Please assign a menu to the primary menu location under menu

Istorija

1977: Konstantnost obezbeđuje Laudi drugu titulu

Niki Lauda sigurno nije bio najbrži vozač, ali je bio konstantan, a i Ferrari je bio pouzdan. On je uspeo da odoli veoma konkurentnom Andrettiju, Huntu i Scheckteru.

Posle tri godine Scheckter napušta Tyrrell i pridružuje se novom intrigantnom timu, Walter Wolf RacinguHunt i Mass ostaju sa McLarenom, gde voze novi M26 bolid. Na kraju 1976. godine, Reutemann je napustio Brabham i pridružio se Ferrariju. Peterson je zamenio Schecktera u Tyrrellu, dok Watson napušta propali Penske tim i prelazi u Brabham.

Chapman je priredio još jedno iznenađenje, pružajući priliku Andrettiju i Gunnar Nilsonu da voze Lotus 78, prvi bolid sa “ground-effectom”, koji je imao neverovatan potisak.

Najnoviji Brabham-Alfa bolid je bio veoma brz, tako da je Watson na prvoj trci u Argentini bio na liderskoj poziciji, sve dok se bolid nije pokvario. Njegov timski kolega Carlos Pace i James Hunt su takođe bili lideri, ali je Scheckter pobedio u novom Wolf bolidu. Ferrari je takođe bio konkurentan. Reutemann pobeđuje u Brazilu, a zatim u Južnoj Africi, Lauda ostvaruje prvu pobedu od stravične nesreće u Nemačkoj. Trku je obeležila pogibija Tom Prycea, a između dve trke u avionskoj nesreći poginuo je Carlos Pace.

Scheckter je veći deo trke na Long Beachu, proveo na liderskoj poziciji pre nego što je odustao, Andretti je tako ostvario prvu pobedu za Lotus 78 bolid. On je ubrzo ostvario i drugu pobedu, u Španiji. Scheckter je došao do druge sezonske pobede u Monaku, koja je ujedno bila i stota pobeda Cosworthovog DFV motora.

U Belgiji smo videli jednu tipičnu kišnu trku sa puno uzbuđenja, što je omogućilo Nilssonu u drugom Lotusu da dođe do pobede. Hunt nije imao sreće u odbrani titule, ali je u Silverstonu pobedio Watsona, u izuzetnom duelu. Na trci je debitovao Renaultov tim i Renaultov V6 turbo motor, za koji je vozio Jean-Pierre Jabouille.

Lauda je na Hockenheimu pobedio, a to je ujedno bila i stota pobeda za Goodyear pneumatike. VN Austrije je ponovo sve iznenadila, Alan Jones je sa Shadowom došao do prve pobede u karijeri. Leto je donelo bujicu kvarova Cosworthovih motora. Andretti je četri puta uzastopno bio žrtva stradanja motora, a Hunt i Scheckter su takođe imali iste probleme. U međuvremenu, Lauda je skupljao poene, a došao je i do pobede u Holandiji.

Andrettijev bolid je nekako izdržao u Monci, gde je Amerikanac zabeležio pobedu. U vlažnim uslovima na stazi Watkins Glen, Hunt je pobedio, nakon što se Stuck slupao, ali Lauda sa četvrtim mestom osigurava drugu titulu svetskog šampiona. Nakon toga, dve trke pre kraja, napušta Ferrari.

Scheckter je pobedio u Kanadi, dok Hunt ostvaruje pobedu na poslednjoj trci u Japanu. Trku je narušila tragedija, gde su stradala dva gledaoca, kada je Ferrarijev novi vozač, Gilles Villeneuve, nakon kontakta sa Petersonom, udario i prevrnuo zaštitnu ogradu.

Fittipaldi se još jednom borio sa lošom sezonom, iako je povremenu uspevao da se ubaci među prvih šest. Peterson i Depailler su se mučili tokom cele godine sa novim Tyrrellovim bolidom, koji je ponovo imao šest točkova. Na kraju godine Tyrrell je povukao koncept iz upotrebe. Nasuprot tome, veteran Formule 1 Regazzoni je uradio odličan posao sa malim Ensign timom, osvojiviši nekoliko vrednih poena.

Leave a Reply